{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.623 visninger | Oprettet:

Cerwin-Vega XLS-6 sprunget? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg har holdt fest i går, og spillet op med mine XLS-6 sammen med en 12" bas XLS-12S trukket af min NAD 218 THX via min forforstærker NAD C 165BEE hvor lyden bliver sendt over til via min NAD DAC Wireless.

Mit problem er så bare jeg tror mine højtalere er sprunget?

Jeg kan ikke forstå det, for der har på ingen tidspunkt været mislyd, og soft clipping har været til, har heller ikke spillet øredøvende højt musik. men højt har de selvfølgelig spillet.

Der kommer ingen bas ud af højtalerene og diskanten lyder virkelig skinger, begge XLS-6 stod af på samme tid og har samme problem.

Sangen der blev spillet var fra Spotify og hedder "Røgmaskine - Fukktup & Jackoff Remix"

Er der nogle her inde der ved hvad det kan være?

Har fået af vide selv med den største forstærker skulle XLS-6 kunne følge med, og har som sagt ikke spillet så højt de burde stå af.. min XLS-12S virker stædig fint smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cerwin-Vega XLS-6 sprunget?
  • #1   1. dec 2013 nu er en nad 218 nok remlig meget over kill til par et xls6 smiley sfl har de flest højtaler godt af en del watt.. især cerwin vega men alle højtaler har deres bregrænsninger det gælder os xls6.. en nad 218 er alt for overdrevet til dem…det lyder til du ha brændt enhed.. prøv at pille en enhed ud og sætte direkte til forstærker det kan jo været delefilteret der stået af men det er sjældent det sker smiley

  • #2   1. dec 2013 Ja okay smiley

    De sagde eller fra HI-FI klubben en 218 sagtens kunne bruges smiley
    De skriver også på deres hjemme siden højtalerene sagtens kan klare selv store forstærkere.

    Men vil lige forhøre mig om det er dækket af garanti, hvis ikke vil jeg prøve dit råd smiley

    Ved du hvordan en spruget diskant lyder burde den ikke stå helt af? og ikke kun delvis?


  • #3   1. dec 2013 en nad 218 smider 200rms watt xls6 kan klare 125watt i peak de ik oplyst hvor meget de kan klare i rms.. så skal nok ik tror på alt de siger i hifi klubben smiley sfl kan du benytter xls6 på en 218 men det afhænger os af hvordan du benytter det smiley gangtien dækker nok ik når det er selv forskyldt desværre.. nu har jeg ik lige de store erfaringer med defekte/ afbrændte diskanter.. men prøv at ligge mærker om de skrætter ligesom når en en højtaler forvrænger vis det gør det ville mit bud være de er defekte smiley

  • #5   1. dec 2013 Ja den skraber smiley

    Hvad betyder det?

    Hvor kan man få lavet dem igen? og vil det værre dyrere end at købe nogle nye?

    Måske jeg skal nøjes med at bruge min NAD 214 næste gang?


  • #8   1. dec 2013 Nej okay smiley

    Diskanten lyder meget mærkelig, men det er nok fordi det er en 2 vejs.. så mangler der jo en del.. smiley

    Super god viden ihvertfald er glad for jeres hjælp! smiley


  • #9   2. dec 2013 Det koster 425,- per bas enhed fra HI-FI klubben.

    Så det kan godt betale sig, men vil lige finde ud af og diskanten også er røget, tror det ikke da de sagde en diskant for sig selv lyder meget skinger.. så det er meget normalt..


  • #10   2. dec 2013 Kan man endelig købe en mellemtone som passer i en 6½" ? for har jo min sub til og spille bas ?

  • #11   2. dec 2013 Hvad anbefaler i mest? at man køre et par XLS-6 med en NAD C316BEE eller en NAD 214 ??

  • #13   2. dec 2013 Syntes du skal beholde din 218 THX, og så undgå og spille så højt fremover. Det er ikke forstærkerens skyld de er brændt af. Sætter du en mindre forstærker til risikerer du bare og brænde diskanterne næste gang.

    Ellers skift de XLS-6 ud med XLS28, de burde ikke sådan lige brænde af.


  • #14   2. dec 2013 Eller gør som Mr. DIY siger. Han er en klog mand smiley

  • #15   2. dec 2013 Hvor er det fedt!

    Vil helt sikkert gøre som du beskriver på det billede.. smiley

    Tusinde tak for hjælpen!

    Har fået 2 nye 6½" enheder.. og de spiller nu igen som en drøm smiley

    Så har jeg da lært lidt af det..



  • #16   2. dec 2013 Når man følger det der står på billedet, trækker NAD 218 så også suben?

    Altså som om bassen var passiv?


  • #18   2. dec 2013 Hvor er jeg glad nu smiley

    Har fået så meget godt infomation! xD

    Jeg takker igen!


Kommentér på:
Cerwin-Vega XLS-6 sprunget?

Annonce