{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.312 visninger | Oprettet:

Dali 40 lytning. {{forumTopicSubject}}

Hørte et par Dali 40 idag hvor han havde en NAD 216 brokoplet til hver høhttaler og en 218 til at trække bunde. Hold da op de kunne spille højt og klart. virkelig tydelig Mellemtone og klar diskant.

Men jeg syntes absolut der manglede bas fra dem kan det være de manglede en 218 mere eller var det hans Harman/kardon Forfortærker?

Og hold kæft nogle store kasser og have stående i stuen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dali 40 lytning.
  • #1   5. aug 2012 Dali 40 mangler bestemt ikke bas, det du oplever som manglende niveau, kan skyldes at de ikke har den pukkel omkring 50-100 hz, som mange højttalere har. Bassen i Dali 40, går også meget dybt.

    Det kan self, også skyldes en uheldig kombination, mellem de brokoblede NAD 216 og den ene 218. Rummet det spiller i, kan også have stor indflydelse.

    Jeg syne Dali 40 fortjener meget bedre, end de to 216 til toppen, en 218 til bunden kan godt gå an.

    Dali 40 er en højttaler, der virkelig skal have en masse watt i røven, de kræver en strøm stærk forstærker. Jeg har f.eks haft en Denon POA 2200 på CV 1215, har også haft den på et par DC15, dem trak den helt uden problemer, men på DALI 40 fik den åndenød og blev meget varm. Det er den højttaler jeg har haft (har dem stadig), der kræver klart flest "muskler" at trække ordentligt.

    Jeg kan virkelig godt lide bas og mellemtone gengivelsen, diskanten kunne godt være en smule mere luftig og klar.








  • Kleen
    Kleen Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Svar: 71
    #2   5. aug 2012 Dali 40 mangler ikke bund (jeg havde dog SE- udgaven).
    Men der er mindre energi i bunden, fordi VEBR-princippet udligner størstedelen af kabinetbidraget. Masser af (hurtig) juice er løsningen - det gælder iøvrigt også Megaline...


  • #3   5. aug 2012 SE udgaven, skulle være klasser over standard modellen. Bedre bas enheder, forbedret ml.tone og bedre diskant.
    Kleen kan du huske hvilken diskant,der sad i SE modellen ?



  • Kleen
    Kleen Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Svar: 71
    #4   5. aug 2012 Nej, jeg kan ikke huske om de originale var ScanSpeak og SE-versionen Vifa, eller om det var omvendt. Men SE var noget mere velopløst:-)

  • Kleen
    Kleen Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Svar: 71
    #5   5. aug 2012 Nu jeg tænker mig om tror jeg faktisk det var en modificeret D28..

  • #6   5. aug 2012 Om det var SE eller standart modellen ved jeg ikke, for har aldrig set dem før.

    Han har prøven en denon poa 2200, men den var langt ringere end NAD´erne sagde han.

    Men hvilke typer effekter fortjenner disse dali 40?

    Alså hvad ville virkelig vække dem til live?


  • #7   5. aug 2012 Ja som jeg også skrev, en POA 2200 har problemer med at trække Dali 40.

    Hvis han godt kan lide NAD, hvilket hans nuværende set-up tyder på, kunne han kigge efter en 208. Men en solid 4-500 watter, ville ikke være for meget.







  • #8   5. aug 2012 Er en 208er ikke en ældre effekt end 218 og giver samme ydelse?? Tror hans plan var 3-4stk 218

  • Kleen
    Kleen Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Svar: 71
    #9   6. aug 2012 Hvis Dali 40 virkelig skal synge, så skal der spændes noget amerikaner-juice i røven af dem. Så makker de ret!
    Jeg havde mest held med 2 stk. Aragon 8008BB.


  • Kleen
    Kleen Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Svar: 71
    #10   6. aug 2012 - eller se om i kan få fat i en (eller 2?!) Tempel Amphion effektrin. De er afsindigt kraftige og spiller ganske fortryllende, men der er ikke produceret ret mange af dem, så de kan være svære at lokalisere...

