{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.792 visninger | Oprettet:

beolab 5 son bag højtaler {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.


Jeg sku egentlig lige have bekræftet om hvorvidt man får noget nævne værdigt ud af at have et sæt beolab 5 som baghøjtalere...


Og en beosound 3000
Hvordan afspiller jeg musik på den så det kommer ud af højtalerne uden jeg behøver tænde mit tv da de sidder forbundet i det..

Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  beolab 5 son bag højtaler
  • #1   2. jan 2012 altså taget i betragtning af at en baghøjttaler kun bidrager med 10-20% af lyden som sæt. så synes jeg dælme det er mange penge for så lidt lyd

  • #2   2. jan 2012 Det var også lidt det jeg var ude i,

    Jeg beholder mine 9'ere istedet smiley


  • #3   2. jan 2012 Har du BL5 som fronter?



  • #4   2. jan 2012 Pr: Ja jeg har beolab 5 som front højtaler og beolab 9 som baghøjtaler

    og så bruger jeg Bv-10 som fjernsyn..


    hvordan kan jeg få beosound 3000 til at afspille cd uden jeg behøver tænde tv, nu højtalerne går igennem der?


  • #5   2. jan 2012 Hvis du har linket din beosound 3000 på din beovision 10, så et det kun et spørgsmål om option indstilling. For hvis din beosound 3000 har option 0 og din beovision 10 har option 2, så SKAL du bare trykke på radio eller cd så tænder dit anlæg og dine højttaler og så bliver din diode på dit tv grøn men billedet er slukket.

  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 109
    #6   2. jan 2012 Hvis du overvejer beolab 5 som baghøjtaler, så prøv at finde ud af om du kan komme til Struer og opleve deres showroom. De har beolab 5 hele vejen rundt.

  • #7   2. jan 2012 dennis v

    option hvordan?
    hvad mener du )


    Michael L: ja jeg gad godt prøve at komme derover,
    men jeg tror ikke helt jeg er den "type" de regner med at se derovre jeg er jo kun 24 år


  • #8   2. jan 2012 Regner med du har ML kabel (link kabel) mellem anlæg og tv, at du ikke har nogen højtalere koblet på anlægget og at anlæg og tv står i samme rum. Vis du kan sige ja til de tre ting følger du bare min guide, også skal du bare trykke radio eller cd så tænder tv'et i audio mode og spiller. inde i lydmenuen på tv'et kan du vælge om du vil spille med alle 4 højtalere i audio mode eller "kun" i dine lab 5'ere

    1. Sæt anlæg og tv på standby
    2. På din Beo4 holder du sluk nede og trykker list.
    3. tryk list gentagende gange til der står option i displayet
    4. tryk go, tryk list til der står V. option i displayet.
    5. tryk 2 hen imod tv'et vis du har gjort det rigtig blinker standby dioden til dig
    6, gentag 1-3
    7. tryk go, tryk list til der står A. option i displayet.
    8.tryk 0, hen imod anlægget. det skulle også gerne blinke.


  • #9   2. jan 2012 Hvis du har koblet dine beolab 5 og 9 på dit tv, så SKAL dit tv være en slags master. Og så SKAL dit anlæg kobles til dit tv VIA masterlink. Har du gjort det?
    Men for at vælge option så SKAL dine produkter være i standby og så SKAL du holde standby knappen nede og trykke på list så der står ADSL. Så trykker du på list ind til at der står option i displayet på din beo4. Så SKAL du trykke GO og så står der v.optag og her går du hen til dit tv og trykker på taler 2 imens at v.opt blinker i displayet på din beo4. Når trykker på 2 talt så pejer du ned på tvetydig så blinker den røde diode en gang og så har den fået option. det samme gør du så ved dit anlæg men vælger a.opt og trykker på taler 0 til dit anlæg så dioden også blinker en gang. Det virker bedst hvis man er foran produktet og pejer ned direkte ved dioden på produktet, så kan man også bedst se om den røde diode blinkede.


  • #11   2. jan 2012 Morten, lad være med at lytte til nogle af de drenge som prøver at fortælle dig hvordan du skal sætte det sammen....... De kender åbenbart ikke BL5!

