{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte rem på klippebord på Stiga Tornado 2098 H SDST 98 Hydro 1.000 kr.
  • Afhentning og bortkørsel af mindre jordbunke 3.000 kr.
  • Nedtagning af radiatorer 1.000 kr.
  • Ophængning lampe 900 kr.
  • Hænge lampe op (2 i 1) (se foto) + hænge 2 billeder op + hylde + 2 spejle 700 kr.
  • No hot water from the tap. 1.999 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Noget under højtalerene
  • #1   4. nov 2011 og i samme omgang.. folk der sætter ekstra materiale bag højtaleren

• #2   4. nov 2011 Det er for at afkoble højttaleren, så vibrationer ikke kan forplante sig i gulvet og lave unoder.

Materialer bagved højttaleren er for at dæmpe rumklang/reflektioner fra bagvæggen

• #3   4. nov 2011 Er det ikke netop fordi at lyden/vibrationerne går i gulvet at en gulvhøjttaler lyder mere fyldig end en stander højttaler?

• #4   4. nov 2011 giver det bedre lyd ??

• #5   4. nov 2011 Der er ikke andet for end at du prøver dig frem smiley
    Men lad være med at købe spikes til flere tusinde kr ! Det er plat i mine øjne. Men det så bare min mening =)

• Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Svar: 169
    #6   4. nov 2011 Spikes som er tilkobling anvendes kun på faste underlag så som betongulve o .lign

Afkobling anvendes på løse underlag så som trægulve, linolium osv.

Bare så de 2 ting ikke bliver forvekslet med hinanden.

• #7   4. nov 2011 hvad så med mursten eller 2 store fliser ??

• Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2010

#8   4. nov 2011 Det er afkobling, typisk noget man forsøger sig med på trægulve for at undgå ht vibrerer. Prøv dig frem det er ikke dyrt, kun grimt smiley

• #10   4. nov 2011 Hvorfor skulle man ikke bruge spikes på trægulv?

(link fjernet)

Jeg kan stort set ikke høre forskel på spikes og Argon Damping Feet på mit trægulv:
    (link fjernet)

• #11   4. nov 2011 kan man i teorien ik bare stille dem på 2 stykker gulvtæppe ??

• #13   4. nov 2011 hvad kunne må så ellers bruge ??

• #15   4. nov 2011 En flise er klart den mest effektive afkobling hvis man har trægulv/laminat etc. Jeg burde osse selv få hentet 2 30x30 fliser.

• #17   4. nov 2011 Det kommer fuldstændig an på hvad dit underlag/gulv består af. I mit tilfælde, er det laminat gulv, som er placeret på lister som er placeret ovenpå betongulvet.

Der er små afkoblingsfødder bare ikke nok.

• #19   4. nov 2011 Jeg har prøvet med kork, fliser, laminat, spikes, osv.

Og i mit tilfælde, er fliser klart det bedste resultat. Det har osse noget med rummets akkustik at gøre

• #21   4. nov 2011 Hvilke bruger du? Jeg har det store problem, at min bas går i gulv, vægge og møbler i stedet for at blive sendt ud i lytteområdet. Det er ret så irriterende.

• #22   4. nov 2011 Når vi snakker fliser, er fortovsfliser de bedste.. Skal man bruge afkoblings fødder, må man som det mindste, forvente de er lavet i et lyddødt materiale, og IKKE et materiale hvor vibrationer kan få metallet til at ringe.

• #23   4. nov 2011 Allan a
    Så du regner med og få mere bas ved at afkoble eller hvad?

Det er ihvertfald ikke tilfældet her, jeg får meget mindre bas end hvis de bare står direkte på gulvet, tilgengæld får jeg også en del bulder/runger...

• #24   4. nov 2011 Thomas, man afkobler for at få en renere mere fast bas = undgå at gulvet "spiller med"

• Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2010

#25   4. nov 2011 Thomas A - Spiks er genrelt ikke til trægulve, hvad mindre det er lagt perfekt på beton. Afkobling med gummi, kork, flise m.m. burde give bedre resultat her.

Du kan meget vel have ret i det lyder ens hos dig, det er langt fra sikkert der er noget at hente. Du skal ikke regne med alt hvad din hifipusher skriver er rigtig. Det bedste eksembel er nok alt det du ifølge en annonce kan opnå ved at skifte div. kabler.

Efter min mening er tableter til spiks noget producenter og fohandlere har opfundet fordi folk elsker tweaks - uanset om det virker eller ej.

• #26   4. nov 2011 Thomas A

Tror du har misforstået hvad jeg skrev. Har aldrig søgt efter mere bas, da jeg har det bas jeg har behov for.

Jeg får ikke mindre bas ved at afkoble mine højttalere fra gulvet, men som Kent N er inde på. jeg vil få et mere homogent og stramt lydbillede i det dybe område, da man dermed undgår at diverse genstande spiller med.

Fliser ER det bedste på mit gulv, da jeg har forsøgt mig med andre tweaks, og dette hjalp så absolut ikke. Jeg har førhen brugt fliser og det har givet et eminent resultat.

Kommentér på:
Noget under højtalerene

Annonce