{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

Nikolaj P
Nikolaj P
Tilmeldt:
6. apr 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

Nye Front'er {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg er på jagt efter nye fronthøjtalere.
Jeg kører med et setup der hedder :

Front - B&W 630
Sub - Dali Swa-12
Center - Jamo 100
Baghøjtaler - Jamo 200
Forstærker/receiver - NAD T743
DVD - NAD T514

Mit forbrug er ca 80/20 musik/film.<

Jeg hører musik som Celine Dion, Michael Jackson, Big Fat Snake osv.
Ikke noget med sindsyge "computer lyde" jeg skal kunne hører instrumenter og rigtige vokaler.

Jeg er faldet lidt for SA (system audio), da jeg synes de har en virkelig fed ren klang. Men er bange for de ikke har punch nok til at kunne gengive en evt. stortromme. Jeg lytter til musik rimelig højt og har læst mig frem til at sa1250 skulle kunne dette. Og sammenlignet med sa1530 har den jo 4 basenheder så har en forhåbning om at den vil kunne opfylde mit ønske.

Men har i/du en mening til dette eller måske et forslag til en helt anden højtaler.
Budget ligger på omkring de 2500kr. (køber brugt),


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye Front'er
  • #1   25. jan 2013 Jeg anbefale at kigge lidt på de ældre audiovector modeller, købte selv et par fronter fra M serien for 1800kr for ikke så længe siden og de spiller sku godt til prisen, SA spiller også rigtigt godt men ja det er ikke den vilde dybe bund i dem.

    Det er også værd at kigge lidt på nyere B&W end dem du har, 604s1 er til at få for dit budget og de er et godt step op, men der skal en del power til at få god bund ud af dem.

    Har også hørt både KEF, Waffendale og Celestion modeller i den prisklasse der spillede ganske ok.


  • #2   26. jan 2013 jeg genkender slet ikke der mangler punch i SA generelt set.. men smag og behag.. tag en cd du kender godt med noget god bund i og lyt til de forskellige modeller...

    audiovector er som FFDP siger osse et super godt alternativ:)


  • #3   27. jan 2013 Jeg har system audio 1250. De spiller hammer godt til alt slags musik.
    Har så købt en aktiv sub til at tage de helt dybe toner.
    Trækker dem med en onkyo surround receiver.


Kommentér på:
Nye Front'er

Annonce