    Du har flere muligheder og ingen af dem behøves at involverer dit tv.

    Den bedste løsning. Smid dit BS3000 ned til din forhandler og få hans tekniker til at sætte en digital udgang på den. det fik jeg gjort, da jeg havde BS2500...... BL5 skal fodres med et digitalt signal for at lyde bedst.
    På den måde så kan du tilslutte dit BS3000 til BL5 via digital coax og dit BV-10 til BL5 via DIN-kabler/masterlink.

    Alternativ så bruger du DIN til RCA og tilsltter BS3000 via det og BV-10 med DIN-kabler/masterlink.

    Begge måder gør at du går udenom dit tv, når du vil høre musik, men kan tadigvæk bruge højtalerne til film.

    Kig under min profil (B&O-stuen), Der er et billede af bagsiden af BL5 hvor du kan se at der går forskellige signalkabler ind til den.


  • #12   2. jan 2012 Pr. Jo kender godt beolab 5 og ved godt hvordan den spiller. Da jeg arbejder i en bang & Olufsen butik.

  • #13   2. jan 2012 Dennis, så burde du også vide at BL5 har flere tilslutnings muligheder og at man derved kan tilslutte direkte og ikke via et tv.

    Men bare fordi at du arbejder i en B&O butik, så er det ikke ensbetydende med at du kender ret meget til hvad der kan gøres med produkterne.....


  • #14   2. jan 2012 Pr. Jeg viste ikke at du kunne ombytte en beosound 3000 så den har digital udgang. Men kan du ikke lade vær med at tale ned til folk

  • #15   2. jan 2012 Morten. Lad vær med at lytte til OS andre. Pr er åbenbart eksperten og vi andre ved åbenbart intet om produkterne. Som er godt nok til pr da vores svar er åbenbart ikke gode nok. Slut her fra!

  • #16   3. jan 2012 PR:

    Dine BeoLab 5 var de tilsluttet direkte i din CD-afspiller? Det ser nemlig ud som om kablerne kommer direkte derfra....

    og vil det så sige at dine BeoLab 5 så kunne modtage lyd både fra CD-afspilleren og tvet på samme tid.... "tænker med tanke om fejlbetjening af systemet så både CD og tv spiller lyd til højtallerne på samme tid....?

    Ved du om man kan monterer digital udgang på et Beosystem 7000 da jeg savner to-vejs kommunikation som jeg har mistet da mit tv er masteren i mit setup og anlægget slave altså "option 0"


  • #17   3. jan 2012 Jeps, jeg havde min cdafspiller tilsluttet dirikte via et coax kabel og BV7 via masterlink.

    Man kan ikke afspille 2 kilder på samme tid på BL5. Man skal vælge indgang. BL5 har sin egen forforstærker og dac og opererer 100% digitalt. Tilslutter man analogt masterlink, så bliver signalet lavet om til et digitalt via en ADC, så signalet kan behandles på samme måde.

    Kender intet til BS7000, så det skal jeg ikke udtale mig om smiley


  • #18   3. jan 2012 "Tilslutter man analogt masterlink" .. Du mener vel powerlink? .. Bare for ikke at forvirre mere end højest nødvendigt smiley

  • #19   3. jan 2012 baah jeg er 24 år og kender SLET ingenting til alle de kloge ting der, så jeg er sku lige forvirret med alle de udtryk og forkortelser der hehhee smiley

    men dvs
    fordi der er 2 indgange i beolab 5 så burde jeg bruge de to der ikke er brugt lige p.t som er de digitalte indgange, og sætte dem ind i anlægget,??


  • #20   3. jan 2012 ellers må jeg tage ind til min B&O mand, det trods alt dem der har leveret det så kan de vel lige forklare mig hvordan og hvorledes smiley
    vil bare gerne "prøve" selv


  • #21   3. jan 2012 hva koster det at få monteret en digital udgang?
    og hvad gør jeg hvis/når jeg udskifter til beosound 5?


Kommentér på:
beolab 5 son bag højtaler

Annonce