2.029 visninger
|
Oprettet:
Infinity renaissance 80 vs 90 {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der har erfaringer med en eller dem begge?
De virker meget interessante og måske skal jeg prøve en eller dem begge, men jeg vil lige høre om hvad jeres meninger er om dem.
Jeg har læst både for og imod for dem begge.
Nogen siger at der er for lidt bas i renaissance 80.
Og andre siger at delefilteret aldrig blev helt godt til mellembassen.
Var det i øvrigt hifiklubben der solgte infinity?
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 7 Svar: 399
Ps kender dem ikke mvh per
https://www.dba.dk/hoejttaler-infinity/id-1085581642/
jul 2019
Følger: 14 Følgere: 57 Emner: 29 Svar: 1.822
Efter de blev lavet i Ringkøbing og hifi klubben forhandlede dem ??
Du må ud at høre om det er noget for dig.
De ældre Kappa og de større modeller spiller godt og detaljeret og som jeg husker det lidt til den lyse side.
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 33 Emner: 31 Svar: 252
#2 jeg har godt hørt at første serie af kappa har det med at gå ned under 2 ohm og tage livet af forstærkeren, men så hvidt jeg kan læse mig frem til skulle udfordringen ikke være lige så stor på renaissance.
Det er 4 ohms højtalere og min hca 1500a skulle have det fint med 4 ohm.
Ja jeg må ud og høre dem, men det er også meget rart at få en mening som fks at du synes at infinity spiller til den lyse side, da div udstyr jo også har en lyd der farver højtalerne.
jul 2019
En kappa serie 6, 7 eller 8 kan de fleste forstærker godt spille med det er galt med serie 9 og nogle større modeller, problemet er hvis enhederne fejler noget så kan det være svært at få ordnet.
Men nu er det jo heller ikke de "Gamle modeller" du spørger ind til og kan ikke rigtig hjælpe med de nyere da jeg ikke har hørt dem.
2 ohm
jul 2019
maj 2010
I renaissance modellerne er det emit og emim enhederne der er svære at få fat i.
Wooferen skulle kunne renoveres. Den er også med gummi kant så de bliver ikke møre.
Alle enheder i renaissance skulle være bedre end i kappa modellerne, de var vist også dyrere end kappa.
Hvis du skulle sammenligne den eller de kappa modeller du kender med mine dali 18 hvad gør de så bedre?
maj 2010
Mange tak for beskrivelsen af dem.
Det lyder som en højtaler for mig, men jeg må ud og høre dem for at afgøre om det nu også er noget.
Lige nu er min stue et akustisk mareridt men inden for det næste års tid prøver jeg nogle forskellige ting for at se om jeg kan dæmpe rumklangen, så måske vil det hjælpe lidt i forhold til basgengivelsen kontra diskant.
Hvordan i forhold til placering af dem, er de nemme nu hvor de ikke har basrefleks? Eller kan de være drilske med mellemtonen?
jul 2019
Men som jeg lige husker dem (kappa serien) var en meget detaljeret højtaler med en god udstrakt diskant som jeg husker det var den aldrig øretrættende selv om jeg husker dem som en højtaler der hælder til den lyse side, i de større modeller som kappa 8 serien og den Juice viser som jeg har 4 kabinetter til at stå af de lever er ret storslået lyd når de er korrekt opstillet med god plads bag, da de spiller både frem og bag ud.
Infinity renaissance 80 vs 90