{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.321 visninger | Oprettet:

XTZ VS. Dali {{forumTopicSubject}}

Hej Hifi Galleri

Efter længere tids søgen efter en højtalere til min Onkyo TX-NR616 Receiver står jeg mellem valget af disse 2:

XTZ 99.36 MKII - http://danstv.dk/shop/xtz-99-36-3681p.html

DALI IKON 6 MK2 -(link fjernet)

Jeg har selvfølgelig været ude og lytte til dem begge og de er rimelig jævnbyrdige med selvfølgelig hver deres styrke og svaghed
Det er derfor et meget svært valg for mig at vælge da det både skal fungere til musik men senere hen også udbygges til surround

Derfor henvender jeg mig til jer med mere viden og/eller erfaring

Har i nogle tips til hvordan jeg kan gøre valget nemmere evt. til at finde deres svagheder eller andre faktorer der kunne spille ind?

Hvordan vælger i højtalere? hvad lytter i efter? hvad ser i efter?
er der andre ting jeg skal være opmærksom på?

Mvh
Michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.
  • Bøgehæk,voldsomt. 2.750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  XTZ VS. Dali
  • #1   24. apr 2013 XTZ..........

• #3   24. apr 2013 Nicolaj:
    Nu var akustikken forskellige i de 2 butikker hvor jeg var så det har jo også noget at sige og nu hører vi jo alle lyd forskelligt nogen kan lide lyden af B&W andre kan lide CV det er jo rart vi alle er forskellige smiley

Jeg kunne godt tænke mig lidt uddybelse hvorfor XTZ frem for Dali eller omvendt smiley

• Jakob M
    Jakob M Tilmeldt:
    dec 2005

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 121
    #4   24. apr 2013 Har både haft dali og xtz.......og vil til hver en tid tage xtz igen. Super god lyd....og dejlig diskant.

Og så kan du ikke lytte dig til en præference i en butik.....højttalere skal testes i hjemmet

• #5   24. apr 2013 Vil min Onkyo kunne drive XTZ fornuftigt ?

• Jakob M
    Jakob M Tilmeldt:
    dec 2005

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 121
    #6   24. apr 2013 Ja det ville jeg personligt ikke være bange for.

Jeg havde 99.26 og til trods for størrelsen så var der rigeligt med bas og krudt i dem....

• #8   24. apr 2013 Super
    efter at havde været hos Dans tv og oplevet den service han levere samt en verdensklasse fremvisning og vejledning var jeg allerede solgt
    Men ville lige først forhøre mig herinde om folks erfaring med XTZ samt læse diverse test af den på nettet da jeg aldrig selv havde hørt om det mærke
    Men indtil videre har der kun været rosende ord om dem
    Så valget ender på XTZ 99.36

• #12   25. apr 2013 Folk hører meget forskelligt. Jeg syntes også diskanten i både Ikon og Mentor lyder super godt. Fuldt på højde eller endda bedre end mange deciderede highend højttalere.

• #13   25. apr 2013 Nicolaj & André

Tag et smut forbi apoteket og spørg efter dette:

http://www.remowax.dk/

smiley

• #15   25. apr 2013 Nicolaj
    Det er SÅ totalt ligegyldigt hvad du HAR haft.
    Jeg skriver MIN mening om dem. Accepter dog vi hører forskelligt. Ved f.eks. hifitossen herinde, som har hørt en DEL forskelligt, også syntes godt om Ikon med det rigtige grej foran.

Ja læser man på udenlandske forums, er tonen overfor Dali ganske anderledes smiley Der er Anti-Dali hetzen ikke nået ud af en eller anden meget mystisk årsag smiley

• #17   25. apr 2013 Når jeg siger, "ordentlig grej foran", mener jeg naturligvis ikke en tarvelig NAD forstærker, som slet ikke lever op til de højttaleres kunnen. Det et af problemerne ved og lytte til højttalere i hifiklubben, at de altid hooker op med de skrammel NAD kasser.

• #19   25. apr 2013 Ja de er sku i orden, det er prisen også smiley

Dem jeg snakker om er C375 og derunder, som de oftest bruger til demo af Ikon.

• #22   25. apr 2013 Michael S

når du så engang får pillet den issyl ud af øret, så vil du måske opleve hvad en highend dome diskant kan i stedet.....

IKON = SKRAMMEL

• YOYO
    YOYO Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 AV-enheder: 2 Svar: 60
    #24   29. apr 2013 Har desværre ikke hørt xtz endnu. Men har dog hørt alle dails nyere serier og dem med bånddiskant lyder virkelig dårligt og har virkelig en tendens til nærmest og skrige. Så prisen taget i betrækning også så er det virkelig spild af penge

• #26   29. apr 2013 Ronnie kan da også nogen gange sige lidt positivt om Dali's bånddiskanter:
    http://www.hifigalleri.dk/forum/Højttalere/20140-dali_mentor_6_le

Men der er selvfølgelig også lidt forskel på Ikon og Mentor. Dog ligefrem sige, at Ikon er noget skrammel, er nok "lidt" en overdrivelse, så stor forskel er der heller ikke på de to serier. De har da også høstet pænt mange gode anmeldelser. Så det kommer meget an på smag og behag.

