{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.434 visninger | Oprettet:

Forbedre kontrol over bass på Audiovector højttaler? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået mig et par fine fronter fra Audiovector til at bruge indtil jeg finder det rigtige tilbud på det sæt jeg går efter.

Dem jeg har fået er "The C Series" gulvhøjttalerne, de spiller fint men jeg savner kontrol over bassen, der er massere af den men den runger og virker lidt som "CW" bass, jeg vil gerne have den mere stram og præcis og tænker om det måske er noget man kan gøre for at forbedre den?

Når man kigger ind i højttaleren hvor "lufthullet" er virker højttaleren helt tom, der er ingen skum i den eller andet til at dæmpe? ved ikke om den skal være sådan men det virker forkert, nogle der ved om den model skal være "tom" ?

Tænker også om et par spikes ville gøre en forskel eller måske noget akustisk dæmpende på væggen ?

Har ikke haft dette problem med mine tidligere B&W 604s3


Info om mit udstyr som er sluttet til højttalerene
Marantz SR7007 Receiver
Marantz MM7025 Effektforstærker
Signal kabler Tara Labs Prism
Højtaler kabel Tara Labs RSC Prime 500

Rum ca. 30 kvm
Gulvtæppe på hele gulvet.
Vægge og loft beton
Ingen store tomme flader (vitriner, billeder ect.. ect..)
Højttaler afstand fra væg, 20cm alt fra 5cm til 50cm testet, ingen større forskel, ingen mulighed for længere afstand.


Vil vi vide mere så spørg.

Nogle gode ider?


P.s. Billede er fra google.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forbedre kontrol over bass på Audiovector højttaler?
  • #1   11. dec 2012 Fandt lige selv et af problemerne, der er 4 små lim pletter på luftrøret og inden i højttaleren lå der en lille skum trekant så prøver at lime den på igen og se om det hjælper, men andre ider er stadig meget velkommen =)

    profilbillede
  • #2   12. dec 2012 Har du prøvet og stoppe nogle sokker i refleksporten? Hvis de bare står på gulvet uden nogen former for fødder, vil du helt klart opleve en forbedring med spikes. Evt med nogle stykker spånplade under for og skåne gulvtæppet, eller en kæmpe granitblok, eller fattigmands løsningen med en flise.

  • #3   13. dec 2012 Kunne det tænkes en tidligere ejer af dit sæt, har pillet forringen ud?.. :-S

    Ellers så på mine M3 har jeg ingen gjalden fra subberne... Måske din forstærker bare ikke er bedst i bunden?...


  • #4   13. dec 2012 Forstærkeren kan nemt klare dem har haft noget betydeligt mere krævende på.

    Prøvede tricket med en sock i luft hullet og det gav en del.


  • #5   14. dec 2012 Jeg siger ikke at forstærkeren ikke er kraftig nok men at dens speciale måske ikke ligger i bunden?
    Ellers så skulle du da tage og få noget lyddæmpning i det kabbinet smiley


Kommentér på:
Forbedre kontrol over bass på Audiovector højttaler?

Annonce