{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.948 visninger | Oprettet:

Cad TPH118 subwoofer {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Det er første gang jeg har et indlæg her, så bær over med mig hvis det bliver lidt langt...

Det er bare fordi jeg har fået mig en meget positiv oplevelse som jeg gerne vil dele.

Jeg har købt mig en noget utraditionel subwoofer til mit anlæg.

http://www.cadaudio.dk/cad_tph118.htm (det er med Cad B18 enhed)

Den overordnede mening med selve anlægget, at få bedst mulig stereo lyd, fra mit Spotify Premium abonnement...så det er i den/det kategori/område vi ligger rent lydkvalitetsmæssigt...

Først vil jeg lige beskrive mit anlæg, samt signal vej så godt jeg kan...

1 x Apple Tv.
1 x Argon DAC1.
1 x DBX PX (aktivt delefilter).
1 x Nad C350.
1 x JB C2 800.
8 x (4 pr. side) B&W DM601S3.
1 x Cad THP118.

Højtalerkabel: 2 x 5 m Tara Labs Klara SC til 601erne, og 20 M (går over loftet) 4 kvadrat "no name" til subben.

Signalkabel: Standart optisk mellem Apple tv og Argon DAC1, og et signalkabel til 150 kr. fra DAC1 til Nad C350

Musikkilde: Spotify Premium, afspilles/gemmes i bedste kvalitet fra/på Iphone til Apple tv...optisk fra Apple tv til Argon DAC1... analogt fra Argon DAC1 til Nad C350...pre out fra Nad C350 til DBX PX...DBX PX deler top/bund og sender 90 Hz til 20 KHz tilbage til Nad C350 der så forstærker det, og sender det til B&W DM601S3 (4 pr. side)...DBX PX sender frekvenserne fra 100 Hz til 30 Hz til JB C2 800 i brokoblet stand (1300 watt) der så driver subben (Cad TPH118)...håber ikke det var for forvirrende..

Cad TPH118 står i min ca. 30 kvm. store stue, og fungerer som subwoofer i mit Hi-fi anlæg!!!

Prioriteten, har fra starten af min søgen efter en subwoofer, i prisområdet mellem ca. 5 og 10000 kr., UDELUKKENDE været LYDKVALITETEN!!!

kriteriet var at subwooferen skulle lyde ordentligt!!!

For mig er det ensbetydende med præcis, kontant og DYB bas, samt god separation af elbas og stortromme. (hvis indspilningen af musik materialet da ellers tillader dette)

At det endte med en subwoofer, der udover det nævnte, også kan spille ekstremt højt, betragter jeg som en "bonus"

Og den kan virkeligt spille MEGET!!!!!! højt, men endnu bedre er det (naturligvis), at den til fulde, opfylder det primære kriterie, og spiller rigtig godt/pænt.

Derudover lyder den fantastisk godt, selvom der blot spilles ved lave niveauer (normal tale og derunder)

For at lydniveauet passer til de 4 x B&W DM601S3 pr. side, så er TPH118 skruet...20 dB NED!!! (så er der ikke mange watt tilbage)...på DBXen (aktivt delefilter). Vil endda sige at basniveauet stadig ligger lidt til den gode side. TPH118 er super følsom.

Inden jeg købte den, hørte jeg den i en A-B test, i et pa. setup imod en B&C 18PS100 18 tommer basenhed, i et ca. 160 liter basrefleks kabinet, tuned til ca. 40 Hz, hvor TPH118 lød hørbart bedre, dybere og højere.

Demo setuppet var lavet sådan at man kunne skifte subwoofer på ca. 10 sekunder, således at lydmæssige forskelle på de to subs, fremstod "klokkeklare"

Hørte bl.a. lige præcis denne version af denne sang http://www.youtube.com/watch?v=uzNOKwcY28k, (prøv at lyt fra 03:20 uha det lyder godt) men også Daft Punks nye album gør sig godt, og er en glimrende kilde til at teste subbens evne til at spille kontant/præcis, med adskillelse af elbas og stortromme.

