{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
502 visninger | Oprettet:

Enheder? HJÆLP!! {{forumTopicSubject}}

Hej jeg skal til at have nogen nye højtaler enheder, men når man kigger på enhederne specifikationer, er der så mange forkortelser, og når man spørger folk hvad man skal kigge efter ved de forskellige er der nogen som siger at man skal kigge på magnetens størrelse, og så er der nogen som siger at det vigtigste er Watt RMS. Jeg er helt forvirret og vil gerne have, en form for guide eller en tommelfinger regel som fortæller hvad det er man skal kigge efter når man skal have en god højtaler enhed. for har hørt at det ikke altid er prisen som siger om en enhed er god eller ej?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 930 kr.
  • Køleskab udskiftes 500 kr.
  • Miele G6000 SCU 1.500 kr.
  • Skift af bundprop/vandhane 1.800 kr.
  • Hænge lampe op mm. 800 kr.
  • Electrician 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Enheder? HJÆLP!!
  • #2   25. aug 2013 Men hvis jeg gerne vil have et anlæg som spiller rigtigt godt man sammen tidlig kan spille hatten af mig. Er der så nogen tommelfinger regler som man kan bruge når kan kigger på henholdsvis?:
    - Diskanter
    - Mellemtoner
    - Bas
    - Subwoofer

• #3   25. aug 2013 Nicolai: Når man skal kigge på bare enhederne, for at jeg finder ud af om det er en enhed for mig så kigger jeg alle data igennem først, og ud fra tal som:

-Spl ( Følsomheden)
    - FS ( Resonans Frekvensen)
    - Watt

Og så selvfølgelig alt efter hvad det er for enhed ser jeg på hvor gode de tal er og bedømmer der uf fra om det er noget der er interessant. og der efter begynder jeg at sidde og regne mig frem til hvor stor kassen skal blive den skal være i, hvis det er noget der er interessant.

Men nu tænker jeg jo så, er det fordi du selv vil til at igang med at bygge højtalere? eller er det fordi du har nogle gamle kasser der er brændt af og skal have noget nyt hjem til?

• #4   26. aug 2013 Jeg skal til at bygge nogen selv, det er jo ikke verdens største "master mind" der skal til for at bygge nogen træ kasser ud fra en bestemt volume, men det er mere når man skal til at finde nogen højtaler, så vil jeg gerne vide hvad det er for nogen tal jeg skal kigge efter, for at se om enheden spiller godt om hvor lavt subwooferen kan gå ned i dybte, og hvad jeg skal bruge til at udregne en mere præcis volume end den som producenten forskriver. OG hvis jeg kan få en forklaring på hvad de forskellige forkortelse står for i filen jeg har ved lagt vil jeg blive rigtigt glad smiley

profilbillede
  • #5   26. aug 2013 Det skal siges at det er ikke en højtaler som jeg har tænkt på at købe men tog det mere som et eksempel smiley

• #6   27. aug 2013 har været nede i hifi klubben og fået besvaret mit spøgsmål

• #8   28. aug 2013 De sagde at det var ikk tal som man i sin forstand kunne bruge til at se om en højtaler var god eller om det var en højtaler som dårlig eller om den spillede hårdt eller blødt. Det var tal som man brugte til at udregne hvordan højtaleren spillede i forskellige kasse volumener.

• #9   28. aug 2013 Ja det er kun de tal man bruger når man skal beregne enhedens kabinet.

Den eneste måde at finde ud på om du syntes en højtaler god er ved at lytte... for det er jo ikke sikkert at det su syntes lyder godt, er det vi andre syntes lyder godt.

Kommentér på:
Enheder? HJÆLP!!

Annonce