{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.740 visninger | Oprettet:

kim K
kim K
Tilmeldt:
3. feb 2013
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 50

1215 enheder? {{forumTopicSubject}}

Hej.. kunne nok godt tænke mig nogle nye enheder til mine cerwin vega 1215, det ikke sub jeg skal bruge men diskant og mellemtone.. er der andre cerwin vega enheder som er kraftigere der passer i disse højtaler. Og nogle som ved hvad de enheder koster ( ved godt det er brugt da det er en gammel model)


Kommentarer på:  1215 enheder?
  • kim K
    kim K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 50
    #1   6. okt 2013 Hov det er den med 2 mellemtone i fronten smiley

  • #3   6. okt 2013 det kan ik betale at ændre sig noget på enheder vil du havde en kraftiger bas ud af dem du skulle du få lavet delfilterne ligesom i 1215 mkii så 12tommer ik køre op i så højt frekvens område men holder sig noget i det lave smiley

  • kim K
    kim K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 50
    #4   6. okt 2013 Skal nok ud af finde en nye enhed da en af dem kratter en lille smule

  • kim K
    kim K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 50
    #5   6. okt 2013 Oki michael men det bare en af mine mellemtone der ikke er så god mere

  • #6   6. okt 2013 Jeg har ca 20 mellemtoner liggende smiley

  • #7   6. okt 2013 mellemtone i 1215 se er ik så svær at skaffe den er benyttet i de fleste at modeller smiley

  • #8   6. okt 2013 Og i vs10/vs12

    Mener også de sider i dx3/dx5/dx7

    Så ja de nemme at skaffe.


  • kim K
    kim K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 50
    #9   7. okt 2013 oki tak for hjælpen:)
    guppy-rep skriver lige privat til dig smiley


  • #10   7. okt 2013 Michael t,

    12" i 1215 varetager samme frekvensområde, som i MK II udgaven - fra 600 hz og nedefter, så de spiller begge op, i den nederste del af mellemtone området.

    Jeg har ikke den første udgave af 1215, men det er i hvert fald, hvad der står i omtalen af dem. I specifikationerne ser det ud til, at der er en smutter, der står de 600 hz ikke nævnt. Det ville også være lidt mærkeligt, at en model der da den kom frem, var den klart dyreste CV model til hjemmebrug, i mange mange år, skulle mudre hele mellemtone området på den måde.

    Jeg har (for meget længe siden) læst, at på nogen modeller, der solgtes i skandinavien, blev foretaget ændringer i delefiltret i forhold til de amerikanske modeller, så bassen ikke bare "spillede løs" opefter i frekvensområdet"

    Der skulle også være forskel på CD90 MKI & MKII, hvor bassen på den første model skæres af opad til - Bemærk jeg skrev skulle være, det er altså ikke noget, jeg har konstateret ved selvsyn.











  • #11   7. okt 2013 hvad pokker er du i live godt nok længe siden kent smiley (12) i 1215 se køre i et noget højer frekvens område end i 1215 mkii man kan både tydelig høre det og se det. i 1215se spiller det os noget højer og lyser i lyden i forhold til 1215mkii hvor mkii spiller noget dyber og er en del mere smæk på i bas området.. spiller man med begge sæt i sammen volume spiller 1215se os lider højer men ik meget det er bare blot min erfaring som mine øre fortæller mig efter at havde en del på begge sæt.. forstår ik hvorfor 1215mkii skulle så meget rener end mkii det gør slet ik følge mine øre men noget dyber og det møker i lyden.. men begge er helt sikkert 2 gode modeller smiley hmm savner sgu til tider mine cd90 men savner dog mest mine s1er smiley

  • #12   7. okt 2013 Ja jeg er her endnu Michael smiley

    Kender godt 1215 mellemtonerne fra AT100, de er klart lysere og noget mere spinkle i lyden, hvor mellemtonen i MK II er mere mørk og fyldig.

    At du synes MK II spiller dybere, kan have noget at gøre med placeringen, eller hvor stram bassernes spider/centerstyr er, samt kantophængets stand, selve konstruktionen af bassektionen burde være den samme.

    Specifikationerne for de 2 modeller er ens, og dog.. der er forskellige opgivelser, såsom følsomhed hvor man kan finde opgivelser, for begge udgaver på både 96 og 100 dB.
    Har set 1215 opgivet som en 8 ohms højttaler, den impedans kurve der var afbilledet viste dog noget andet, det blev også senere ændret til 4 ohm.

    Her er et billede, af noget tekst fra 1215 ;


    profilbillede
  • #13   7. okt 2013 jamen os når man høre det spille spiller 12 tommer os noget lysere er ik kun mellemtonerne der gør det.. mig og en ven prøvet en dag at teste det og spille et par nummer og der kunne men tydeligvis se at (12) i 1215 se slog når hurtiger og bevæget sig meget mere hvor den i mkii var noget mere strammer og præcis slagene især i bass området og den spiller os noget dyber smiley har du noget med cerwin vega cd 30 da det ik er til at finde noget om dem på nettet ? smiley

  • #14   7. okt 2013 Ja det har jeg da ;



    profilbillede
  • #15   7. okt 2013 kent du er en gutter mand mange tak smiley ved du om cd 30 er den mindste model i cd serien kan ik helt finde ud det nemlig ved at i se serien er der 6 modeller smiley

  • #16   7. okt 2013 CD30 er vist den mindste i CD serien herhjemme / CD30-50-70-90. De to 2-vejs modeller i SE blev nok ikke markedsført herhjemme Jeg har i hvert fald ikke set dem i nogen af HFKs kataloger fra dengang.

    Men man skal aldrig sige aldrig, for man kan finde CD20 billeder på nettet (fra Tyskland), så måske er der også blevet solgt nogle herhjemme.






    profilbillede
  • #17   7. okt 2013 Et mere...

    profilbillede
  • #18   7. okt 2013 damn men mon ik de blir svære at skaffe.. mine cd30 var jeg bare heldig og gøre et godt køb og fortryder det ik er en fantastisk lyd i de små højtaler smiley

Kommentér på:
1215 enheder?

Annonce