Lydmæssigt vil jeg sammenligne den lidt med en B&W ASW4000 (har haft sådan en før, men forstærkeren brændte af, skod!).

TPH118 lyder ligeså "dyb" som ASW4000, men er bare meget mere præcis og kontant i lyden, samt lyder MEGET "større", og kan naturligvis også spille, astronomisk meget højere:-)

Meget belejligt når vennerne kommer forbi til "mande aften", hvor det altid ender med at lydtrykket kommer godt deropad:-)

God sommer.

Venligst, Steffan."


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cad TPH118 subwoofer
  • #1   10. jun 2013 Det er godt at høre at du har fundet en sub som du er fuldt ud tilfreds med, det er jo også langt det vigtigste. Bruger selv en pa sub derhjemme dog skal jeg have fortaget visse ændringer på den gamle sven.

    Hvad måtte du slippe af med for din?


  • #2   12. jun 2013 Hej Rene.

    Ja, det er skønt med en vellydende subwoofer.

    Den var ikke så dyr endda.

    Prisen kan du se inde på Cad Audios hjemmeside:-)

    Håber du bliver ligeså tilfreds med dit subprojekt som jeg er med mit:-)

    Venligst, Steffan.


  • #3   12. jun 2013 Ja det kan vi hurtigt blive enig om. Syntes bestemt om en 18" eftersom den næsten ikke skal bevæge sig for at lave en masse effekt i forhold til en lille enhed så derfor syntes jeg også at de er meget hurtigere smiley

    Okay syntes bare ikke jeg kunne se det.

    Det håber jeg også smiley


  • #4   12. jun 2013 Hej Rene.

    Ja, den lyder bare super fed.

    Du kan se prisen her:

    http://www.cadaudio.dk/paindex04.htm

    Hvilken sub har du?

    Mvh. Steffan.


  • #5   12. jun 2013 Steffan, Puha prisen er også efter det kan jeg se smiley

    Jeg har en cv 188 eb (enheds navn), har faktisk ikke undersøgt navnet på subben endnu.


  • #6   13. jun 2013 Hej Rene.

    Hehe...ja alt er jo relativt...jeg synes man får RIGTIG meget for pengene med den TPH118.

    Kender ikke/kunne ikke finde nogen sub i den prisklasse, hvor man fra ny, får mere/bedre bund pr. krone givet smiley

    188EB kender jeg godt...det er en Cerwin Vega enhed, som bl.a. sidder i disse "filtklumper"... http://www.myav.com.tw/market/showthread.php?threadid=336096

    Hvilket kabinet sidder din/e CV188EB i ?

    Mvh. Steffan.



  • #7   13. jun 2013 Hej steffan, det er nok fordi at jeg ikke er vandt til at give så meget for noget af mit udstyr at det virker som mange penge men selvfølgelig man kan jo sagtens få subs der er dyrere smiley

    Jeg har en stroker pro 15" som jeg mangler at få testet op imod min 188EB.

    Det er nemlig den enhed. Jeg ved faktisk ikke hvad kabinettet hedder da en af de tidligere ejer har monteret en guitar forstærker inde i den hvor drejeknapperne er monteret i terminalen så kan desværre ikke se det men ser da lige om ikke jeg kan finde den på nettet.


  • #8   13. jun 2013 her er der et par billeder af den

    profilbillede
  • #9   13. jun 2013 det sidste

    profilbillede
  • #10   13. jun 2013 Så fandt jeg det. Det er et G-32 kabinet. G står for guitar og 32 er højden i tommer så mon ikke jeg med et andet kabinet kan få den til at yde noget mere? det må jeg hellere forske i smiley

  • #11   14. jun 2013 Hej Rene.

    Jeg tror såmænd ikke at kabinettet er helt forkert, i hvert tilfælde ikke hvis du vil benytte enheden i basreflex.

