Jamo Power 170 watt, hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens!
Jeg er den heldige ejer af 2 x Jamo Power 170 watt højtalere, som jeg har fået af min far.
Jeg må sige at lyden er kanon, når man tænker på at de engang har stået i min far ungkarl hybel.
(billeder af mine Jamo Power 170 watt højtalere ligger inde i mit fotoalbum)
Den ene højtaler "skratter" dog, når den spiller dybe toner, og mistænker derfor at dens subwoofer, ikke fungerer optimalt.
Derfor har jeg besluttet at jeg vil udskifte den, men jeg ved MEGET LIDT om det at skifte dele og generelt det at skille højtalere ad.
Så hvad gør jeg?
-Kan jeg tage en hvilken som helts subwoofer og erstatte den med den originalen, eller vil dette påvirke lyden?
- Kan jeg købe den originale subwoofer, når modellen er gammel, eller er det muligt selv at lave den?
Jeg håber I kan hjælpe mig så min højtaler atter kan levere god lyd!
Og hvis nogen kender til Jamo og deres ældre modeller SKRIV endelig en kommentar!
mvh. Morten
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 65 AV-enheder: 8 Emner: 196 Svar: 4.569
Nu kan jeg ikke huske om det er en 12 tommer der er anvendt i Power 170.
Hvis dette er tilfældet, skal du have sådanne 2 her:
(link fjernet)
Denne basenhed, er anvendt i næsten alle Jamo´s Power højttalere med 12 tommer basenhed.
Jeg vil på det kraftigste anbefale dig at udskifte BEGGE basenheder, for ellers kan og vil du opleve en lydforskel.
jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Tusind tak for din kommentar! Det var lige det jeg manglede.
Har du en ide om, hvor henne jeg kan tjekke hvilken basenhed der er brugt i mine højtalere? Eller er det lige meget for mine højtalere og deres lyd?
Fedt at høre at der findes andre der godt kan lide/kender Jamo Power!
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 65 AV-enheder: 8 Emner: 196 Svar: 4.569
Hvis det er en 12 tommer som sidder i dine højttalere, så er den den enhed jeg fandt du skal bruge. Husk at skifte den i begge højttalere.
jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Tak for hjælpen!
Jamo Power 170 watt, hvad gør jeg?