21.282 visninger
|
Oprettet:
Hvad skal man være opmærksom på mht. Beolab 8000? {{forumTopicSubject}}
Ja ved godt at det er fy, men jeg overvejer at bytte mine haydn og hypex med et sæt beolab 8000 da de muligvis kan være lidt nemmere og omsætte senere hen.
Men hvad skal man være opmærksom på med den model?
Den var jo i produktion i en del år, så er der nogle årgange der er bedere eller dårligere end andre?
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 AV-enheder: 1 Emner: 31 Svar: 350
jul 2009
Så i fremtiden bliver det nok bare nogle højttalere der skal se pæne ud og ikke fylde så meget.
aug 2005
Følger: 36 Følgere: 36 AV-enheder: 1 Emner: 14 Svar: 1.172
Hvad angår BeoLab 8000, så er der ikke så fandens meget at være opmærksom på. Det er selvfølgelig en god ide at tjekke enhederne, så vær parat på at bruge lidt tid på at få stoffet pillet af
Hvis det er de helt gamle, så mangler der sandsynligvis et kredsløb (medmindre de er blevet opdateret), som skruer ned på bassen, når man skruer op for volumen. Det gøres ene og alene for at beskytte enhederne, da der ellers er gået et par basenheder til på den konto.
maj 2009
Følger: 21 Følgere: 23 AV-enheder: 3 Emner: 61 Svar: 1.040
Men hvilken opgradering med basenhederne og forstærken, der ved jeg ikke hvad der kom først.
Men hvis du køber et sæt BeoLab 8000, som du mener der mangler bas, så kan du anskaffe dig BeoLab 11 subwooferen til, så løfter det BeoLab 8000 rigtigt meget, og vil næsten sige at du vil få et lydbillede lige som MK3/MK4, dog med lidt mere bas
Men ellers, hvis det er en MK1 eller en MK2, har du jo mulighed for at opgrader indmaden, så du får et lydbillede som MK3, men hvad det koster, kan jeg ikke huske. Men ved at det muligt at få lavet.
maj 2009
Følger: 21 Følgere: 23 AV-enheder: 3 Emner: 61 Svar: 1.040
jul 2009
Mange tak for inputtene, nu ved jeg hvad jeg skal kigge efter. Var faktisk lige ved og handle med et sæt fra årtusinde skiftet, men det var da godt at jeg ikke gjorde det.
Hvad skal man være opmærksom på mht. Beolab 8000?