  • #12   6. aug 2012 Morten A : En 208 kan ikke sammenlignes med en 218.

    Han plan med flere 218, synes jeg ikke er optimal, så hellere en enkel monster forstærker, det vil være bedre end at køre med brokoblede 218'ere.




  • #13   6. aug 2012 Hvilket Monster ville i anbefale så?

    I samme pris klasse som 3stk 218 dvs 10.000kr


  • #15   6. aug 2012 Hva med denne:

    http://www.av-connection.dk/?PGr=2340&ML=567

    2x500 watt i 4ohm, burde være nok smiley og til sølle 7000,-


  • #16   6. aug 2012 Jeg har stik modsatte opfattelse. F.eks er en Pioneer lx-83 ice power snurrerundt receiver meget mere strømstærk end en Denon 43xx klasse a/b, selvom de er opgivet til samme udgangseffekt.

  • #17   7. aug 2012 Du er godt nok gammeldags. Det er da for vildt. Nu er 18,5 kg rimelig heftigt for en klasse D. Og faktum er at den er mere strømstærk end dens klasse a/b konkurrenter, med samme watt opgivelser, og typisk en vægt på over 25kg.

    Du kan mildt sagt ikke bruge vægten til en skid, for f.eks. den Rotel jeg linker til er jo LANGT kraftigere end stort set alle klasse a/b under 20 kg, selvom den kun vejer 7,8kg. Du er selv lidt inde på det, men alligevel lyder det som om du ikke rigtig vil tro på det, nemlig at effektiviteten er LANGT højere, og derfor kræver den jo ikke nær den samme mængde strøm.


  • #18   7. aug 2012 Men det kan kan ikke betale sig og diskutere, for vi bliver ikke enige.

    Der kan ikke ske noget ved og prøve den Rotel, hvis han passer på emballagen er der jo 14 dages fuld returret. Og jeg vil æde min hat på at den rykker de Dali'er rundt på ganske imponerende vis.


  • #19   7. aug 2012 kan nu heller ikke forstå at klasse d skulle være svagere end alle de ovenævnte.. hmmm har selv sammenlignet med meget dyre effekter mod min klasse d.. og der er ingen af de effekter jeg har haft der har haft flere NOSSER som du siger lars..
    Klasse d har MEGET bedre styr på bunden end f.eks min gamle mark levinson no332 som vejer 69kg nu du snakker om vægt.. og bedre end krell ksa 250s som jeg prøvede bagefter.. som også skulle have en del strøm i sig..
    De fleste jeg har haft hjemme og lytte på mit anlæg har sagt det samme at min klasse d lød bedst især når der spilles højt..
    Kender en der spiller på en klasse d magen til min på sine jbl k2 9800,
    som han valgte over nogle meget store mark levinson blokke han havde på før til Mange mange penge..
    Og han valgte ikke ud fra penge pungen da der ikke mangler noget der smiley


  • #20   7. aug 2012 Ser rigtig interresant ud må jeg sige.

    Jeg vil sige det videre til ejeren af de dali 40.

    Han savnede faktisk lidt hans dali 850, var lige ved at sige vi kunne bytte, men så igen, de dali 40 fylder alt for meget.

    Men vil da lige hører om hvilke højttalere der ellers lyder så klart i mellemtone lejet som dali 40 de gør, for det var godt nok helt vildt.


  • #21   7. aug 2012 hehe lars du er en af dem der aldrig kommer videre..
    Det er jo godt så er der nogen til at give en formue for noget der ikke lyder meget bedre..
    Som sagt har jeg plus mange andre brugt mange timer på min mark levinson som er på fuld højde med pass labs. på at sammenligne forskellen og på at have en med helvedes masse strøm i kl a og kl a/b forstærker.. mod klasse d. og der var godt nok ikke mange punkter min mark levinsen eller krell de vandt på.. faktisk så lidt at de blev solgt og jeg beholdte min klasse d.
    så er jeg ret ligeglad med data.. Dem kan jeg ikke lytte til..
    Men det kan du åbenbart.. kan ikke forstå du ikke beholdte dine dp hvis de var så fantastiske.. i stedet for det du har nu???? som bestemt ikke er strømstærkt..


