{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.574 visninger | Oprettet:

Caspar G
Caspar G
Tilmeldt:
10. jan 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Højtaler hjælp??? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal ud og købe nogen af mine første højtalere.

Jeg syntes Cerwin vega er nogle dejlige højtalerer.

Overvejer lidt at købe det så (Cerwin vega)

Men skal jeg købe brugt eller nyt??

På et tidspunkt skal jeg nok have det til mit tv, hvor jeg nok vil spille med flere Cerwin vega højtalere (surround)

Hvad for nogle cerwin vega højtalerer skal jeg købe og hvad for en forstærker.

Vil nok godt købe en surround receiver Så jeg bruger den til sterio nu og surround senere, kan jeg det?
Og hvad for nogle er gode??

Det må gerne være så billigt så muligt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højtaler hjælp???
  • #1   10. jan 2012 Jeg ville kigge på alt andet end cerwin Vega !

    Jeg ville kigge på mere kvalitet i stedet for larm og bum.


  • #2   10. jan 2012 Hvis du vil surround vil jeg nok ikk købe cerwin Vega, cerwin Vega har slet ikk så detaljeret en lyd som så mange andre mærker. Men de spiller tilgengæld øredøvende højt. Og skal du absolut have cerwin Vega, så køb noget brugt, og hold dig væk fra dem med plastik fronter, da det er noget være kina bras. Jeg har selv haft kef højttalere til sourrond og det spillede fanme godt til prisen. Jeg bruger mine cerwin Vega når jeg skal høre højt musik og have blæst hjernen ud.

  • #3   10. jan 2012 Jacob KÅRL S... og så var de vidst hellere ikke ringere, jeg er gået tilbage til cv fra focal, og sådan en kæmpe forskel er der nu heller ikke...

  • Caspar G
    Caspar G Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #4   10. jan 2012 Hmm... Jeg er ved at købe nogen Dc-15 men han siger at vis de spiller lavt skrasler de en lille smule. (der er ikke frontstof til) Til kun 4000 kr. med en Cerwin vega forstærker! er det ikke god pris??

  • #5   10. jan 2012 Jo cv har ikke præsteret at lave en virkeligt fed højtaler endnu i det nye år tusind !

    Og jeg snakker til hjemmebrug...

    Jeg syntes heller ikke cv gør sit for at lave deres kasser så vilde som jeg havde forventet...

    Jeg syntes bestemt ikke en højtaler skal have op imod 1000 watt før den spiller bare nogenlunde højt... Syntes godt de kunne gøre noget på den front med at gøre dem mere følsomme så de kun skal have under det halve...


    For jeg kender langt billigere kasser og ikke langt mindre kasser der kan slå dem i skraldespanden både på luftrum og lydkvalitet !

    Og når jeg siger luftrum mener jeg med langt mindre effekt ! Hvis vi siger en 215 kasse levere 125 db ved 1000 watt som ikke er usandsynligt så vil jeg sagtens kunne finde en der kan levere det samme med under det halve effekt ! Og også en der er langt mindre fysisk ! smiley



  • #6   10. jan 2012 Og som jeg ladt mig høre å vil cv kasserne heller ikke være fandns vilde med "fest" lokaler på over 80 m2 ! Og det er jo lige før jeg har et 80m2 dansegulv når jeg er ude og spille.... Hahaha det for grimt !

  • Caspar G
    Caspar G Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #7   10. jan 2012 Heller ikke vis det er så billigt, at de kun koster 4000 med forstærker smiley

  • #8   10. jan 2012 Jo det er da billigt nok smiley

  • Caspar G
    Caspar G Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #9   10. jan 2012 Hehe! okay. men tak for jeres råd.

  • #10   10. jan 2012 Så lidt

  • #11   10. jan 2012 Er med daniel, på det punkt!

  • Caspar G
    Caspar G Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #12   10. jan 2012 Men syntes i at Cerwin vega er decideret dårlige??

  • #13   10. jan 2012 nej...

  • #14   10. jan 2012 Siden jeg fik de første cerwin vega'er.. har jeg elsket dem over alt! smiley Virkelig dejlige!


    - Husk nu drenge - ALT er en smagssag (-:


  • #15   10. jan 2012 Giver Daniel ret, enhederne og kabinetterne er jo slet ikk designet til det samme, garantere dig for at cv's PA udstyr sagtens kan fylde et rum på 80kvm med lyd. Ellers kan du da låne mine cv smiley jo jeg er skam ganske tilfreds med mine Vegaer, men ville aldrig bruge dem i et surround set-up

  • #16   10. jan 2012 Og lige til det med 1000watt før det spiller nogenlunde højt, så kan jeg sige at min fætter har 2x400 peak på sine dc1515 og selv du rykker 2x900 watt foran spiller de sku ikk særlig meget højere, du kan faktisk næsten ikk høre forskel. Og til en hal fest spiller man med MAX 200 watt, så ved da faktisk slet ikk hvad du vil bruge 1000 til. Det er først når du er ude under åben himmel det er nødvendigt med 1000watt og derover.

  • #17   10. jan 2012 Til halbal 200 watt?? wft! ja det må da kun være til diskanterne!

