{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.350 visninger | Oprettet:

Søren B
Søren B
Tilmeldt:
7. dec 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Dynaudio Contour 30 - for tæt på væg? {{forumTopicSubject}}

Hej Forum,

Jeg håber at en af jer HIFI-kyndige mennesker kan gøre mig klogere på, om jeg skal hoppe på et par Dynaudio Contour 30 eller ikke.

Jeg har været lun på dem længe og kan virkelig godt lide lyden af dem. Min udfordring er, at jeg ikke kan trække dem særligt langt ud fra væggen, da rummet af flere årsager ikke helt tillader det. Jeg kan max trække dem 25 cm ud fra væggen.

Mit spørgsmål er derfor:

Er det totalt gak at købe en højttaler af den kaliber og komme skumplug i, så den kan komme op ad væggen? Eller er der en chance for, at det kan lyde godt, selvom den kun kommer 25 cm ud fra væggen og ikke de anbefalede 50 cm?

På forhånd tusind tak for hjælpen! smiley

Mvh Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dynaudio Contour 30 - for tæt på væg?
  • #1   11. feb 2022 Har du mulighed for at høre dem hjemme hos dig selv ?
    Skumplug behøver ikke være en dårlig ting, de vil dæmpe den dybeste bas, på Dali 18mk2 dæmpes som det ses nedenunder.
    Det er klart at det er en fordel at højtalerne kan stå frit især med bagud vendte porte, men der er nok mange der må gå på kompromis med opstillingen og vælger du en helt anden højtaler så vil du jo stadig have samme problematik, så hvis du mener det er højtalerne for dig så undersøg om du kan låne eller lever tilbage hvis du ombestemmer dig i løbet af fks. 14 dage.


    profilbillede
  • Søren B
    Søren B Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   11. feb 2022 Hej Søren,

    Tusind tak for svar.

    Jeg har desværre ikke mulighed for at prøve dem hjemme, da jeg er nødt til at købe dem brugt. Jeg er godt klar over, at det er den suverænt bedste måde at høre dem på ift. rummets form og dets akustiske karakteristik, men jeg tror godt at jeg tør satse. Sælger har tilsvarende størrelse stue som jeg og jeg kan tage min egen forstærker med og sætte til. Så kan jeg evt. smide skumplugs i og "sjusse" mig frem til, om det er det rigtige for mig derhjemme smiley

    Og tak for grafen! Interessant at se hvordan det påvirker performance.


  • #3   11. feb 2022 Tænker hvis det er højtalerne for dig så kan der vel ikke ske alverden ved at du springer på dem, og skulle det vise sig at være helt umuligt så er de vel til at komme af med igen hvis ellers din pris er go..
    Du kan jo altid lige tjekke op på hvad de koster brugt eller er solgt til tidliger på https://www.hifishark.com/


  • #4   11. feb 2022 ....ser ud til de bliver solgt til ca. 20000kr for et sæt, der er solgt 2 sæt sidste år til den pris

  • Søren B
    Søren B Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   12. feb 2022 Tak for svar igen. Jeg troede at jeg ville få en mail med besked om, at der var skrevet i tråden, men det gjorde jeg ikke smiley
    Jeg kunne selvfølgelig godt købe dem og så sælge dem igen, hvis de ikke er helt i skabet, men de ligger i 30k klassen og derfor lidt sværere at komme af med end andet.

    Er du sikker på at du har kigget på Contour 30 serien og ikke Contour 3.0? Jeg kan ikke finde dem til under 30.000 kr. på Hifishark nemlig smiley


  • #7   13. feb 2022 der er en funktion på siden sold/expired og der var 2 sæt der var solgt i 2021 til 20000kr
    DBA og Audio butikken og nej det var ikke Contour 3.0 de ligger jo til en helt anden pris.


  • Søren B
    Søren B Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #8   13. feb 2022 Ok. Tak for info smiley

  • Søren B
    Søren B Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #10   16. feb 2022 Det er fuldstændig rigtigt, Ove. Jeg kan godt forstå at det er svært at give god råd, når jeg ikke oplyser mere om rummets beskaffenhed.
    Stuens geometri er et 28m2 rektangel, hvor der i den ene er sofa-arrangement m. tv, anlæg osv. Jeg vedhæfter et billeder, der illustrerer det lidt bedre end på skrift. Der er godt lyddæmpet med gardiner, tæpper osv.
    Der er over 1 meter til et hjørne fra den ene højttaler og frit til den anden side. Der vil være lidt over 2 meter imellem højttalerne og lidt over 2 meter til lyttepositionen.
    Det eneste, der rigtig hindrer mig i at trække dem længere frem i rummet er min datter på knap 3 år, der løber rundt og leger med ild bagi. Derfor vil jeg helst ikke trække dem for langt ud i rummet, hvis hun skulle rende ind i dem. Og så tror jeg ikke min kone er begejstret for det helller, men hun plejer nu at være sød til at give mig min vilje smiley
    Hun får jo også glæde af vellyden, selvom jeg betaler dem.
    Hvis jeg trækker dem 20-30 cm. ud fra væggen kan de lige flugte med tv-møblet og så burde der være fri bane til leg også. Tak for dit input smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Dynaudio Contour 30 - for tæt på væg?

Annonce