  • #22   7. aug 2012 nu snakker vi om hvad der kan trække nogle dali 40..
    Og gå ind på h4a og søg på dali 40 hestespark og se hvad han bruger på dem. Og se hvad han har haft brugt før f.eks. han solgte sine 2 nakamichi pa7eii som ikke kunne få dem til at spille over hovedet som han ville i bassen.
    Og så byggede han nogle klasse d monoblokke som kontrolerede bassen helt op hvor de aldrig har kunne før med andet kl a/b han havde prøvet.
    Og de fleste aktive subber bruger kl d??
    Hvorfor bruger de så ikke en kl a/b hvis det er det bedste til at styre bassen med alle dine ampere hehe


  • #23   7. aug 2012 Morten ; det var vildt, at han (lidt) savnede sine Dali 850, når han har Dali 40. Men det viser bare, at smag og behag er forskellig, noget alt for mange mennesker ikke fatter.







  • #24   7. aug 2012 men det var sidste indlæg da der ikke kommer noget fornuft ud af det.. da lars bare ikke kan li klasse d i sig selv..
    og ville bare skrive en anden oplevelse og håber at andre får bygget en ordentlig klasse d forstærker og får oplevet high end lyd til billige penge..


  • #25   7. aug 2012 Altid spændene når folk udveksler erfaringer og meninger [:Y:]

    Michael
    Hvad er det for en klasse D der gør det så godt

    Vh Tommy (som ingen fordomme har , men det skyldes nok manglene erfaring )


  • #26   7. aug 2012 har hørt en hypex kan ikke huske hvilken model men med en 200w 8ohm cirka der gjorde det rigtig rigtig godt..
    Selv bruger jeg tc electronics 800xe modul med større trafo og rifa lytter og som er blevet hardwiret i stedet for stik med så korte signalveje som muligt..
    Den gør det 90% så godt som min gamle mark levinson som kostede 10 gange så meget i nypris..
    men 110% i basområdet hehe..


  • #27   8. aug 2012 Nu var jeg heller ikke særlig overrasket over lydforkellen fra nad 747 alene og til en nad 216 og heller ikke 218 på mine dali 850.

    Hvis de skal være mere åbne i mellemtonelejet hvilke effekter skal jeg så kigge efter? Har førhen set på Ear 202, som intet fylder og ser drøn godt ud.

    Hypex har jeg jo i min dali swa 15 som gør det super, så det kunne også være en mulighed, men kender intet til dem som sådan.

    Har set på dali 18mk 2 men de må stå på standby da de fylder for meget til nuværende rum.


  • Thomas K
    Thomas K Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #28   9. aug 2012 Hey.

    Jeg har lige prøvet min 218 (diskant) sammen med med en hk 1.5 (bas)på min makkers dali 40SE.
    Fuck det var godt. Men der manglede dog lige 200 HK W.
    Man kan tydlig høre den 218 er mere skinger og har lavere forstærkning iforhold til den HK.
    Min 218 mister kontrollen over basserne og de 2X216 brokoblet er alt for lys i lyden (mega skinger) så derfor kører jeg 218 som diskant og de to 2X216 til bas.
    Men jeg mangler stadig meget meget power for at have kontrol over basserne.
    Jeg skal ihvertifald bruge en 218 mere og så en mere mørk forstærker til mellemtone/diskanterne. Måske 100W er nok.

    Det er rigtigt at mine gamle 850 (I LOVE THEM) havde mere konsekvent bas ved lavere lydstyrke.


Kommentér på:
Dali 40 lytning.

Annonce