    Alternativt kunne du forsøge at proppe den i noget horn af den her type: https://www.google.dk/search?q=cerwin+vega+le-36&safe=off&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=U6O6Uaf4D4mGtAbB0IF4&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1536&bih=749#imgrc=_

    Men hvis jeg var dig, så ville jeg lave sådan et kabinet her: (link fjernet)

    Lille, kompakt, nemmere at bygge end ovenstående, og får rigtig gode anmeldelser...

    Skulle iflg. hvad der står på sidens forum, passe godt til din type enhed (CV 188EB)...

    Held og lykke med projektet:-)

    Mvh. Steffan.



  • #12   14. jun 2013 Mht. prisen på min subwoofer, så har du naturligvis ret, man kan sagtens få subs der er meget dyrere...

    Jeg tvivler dog på at man ved ret mange subs, uanset pris, får ligeså meget valuta pr. krone givet som ved TPH118...den spiller/er virkelig bare fænomenal god...ville tro den kan sammenlignes lidt med den her:

    http://www.danleysoundlabs.com/products/subwoofers/tapped-horns/th118/

    Det er begge to tapped horn princip, dog koster den fra Danley Sound Labs mange gange mere, end den fra Cad Audio...

    Men det er naturligvis en "smags sag"...vigtigst er, efter min mening, at man ender med en sub som MAN SELV er glad for:-)

    Mvh. Steffan.


  • #13   14. jun 2013 cobu18 går desværre ikke særlig dybt, jeg sigter efter en tunings frekvens så lav som muligt smiley el 36 ser lidt mere spændende ud og vil lige læse lidt mere om den når jeg kommer hjem for lige kort så, så det ud som om at den går noget dybere smiley

  • #14   17. jun 2013 Hej Rene.

    Nej det kan der selvfølgelig være noget om...skal den "gå" dybest muligt skal du nok bygge et veltuned og bundsolid basrefleks kabinet til den.

    Tror ikke LE-36 hornbunden går dybere end CUBO18 bunden.

    Hvis du vil have en hornbund der går dybest muligt, hva så med at bygge sådan en her:

    http://www.martinsson.cc/blog/index.php (scroll ned til Tham18) og/eller se "Tham18 build pics" på nettet.

    Tham18 er også et tabbed horn. Vil mene det er den af horntyperne der går dybest.

    Mvh. Steffan.


  • #15   17. jun 2013 Hej steffan.

    Jo mere jeg kigger efter generelt horn kabinetter samt forskellige typer, jo mere forvirret bliver jeg næsten. Jeg syntes der er så meget forskellige men så lidt info om hvordan det hele hænger sammen. Lukket, portet, 4 og 6 ordens bandpas kabinetter syntes jeg alle sammen giver mening men ikke horn smiley

    efter hvad jeg kunne læse mig frem til så skulle LE-36 gå dybere end CUBO18 men igen så er der på det punkt ikke taget højde for at det er en 188eb så who knows hvordan det vil lyde.

    Jeg er blevet enig med mig selv om at jeg finder T&S parameter for 188eb og så bygger jeg en portet kasse til den for det er da noget jeg kan finde ud af samt så kan jeg også udseende messig få det til at matche bedre med resten af setuppet smiley

    Skulle jeg endelig gå efter en så ville det nok være Tham18 new design da den umildbart ser meget lovende ud smiley


  • #16   17. jun 2013 Hej Rene.

    Det synes jeg lyder som en god og fornuftig beslutning...

    Og du har helt ret...det fyger med kabinet typer og div. forkortelser, så det er med at holde tungen lige i munden.

    Et godt program til at "simulere" enheden i et basrefleks kabinet synes jeg er BasBox 6pro...

    God fornøjelse med projektet:-)

    Mvh. Steffan.


  • #17   17. jun 2013 Ja nogle gange må man vide hvornår man skal holde sig til noget man kender.

    Ja det tør antydes. troede faktisk ikke at det var så kompliceret smiley

    Okay det program har jeg ikke prøvet. Jeg bruger winisd beta som indtil videre har fungeret fint både til udregninger, simulering af enheden samt tonegenerator smiley

    Mange tak skal du have smiley


Kommentér på:
Cad TPH118 subwoofer

Annonce