{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.424 visninger | Oprettet:

Knas/knitren fra begge diskanter {{forumTopicSubject}}

Hej.

Begge mine Dali Evidence 870ere er i dag begyndt at knase/knitre lidt i diskanterne, de spiller og lyder stadig fint til trods, det høres selv (og mest) når der ikke kommer lyd ud af dem, det tager ikke til ved at øge lydstyrken, det er lidt under samtale niveau.

Hører musik på dem til dagligt, ikke med voldsom volumen.

Har prøvet at skifte kanal, har haft slukket, taget strøm fra og tage alle stik ud og sat dem i igen, har prøvet at dreje på volumen samt EQ de knaser/knitre stadig.

Min forstærker er en NAD C326Bee.

Har kørt med dette setup i en del år nu, så jeg kan kun undre mig over hvad problemet er, har en mistanke om at det kunne være forstærkeren, da det er begge højttalere på én gang.

God Weekend smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knas/knitren fra begge diskanter
  • #1   29. jul 2022 hvis det plejer at spille fint og der ikke har været skruet gevaldigt op så tænker jeg der er nogle kondensator i din forstærker der er ved at give op

  • #3   30. jul 2022 hvis støjen er kommet fra den ene dag til det næste og der ikke er ændret i installationerne som nyt køleskab, fryser eller lignende så tænker jeg ikke et netstøjsfilter vil løse noget, det kan være fra de andre tilsluttede enheder som juice skriver, men NAD er kendt for at deres kondensator er fra den billigste skuffe og flere af deres apparater har lidt af kondensator der tidligt har givet op, derfor er det mit bud hvis ellers andet udstyr der er tilsluttet er ok. Men prøv forslaget om at koble en del fra ad gangen og se om det ændre noget, hvis det gør så ved du hvor fejlen kommer fra.

  • #4   31. jul 2022 støj på potmeter på diskanten kontrollen, åben forstærkeren og gi den noget kontakt spray

    Bruger du bananstik eller rå kabel ?

    Rå kabel klip noget af kablet og afisolere det i begge ender

    Køre du bi wired ?

    Bruger de originale metal bøjler på højttalerne ?

    Bruger du de originale bøjler til pre out main in ?

    Har du mulighed for at prøve et bedre strømkabel ?

    Densen demagnetise cd ? https://webshop.densen.dk/products/densen-demagic


  • #5   31. jul 2022 Efter at have slukket og tændt den et par gange i Fredags holdt det op, igår var der intet, nu i dag da jeg tænder den kom det med det samme igen, efter tænd/sluk 2 gange holdt det op men kom kort tid efter igen, men nu efter flere gange er det stoppet igen, men det kan ske det kommer tilbage.

  • #6   31. jul 2022 #3 Der er ikke kommet noget nyt ind i systemet, det eneste der har været er et boligflyt Oktober sidste år hvor der selvfølgelig kom nyt køleskab ind osv, men tænker at hvis det er synderen skulle det have vist sig før.

    Lige nu siger den ikke noget efter at have tændt og slukket den et par gange igen, og da det virker til at hjælpe på det, så ved jeg ikke om at prøve at tage det forskellige fra imens den er slukket som en troværdig test da jeg vel er nød til at slukke den når jeg tager de forskellige ting ud. Men som sagt, så har jeg prøvet at skifte til de forskellige kanaler, selv dem som ikke har noget tilsluttet, og knasen/knitren ændrede sig ikke.

    Ville Rotel være et bedre mærke at gå med i forhold til kondensatore? Hvad ville evt kunne anbefales, helst noget i fysisk butik i kbh området og gerne under 10.000kr. Indbygget DAC ville nok være en fordel.


  • #7   31. jul 2022 #4

    Bruger bananstik.

    Kører ikke bi-wire.

    Ja.

    Ja.

    Bruger det alm standard kabel, har virket helt fint, og tænker ikke et andet kobberkabel vil gøre meget anderledes..

