{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Kenneth R
Kenneth R
Tilmeldt:
18. mar 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Mulig død diskant {{forumTopicSubject}}

Hejsa,
Jeg står med en JBL SoundPower I770 højtaler, hvor jeg har lidt problemer med diskanthornet i den.
Jeg havde den sat til, og spillede (højt, men ikke voldsomt) forstærkeren klippede på intet tidspunkt.
Nu vil diskanthornet kun spille lavt, jeg tør ikke bare brage det igennem, det kommer der ikke noget godt ud af, men når jeg skruer op for lydenstyrken på forstærkeren spiller den ikke med den volumen den burde, langt fra, det er som en lav samtale, hvor den plejede at råbe igennem. Jeg har haft enheden skilt ad, og den ser fin ud, og jeg har tjekket gennemgang på den, og det er også i orden.
Det sjove er, at når jeg skruer op så fader den ud og siger næsten ingenting, ender på en svag visken, og så kommer den stille og roligt tilbage igen, dog kun til en lydstyrke som en lav samtale.
Hvad h&%¤&# kan der være galt?
Diskanten kører over en kondensator, kan den eventuelt være død?

Hjælp er meget meget ønsket!!
Og mange tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mulig død diskant
  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #2   19. mar 2013 Defekte enheder har som oftest en noget forkert ohmsk størrelse, så hvis du har et multimeter og "ohmer" den til dens nominelle værdi +- ca 0,8 så burde det ikke være enheden.

    Den skal måles uden at sidde i et kredsløb, og på enhedens terminaler (altså ikke efter 1 meter kabel f.eks)


  • Kenneth R
    Kenneth R Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   19. mar 2013 Jeg forsøger at skaffe et multimeter, så går jeg ud fra, at modstanden skal være mellem cirka 7 og 9 Ohm.
    Jeg syntes bare det virker underligt, at den giver lyd fra sig hvis spolen er brændt, desuden kan jeg ikke se nogen skader på spolen, men jeg kan da lige så godt prøve smiley
    Mit bud var ellers kondensatoren, jeg ved, at de ikke holder evigt, og højtaleren er alligevel tusse gammel så mit håber da det er kondensatoren, det ville ihvert fald være billigst at reparere.
    Hvordan er det lige at man måler på en kondensator ?

    Tak for hjælpen!


  • Louis J
    Louis J Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 12
    #4   19. mar 2013 Nej impedansen skal være mellem 7 og 9 ohm, den måles ved vekselstrøm. DC-modstanden skal normalt være mellem 6&7 ohm, men tjek evt. enhedens specifikationer, jeg tror måske diskanter ligger højere og basser lavere.

Kommentér på:
Mulig død diskant

Annonce