{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Monitors eller pc højtalere {{forumTopicSubject}}

Hej . Jeg er helt på bar bund her. Min søn laver musik på sin Imac og mener han bruger Logic pro og har også et keyboard han laver musik med. Hvad ville være det oplagte valg sf højtalere? Mener at have hørt monitors højtalere har en bedre lyd til det formål eller tager jeg fejl? Pc højtalere er billigere men vil godt give noget mere mønt for noget ordentligt kram. Er 2 monitors nok eller skal han have noget sub også? Er der ikke noget med at monitors har indbygget bas? Hvis nogen laver musik på deres Mac så kom med et bud på højtalere til ca 2000kr


Nærlokale nyheder til Pandrup og omegn
Læser du heller ikke den fysiske avis mere, så kan du på Vores Pandrup få alle opdaterede nyheder fra lokallivet i Pandrup. Det gælder alt fra den lokale sportsklub til artikler om de dyreste villaer i byen.
Kommentarer på:  Monitors eller pc højtalere
  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #1   9. jun 2020 Et par studiomonitore er optimalt da de så vidt muligt undgår at farve lyden.
    De kan fås i mange størrelser og prisklasser.

    Jeg bruger selv m-audio Bx 5, de leverer en fremragende lyd i forhold til prisen, mener de kostede 750kr stykket.

    Du skal være opmærksom på hvordan de skal tilsluttes.


  • #2   9. jun 2020 Tak for rådet. Glemte at sige de bor i lejlighed så måske han skulle gå efter høretelefoner ala
    Beyerdynamic DT880 Pro Og en Audio Interface: Focusrite Scarlett Solo forstærker. Noget du kender til?


  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #3   9. jun 2020 ja jeg bruger selv et fra Scarlett serien, der er ikke noget at klage over for mig. Det lyder som en god kombination du har fundet, jeg har sjovt nok også et sæt DT880 ??

  • #4   9. jun 2020 Så det er nok det jeg skal gå efter. Små 2.500kr lyder ikke værst:)
    Tak for din hjælp.


  • Jørgen M
    Jørgen M Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 57
    #5   12. jun 2020 Monitors er nok det bedste valg, da de er skabt til at gengive lyden ”ufarvet”. Det betyder, at du nok ikke får den mest behagelige lyd, men at de er mere afslørende. Dette er smart i et studio, da man der gerne vil finde og behandle det som ikke lyder godt nok.
    Du bør være opmærksom på, at studio-monitors typisk er en del retningsbestemte og nærfeltshøjtalere. Derfor bør du tage din egen placering i forhold til monitorerne med i betragtning.
    Jeg har selv m-Audio M3-8 men har lige anskaffet mig et par Adam Audio T8V. Begge er meget veldefinerede i lyden.
    Adam Audio er ikke så retningsbestemte som m-Audio, hvilket skyldes deres lidt specielle tweeter.
    Adam Audio T8V koster ca. kr. 2000 stykket.
    Husk at have styr på din kabling og brug ikke din PC’s indbyggede lydkort til formålet – det er simpelthen for ringe. Monitorerne vil strakt gengive brum og susen. Køb i stedet et eksternt lydkort. Ja Focusrite Scarlett virker rigtigt godt, og du får noget godt for pengene.


  • #6   7. aug 2020 Hej. Unskyld det meget sene svar men vil da lige takke jer for feedback. Han har nu besluttet det skal være studio højtalere feks KRK Rokit G4 monitors. Der til mener jeg at Focusrite Scarlett ville være et godt tilvalg som lydkort? Hvad mener i? Husk det skal tilsluttes hans Imac så han får de rigtige kabler også:)

Kommentér på:
Monitors eller pc højtalere

Annonce