    Har ikke CD afspiller tilsluttet og må ærligt sige jeg tvivler på dens virken..


  • #9   31. jul 2022 #3 Knasen kom tilbage, jeg skiftede kanal så det ikke gav et brag da jeg tog kablerne fra, har nu haft begge ting jeg har tilsluttet taget fra imens forstærkeren var tændt og det ændrede intet, så det er 100% forstærkeren.

    Kan være Kondensatoren som du nævner, eller den skal have en rensning..


  • #10   31. jul 2022 Det kan være kondensator det kan også være relæ i forstærkeren, men som Jucice skrev så er den jo ikke vildt gammel så tænker det var tidligt hvis relæ i udgangene er færdige..
    Men det kan jo også være dem.


  • #11   31. jul 2022 #10 Enig, det virker for tidligt..

    Hvad ville du anbefale at gøre? Koble den fra, åbne og tjekke at alle kondensatorer ikke virker oppustet, hvis der umiddelbart ikke er noget at se, hvad skal jeg kigge efter? Noget kontaktrens et eller andet sted?


  • #12   31. jul 2022 det er ikke altid man kan se om en kondensator ikke dur, men kik efter læk revner og som du siger oppustede, men de kan sagtens tørre ud uden synlig problemer så skal der jo måleudstyr til.
    Relæ har en kappe på som kan afmonteres men pas på man kan sagtens komme til at beskadige de fine tråde.
    Men kan da se man kan købe en recap kit til den og de plejer ikke at lave den slags kit hvis behovet ikke er der...
    https://www.audio-high-store.com/product/nad-c326bee-upgrade-kit-audio-capacitors/


  • #13   31. jul 2022 Hvis du ikke selv kan, eller kender en der kan lave den så kan det ikke betale sig, brugt prisen er små 1000kr og det får man ikke lavet meget for.

    ved ikke hvad du så skal men tænker du skal ud at høre noget forskelligt.
    I hifiklubben har de ikke mange integreret forstærker til under 10000kr men tag ud og se og prøv at lyt til den her https://www.hifiklubben.dk/hegel-h95-stereoforstaerker-med-streaming/hegelh95bk/
    Men der er da et par stykker til under 10k både NAD og Denon
    Husk på hvis du er medlem hos hifiklubben så har du ekstra garanti og som kunde har du en vis prøveperiode (returret) hvis det nu skulle vise sig at det ikke lige var den alligevel.


  • #14   1. aug 2022 Jeg har personligt selv haft kigget en del på Rotel A-12/14 MkII Evt noget Yamaha A-S701 eller Marantz PM7000N.

    Hegel er et godt stykker over budgettet.. Kunne måske for det helt rigtige (ikke at jeg tror jeg ville kunne høre den så store forskel) klemme det 500-1000,- op, men ikke 4000,-

    Men ja, jeg må se på det. Lige nu har den virket fint i flere timer, kunne være det forhåbentligt kun er noget midlertidigt.


  • #15   1. aug 2022 Nad c316bee og c320bee kan nemt fås til under 1000kr

    https://www.dba.dk/nad-c-316-bee/id-506591848/

    https://www.dba.dk/integreret-forstaerker-nad-c/id-1092812544/

    Nad 352
    https://www.dba.dk/integreret-forstaerker-nad/id-1092714090/

    Nad 356bee 2000kr
    https://www.dba.dk/forstaerker-nad-c-356bee-80/id-1092294438/


    Det nemt at få en nad til max 1000kr eller den sidste til 2000kr hvis du kan li nad og gerne vil blive ved nad


  • #16   1. aug 2022 #7

    prøv at skifte metalbøjlerne til main in pre out ud med noget signalkabel


  • #17   15. aug 2022 Fandt du fejlen ?

  • #18   23. aug 2022 #17 Beklager stilheden. Nej, men det er umiddelbart holdt op igen.

Kommentér på:
Knas/knitren fra begge diskanter

Annonce