{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.453 visninger | Oprettet:

Nye enheder {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige blevet foræret et gammelt sæt KEF Q15. En lille højttaler med en overraskende god lyd.
En lidt speciel enhed sidder der dog i den. Det er en mellemtone/basmodul hvor der i midten af den, sidder en diskant. Det er blevet beskrevet som følgende:
"The midrange/bass is 6 ½”, and the tweeter is 19mm"

Det skal tilføjes at der i er mulighed for biviring bagpå, hvis det ønskes. (billeder etc etc er nemt tilgængeligt på google, og har valgt ikke at linke til en milliard ting da "KEF Q15" er nemmere at skrive i google, end at man skal kopiere et 300 meter langt link.

Bottomline is: Den ene enhed (gælder både diskant og bas/mellemtone enhed) virker ikke mere. Jeg har prøvet at skille højttalerne ad, og bytte rundt på delfiltrene for at se om det gav et resultat. Den som virker, spillede uden problemer - den anden var bare stadig død. Inden jeg nåede at komme videre tabt jeg så enheden på gulvet (den defekte) hvilket resulterede i at ledninger på diskanet (meget små tynde ting) knækkede af.

Så nu tilspørger jeg jer, som har forstand på den slags:

Hvad kan jeg evt. sætte i, i stedet? Jeg kan lide designet, jeg kan lide kabinettet, den nuværende højttaler (den som virker) spiller som en drøm, og ville gerne have den anden kunne komme til det også.

Vh Thomas

PS: Der skal lægges mærke til at det er KEF Q15 jeg har, og ikke KEF Q15.2 (modellen nyere)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye enheder
  • #1   5. mar 2012 jeg har et par Q55 du kan købe--- det ville være en seriøs upgrade.. du kan få den matchende center med også smiley Q95C

    Har du noget du vil bytte med... ?


Kommentér på:
Nye enheder

Annonce