502 visninger
|
Oprettet:
Enheder? HJÆLP!! {{forumTopicSubject}}
Hej jeg skal til at have nogen nye højtaler enheder, men når man kigger på enhederne specifikationer, er der så mange forkortelser, og når man spørger folk hvad man skal kigge efter ved de forskellige er der nogen som siger at man skal kigge på magnetens størrelse, og så er der nogen som siger at det vigtigste er Watt RMS. Jeg er helt forvirret og vil gerne have, en form for guide eller en tommelfinger regel som fortæller hvad det er man skal kigge efter når man skal have en god højtaler enhed. for har hørt at det ikke altid er prisen som siger om en enhed er god eller ej?
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 40
- Diskanter
- Mellemtoner
- Bas
- Subwoofer
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Emner: 34 Svar: 702
-Spl ( Følsomheden)
- FS ( Resonans Frekvensen)
- Watt
Og så selvfølgelig alt efter hvad det er for enhed ser jeg på hvor gode de tal er og bedømmer der uf fra om det er noget der er interessant. og der efter begynder jeg at sidde og regne mig frem til hvor stor kassen skal blive den skal være i, hvis det er noget der er interessant.
Men nu tænker jeg jo så, er det fordi du selv vil til at igang med at bygge højtalere? eller er det fordi du har nogle gamle kasser der er brændt af og skal have noget nyt hjem til?
aug 2013
aug 2013
aug 2013
aug 2013
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Emner: 34 Svar: 702
Den eneste måde at finde ud på om du syntes en højtaler god er ved at lytte... for det er jo ikke sikkert at det su syntes lyder godt, er det vi andre syntes lyder godt.
Enheder? HJÆLP!!