    Til et halbal kan man altså sagtens komme op og bruge 4-6.000 watt eller mere bare på lyden!!!!


  • Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 55
    #18   10. jan 2012 det er meget smag og behag.. personligt ville jeg arldrig købe et sæt cv højtalere.
    det skulle da kun være hvis jeg havde en stor fest sal hvor jeg bare skulle spille højt og med meget bas.. og her ville jeg nok også vælge noget som gav et bedre lydbillede.

    og hvis det er til at lave sorrund med ville jeg finde en højtaler som er bedre til at definere lyden.
    det lyder ikke rigtigt til du har den store effering men tag dog lidt ud og lyt til lidt forskelligt..

    evt kom med en budget så kan folk komme med nogen bud på noget fornuftigt..!


  • #19   10. jan 2012 Så det sku da sjovt vi MAKS har spillet med 200 watt til halbaler er du overhovedet klar over hvor højt 200watt er? Kan godt være du har så mange watt foran men du bruger dem slet ikk!!! men der er selvfølgelig os forskel på yamaha og skytronic watt.

  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #20   10. jan 2012 Jacob Kårls: 200 watt er rigeligt til et sæt Cerwin Vega... Jeg havde en Nad 208 sat til mine AL-1000 og de kunne spille så højt at man ikke kunne høre sig selv råbe.. Så hold nu op med de der 1000 watt.. Det kommer også an på hvor strømstærk forstærkeren er og hvordan rummet er indrettet...

    Caspar G: Du skal ikke købe de DC-15, når manden siger at de skratter.. Find nogle andre.. DC-15 og AL-1000 er lækre Vega højtalere, måske nogen af de bedste de har bygget (min mening)
    hvis du vil have surround så vil jeg anbefale at købe en receiver med pre out så du senere kan tilslutte en Effekt til dine fronter..

    Men jeg vil kigge brugt, da du får meget mere for dine penge. Så du kommer til at teste din tålmodighed da det godt kan tage lidt tid inden det rigtige kommer..


  • Caspar G
    Caspar G Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #21   11. jan 2012 Men selv om de skradker, så koster de kun 4000?? M forstærker. Er det så ikke fint??

  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #22   12. jan 2012 altså højtaleren er jo i stykker.. Jeg kan kun snakke for mig selv og jeg ville ikke købe en højtaler der var i stykker.. Med mindre at det kan betale sig at få det lavet...

    Jeg har ikke så meget forstand på Vega forstærkere men jeg er sq lidt spepsis omkring kvaliteten...

    hvis jeg var dig havde jeg ventet til der kom et godt tilbud på nettet.. Det kræver tålmodighed, men det ville du blive gladere for i længden... Jeg skal nok lige prøve at kigge nettet igennem for at finde noget forstærker værk og højtalere til dig når jeg kommer til min pc...


  • Caspar G
    Caspar G Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #23   12. jan 2012 Det er kun når den spiller meget lavt den skrasler ??

  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #24   12. jan 2012 ja altså jeg er ligeglad, det er jo dig der skal leve med det... Jeg syntes ikke det er billigt da højtaleren er i stykker...
    jeg syntes at det lyder underligt at det kun er når de spiller lavt at den skratter.. måske man ikke kan høre det når der bliver spillet højere...

    Men hvad er dit budget...?


  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #25   12. jan 2012 Det her er ret billigt... http://www.dba.dk/cerwin-vega-al-1000-passiv/id-79202059/



  • Caspar G
    Caspar G Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #26   12. jan 2012 En højtaler må Maks koSte 2000 stk. Men gerne billigere. DA jeg gerne vil have en god forstærker. Som så også skal være billig smiley

  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #27   12. jan 2012 Hvis vi snakker højtalere til under 2000 kr så vil jeg kigge på sådan et sæt..

    http://www.dba.dk/dali-909-passiv-glimrende/id-79645276/

    Jeg ved godt at du søger Vega højtalere, her får du en højtaler der minder lidt om Vega.. 909 Spiller bare bedre syntes jeg..

    Det er værd at overveje da du får en højtaler der kan levere bas og højt lydtryk...


  • #28   6. apr 2012 Jeg kan anbefale cerwin vega d5e bare man har rimelige kabler og en rimelig anstændig forstærker. d5e´eren fylder heller ikke det vilde. kørte dem med en technics sa-ax6 eller 7, kan ik helt huske nummeret. og det lød meget godt osse i surround.

  • #29   8. apr 2012 Det var dog en ordentlig gang spam, der spørges om et par højttalere, og en forstærker, og pludselig snakkes der om PA grej, og om at spille til hal fester ??

    Caspar G, du skal ikke købe nogle defekte højttalere. Hvis du gerne vil have Cerwin Vega, så er DC serien, en af de aller bedste, D5-E som der nævnes, er slet ikke i samme klasse.

    Ser man på nyprisen, er DC10, nok den CV højttaler, der har givet mest for pengene. Kig efter DC10, 12 eller 15, eventuelt VS15, som også er rigtig god - modsat DC serien, holder de mindre modeller i VS serien, dog ikke kvaliteten.



Kommentér på:
Højtaler hjælp???

Annonce