• #27   30. apr 2013 Jeg har nok bare været heldig , for ikon 6 mk2
    var bestem ikke ringe hjemme ved mig

• Kenneth B
    Kenneth B Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #28   2. maj 2013 Jeg er også på udkig og har hørt begge. Lige pt. Er xtz klar favorit. Går lige og venter på at høre et sæt klipsch rf 62 el 82 også. Men der er vildt god lyd i xtz.

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 61
    #29   3. maj 2013 Hvad syntes i så om lektor 8 mod ikon 6 mk 2?

• #30   3. maj 2013 Kommer an på rummets størrelse og om du har en subwoofer.

• Kenneth B
    Kenneth B Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #31   3. maj 2013 Peter H. Hvis du hører dem begge i hifiklubben er du slet ikke i tvivl. Hvis du hører ikon og bagefter lektor får du en vildt mudret lyd. Ikon er meget mere klar i lyden synes jeg.

• #32   3. maj 2013 Vil faktisk give Kenneth ret. Lektor 8 kan dog komme til og lyde ganske hæderligt, ved brug af målegrej og digital EQ. Men med en helt almindelig integreret stereo forstærker lyder Ikon klart bedst.

Eneste fordel til Lektor 8 er, at den kan fylde et noget større rum uden brug af subwoofer. Men det kræver du finder noget andet forstærker end den C375, du har kig på, da den slet ikke får det punch og kontante bas frem som Lektor 8 faktisk kan levere.

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    sep 2011

#33   3. maj 2013 Thomas A. Hvilken forstærker skal jeg så kigge efter, hvis nad'en ikke kan levere varen ordenligt? Dog er prisen på nad'en maximum jeg vil give for en forstærker.

• #34   3. maj 2013 Jeg havde snuppet dette:

Forforstærker:
    (link fjernet)

Effekt:
    http://shop.emotiva.com/collections/amplifiers/products/xpa200

Hvis du primært hører musik fra digitale kilder såsom pc, så tag denne forforstærker:
    http://shop.emotiva.com/collections/processors/products/xda2

Det bliver omkring 8000kr inkl. fragt told og moms, hvis du handler igennem http://www.shopusa.com/shopusa/denmark/

• #35   3. maj 2013 Du kan også overveje denne effekt:

(link fjernet)

Bliver godt et par tusinde mere, men så er du også sikker på og have rigelig med effekt, også til evt andre højttalere hvis du skulle finde på og købe noget større i fremtiden.

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    sep 2011

#36   3. maj 2013 Hej. Tak for forslaget, dog er jeg ikke meget for at købe det over nettet da jeg ikke har muligheden for at lytte til det inden.
    Nu da jeg har overvejet lektor, er fordi jeg søger en højtaler der også kan levere et ok lydtryk, da jeg mest hører elektronisk, hip hop, pop, trance, dance.

• #37   4. maj 2013 Peter
    Du burde nok oprette din eget forum emne smiley

• #38   4. maj 2013 Når du hører mest elektronisk ville jeg også gå efter Lektor 8, fremfor Ikon 6. Elektronisk er deres favorit musik. Om jeg hører Trentemøller på mine Lektor 8, eller på mine highend Heco, der er sku ikke den store forskel, men Lektor'ne leverer mere umphh! Men igen så kræver det den rette forstærker til dem. Jeg syntes de mister mange kvaliteter når de er spændt efter en C375.
    Der er bare ikke så mange muligheder i hifiklubben, uden det bliver alt for dyrt. Men du kan da prøve og høre dem med deres CAMBRIDGE AZUR 851A, hvis ikke du kan høre forskel, så tag bare NAD'en.

• hifi L
    hifi L Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #40   7. maj 2013 Fabrikken hedder Tonewinner og ligger i Kina. Det er en Mega OEM fabrik, de har en gedigen mængde af konstruktioner at dele ud af. Konceptet er som regel, at et mærke/importør sætter sit eget designpræg på en given konstruktion, bestiller x-antal produceret, og sælger dem så under eget navn. Typisk med postulatet: "Designed and developed in *********, produced in China. Dem jeg umiddelbart kender er Advance Acoustic, Emotiva og XTZ, men lur mig, om der ikke er mange flere. Man kan ikke kalde det for kopiprodukter, nok nærmere at den vestlige verden i dag springer over, hvor gærdet er lavest, får fremstillet produkterne hvor prisen er lavest.

Til gængæld står Dali selv for udvikling, design OG produktion af deres serier i Danmark fra Ikon og opefter. Dalis mindste serier produceres i Kina, men det er stadig på deres egen fabrik. Ingen OEM produktion hos DALI.

• #41   7. maj 2013 Man kan vel ikke rigtigt kalde det for og springe over hvor gærdet er lavest. Det handler jo om at kunne levere så meget kvalitet som muligt for færrest mulige penge.

Det er jo netop derfor f.eks. Dali sjældent kan være med på "bang for the buck" krigen.

• #43   7. maj 2013 aurum cantus volla er da en af de bedste kina højttalere jeg har hørt....

men selv dali epicon får lavet kabinetter i kina

Kommentér på:
XTZ VS. Dali

Annonce