{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.265 visninger | Oprettet:

folie på højttaler, er det svært ? {{forumTopicSubject}}

Hej BG
da jeg er lidt træt af farven på mine højttaler, og jeg ikke kan sælge dem til en fornuftig pris, så jeg kan købe nyt eller andet brugt.

så har jeg overvejet at få mine højttaler malet, men da det jo koster en bondegård (har hørt ved den lokale autolakerer, og det koster ca. 2000-2500 på en god dag, hvis der samtidig er andet der skal males, eller bliver det nok nærmer på den forkerte side af 3000)

så overvejer at købe noget folie og smide på dem i stede for, men har aldrig prøvet det før, så søger lidt hjælp til hvordan man nemmest opnår et pænt resultat, og om det er noget man selv kan gøre uden det helt store besvær, og hvor kan man købe folie i en god kvalitet til ikke alt for mange penge, gerne på nettet (for der er jo rigtig meget forskellig folie at vælge mellem). for gider ikke smide alt for mange penge efter folie, hvis resultatet ikke bliver godt, for så kan jeg jo lige så godt ofre de sidste penge og få dem malet i sted

på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  folie på højttaler, er det svært ?
  • #1   10. aug 2012 Den rigtige folie køber du hos en skiltemaler, alle de net butikker er rent røveri...

    du sørgere for at overfladen af ren så starter du i et hjørne og kører ned/op af ...
    men LAD VÆR! med at trække hele applikationen af, tag et stykke af gangen, og undgå bobler..

    Det kan være noget rigtig lort at lave.. vil anbefale dig at få skiltemaleren til det... de er jo som regle til at forhandle med på en fredag formiddag ...


  • #2   10. aug 2012 Det med at sælge højtalere til en fornuftig pris afhænger jo osse meget af hvad det er for nogle højtalere og hvad du selv mener er en fornuftig pris. og hvad eventuelle købere mener ville være en ok pris.

  • #3   10. aug 2012 Jeg købte folie ved min lokale Flügger til mine DC1515 og min hjemmelavede center... Det var ikke helt vildt bøvlet at smide på. Man skal bare starte i et hjørne og så ellers tage bagsiden af efter hånden som man arbejder sig frem, så klisteret er dækket til det skal bruges smiley

  • #4   10. aug 2012 prøv at hør på bilgalleri om der ikke er en der kan autolakerer til en billigt pris vis du selv sliber dem ned smiley havde en ven han fik malet sine fælge til 600kr af en derinde og fik en god snak og en god dag så kan lade sig gøre at finde en flink gut der smiley

  • #5   10. aug 2012 Dennis N
    det er et sæt SA1280 mk2, og har ikke bud der ligger over 2k hvilket jeg syntes er for lidt for et sæt højttaler der er i 110% perfekt stand, som står som et sæt nye højttaler.

    Jan B
    det folie du købte ved Flügger hvad kostede det ca. for det billigste jeg kan fine på nette er til ca. 450 incl. fragt (men ved så ikke hvilken kvalitet det er)

    Thomas F
    der er bare ikke lige nogen skiltemaler eller ligende omkring hvor jeg bor


  • #6   10. aug 2012 må jeg spørge om hvor du bor ?

  • #7   10. aug 2012 michael t
    det havde jeg ikke lige tænkt på, det kunne være man skulle prøve det


  • #8   10. aug 2012 Thomas F
    jeg bor i holstebro


  • #9   10. aug 2012 Jeg mener jeg gav 350 kroner for folie til begge mine DC1515 og det er jo endda nogle meter smiley

  • #10   10. aug 2012 SA 1250 er vist mere populær:) Den har jeg selv været lidt små lun på.

  • #12   11. aug 2012 Jeg fik mine dali 450 foliebelagt hos BOGH skilte i herning. men tror det vil koste omkring 800kr+

    Alle mine nuværende højttalere har jeg selv lagt folie på.

    50kr pr rulle i bauhause, det er godt nok tykkere end det skiltemaler bruger, men det koster også langt langt mindre, så der er råd til øvelse.

    Hvis der kommer bobler, kan du stikke hul med en lille hobbykniv og trykke luften ud der.

    Jeg anbefaler at være to personer til det, en der holder folien stram i en 30Graders (CA) vinkel over højttaleren og hiver papiret væk så klisteret er klar til at blive glattet på af den anden person.

    Kanter skærer du til med en skarp hoppykniv.

    bare kom igang det koster jo stort set ikke noget at prøve selv.

    Husk dog at Længden er 2000MMx500mm (2mx50cm)

    Er dine SA1280 højere end 80CM skal du have to ruller pr højttaler medminde de er mindre end 25cm dybe.

    KLØ på og DIY.


  • Christian F
    Christian F Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Svar: 6
    #13   11. aug 2012 Tommy P

    der Kellmann skilte i Struer det er da tæt på Holstebro jeg har selv brugt dem til og få lavet solfilm i bil plus andet ting til bil og de var til og "handle" med dengang jeg fik lavet noget for nogle år siden.

    (link fjernet)


  • #14   20. aug 2012 tak for alle svarene, men kom til at sælge mine højttaler i stedet for, så nu skal der købe nyt i stede for

    Og Chrisian F, har hørt ved kellman skilde i struer, og de skulle ha ca. 1800kr for sådan en omgang


Kommentér på:
folie på højttaler, er det svært ?

Annonce