{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.566 visninger | Oprettet:

Nye højtalere til stuen. gode forslag? {{forumTopicSubject}}

hej HG

nu har jeg endeligfået min far til at indse at vi skal have noget rigtigt hifi i stuen smiley

min far har kigget på højtaleren Dali Fazon F5:
(link fjernet)

den står til 10.000 kr stykket, og der skal selvfølgelig indkøbes 2 = 20.000 kr

men har i andre gode alternativer? inden for samme budget gerne.
og han vil IKKE købe brugt.

bliver hørt musik på dem, når vi går og gør klar til fødselsdag, rydder op, gør rent osv. der hjemme. eller bare høre radio.
ellers bliver de oftes brugt til at se film fra tvét, eller hvis vi bare ser et eller andet godt program, så sender vi lyden ud over højtalerne.

håber i kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye højtalere til stuen. gode forslag?
  • #4   7. sep 2011 Mathias: tror ikke lige han er til at ville have en subwoofer stående. men ved det ikke.

    har hørt ikon serien skulle være dårlig i forhold til prisen. Det bliver nok ikke dem.

    Jesper: de Gato'er har jeg også kun hørt godt om. må lige foreslå dem til min far. tak


  • #5   7. sep 2011 Overvej KRAFTIGT et sæt Focal 836V...

    Jeg valgte dem selv over Ikon 7 mk2 fordi jeg synes de spillede meget bedre og havde mere bund og ikke havde den diskant som der sidder
    i Ikon højtalerne..

    Jeg kunne overhovedet ikke lig diskanten i dem og synes den i Focal er bedre.. Men tag et lyt smiley Hifi-freaks kommer gerne ud til dig personligt og stiller højtalerne op gratis uden købs tvang smiley

    PS. Jeg vil også gerne lige minde dig om at der er mange andre højtalere end bare dem i Hifiklubben, så lad være med kun at kigge der smiley


  • #6   7. sep 2011 tak Kristian. jeg tager en kigger på dem.

    ved godt der er mange andre steder, men min far er ny inden for det. hifiklubben er noget alle og enhver kender, så det er bare der han har kigget ind til videre smiley


  • #7   7. sep 2011 Også helt i orden smiley Jeg ville bare lige gøre dig opmærksom på at man også kan bruge pengene andre steder end lige klubben..

    Hvis det er så har ktradio og tapeconnection og av-connection også et godt udvalg af forskellige højtalere..
    Dynaudio, JBL, Monitor Audio, DLS osv.. Mulighederne er mange..

    Må man spørge hvilken forstærker han har eller tænker på at købe ?


  • #8   7. sep 2011 Kristian F: ved desværre ikke. hvad kan vil købe af forstærker. på et tidspunkt snakkede han om en sony til 2000 kr på tilbud i fona.. men han skal jo nok lidt op i pris.

    men ved ikke hvor meget han vil bruge på forstærker.

    vi har bose anlæg lige nu, og det er lidt et lukket system, så recieveren derfra kan ikke bruges til andet jo.


  • #9   7. sep 2011 Han burde overveje brugt selvom han vil have nyt , der er bare så mange fantastiske køb i den prisklasse , feks.
    http://www.hifigalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=29635



  • #10   7. sep 2011 Dennis: det ved jeg smiley har jeg skam også tænkt mig at sige til ham. og ellers foreslår hifiklubben vel en forstærker til de der fazon højtalere.

    og med det mener jeg, at den forstærker de nu engang foreslår heller ikke kun koster 2000 kr. men mere... så finder han da også ud af at en forstærker skal der heller ikke spares på.


  • #11   7. sep 2011 men tusind tak for jeres rigtig gode forslag. kan altid bruge flere smiley

    men nu i har nævnt alle de fine højtalere.. hvad ville der kunne sættes til af forstærker som kan trække de forskellige højtallere? gerne noget reciever tror jeg smiley

    har ingen maks pris. men stadig gerne overskuelig pris. da jeg ikke ved hvor emget min far er villig ti at smide efter en forstærker.


  • #12   7. sep 2011 af dem der er listet op her, så er gato nok det bedste bud, for de focal er bare irriterende at parre med noget så de ikke bliver totalt trælse at høre på. deres diskanter er så ringe

    http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=199009
    http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=197340
    http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=197051

    at din far ikke vil købe brugte højttalere, det er for mig uforståeligt da at købe brugte højttalere er 1000 gange lettere end at købe en brugt bil

    og i det prisleje, der er det voksne og fornuftige mennesker der har haft dem


  • #13   7. sep 2011 tør vædde med at han køber en brugt bil når det kommer til stykket

  • #15   7. sep 2011 Majik cable guy:
    så lad os vædde smiley for han købber ikke brugt bil. lige nu har han firma bil, og i de år hvor han ikke har haft har han købt bil fra helt ny. så nej, han køber aldrig brugt bil.


  • #16   7. sep 2011 Majik: de der Marten højtalere tror jeg er lige meget. han skriver i annoncen: sælges kun fordi mit rum er blevet for lille ( 3 x 4 m )

    så han har 12 kvm. deskal stå i en stue på 40 kvm smiley


  • #17   7. sep 2011 Andre: hvilket? forstærkeren ved jeg ikke. men højtalerne maks 20.000 kr til sammen

  • #18   7. sep 2011 Et sæt Mentor 6 spiller også flere længder bedre end de Fazon. I Fazon betaler du jo i dyre domme for designet.

    (link fjernet)


  • #19   7. sep 2011 Thomas A: ja.. men tror desværre lidt det er designet han er faldet for /:

  • #20   7. sep 2011 Ja tænkte det nok. Men han kunne også tage et kig på dem her:
    (link fjernet)

    De har noget mere bund i lyden og vægten på ca 10 kilo mere af stykket, taler godt for sagen. Og så er det også stadig et flot design.


  • #22   7. sep 2011 André: b&o bliver det ikke. nogle af vores meget tætte venner har det i hele huset.det er fedt nok, men slet ikke noget min far vil købe smiley

  • #25   7. sep 2011 han skriver at de er blevet for lille til HANS rum, derfor vil de sikkert passe godt til din fars stue

    det er i al fald svært at støve noget der spiller så transperant til de penge, med mindre vi er ovre i elektrostater


  • #26   7. sep 2011 ahhh de koster normalt 100.000 +- men sælges på bud i øjeblikket tæt på de 80.000

  • #28   7. sep 2011 har hørt dem, og ville hellere bruge pengene på noget andet, altså de bliver aldrig lyttetrættende, men til gængæld kommer de LET til at blive kedelige at lytte på da de spille al slags musik på samme måde

  • #29   7. sep 2011 back to topic

  • #30   7. sep 2011 Majik: han skriver de er for små til HANS rum ja. men da vores stue er 4 gange så stor som hans rum er næsten, så må de da være alt alt for små til vores stue?

  • #32   8. sep 2011 "sælges kun fordi mit rum er blevet for lille"

    det er ikke højttalerne er for små


  • A.G
    A.G Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 23
    #33   8. sep 2011 han skal da vælge dette 5.1 sæt

    (link fjernet)

    og når han nu ikke vil have sub, så kan han sælge sub + baghøjtalere til mig, da av-centrum kun har dette sæt tilbage og ikke vil splitte det op smiley


  • #34   8. sep 2011 Hvordan spiller de Fazon ?
    Nogen der har hørt dem

    Vh Tommy


  • #35   8. sep 2011 Anders ved ikkeom han ville have sub smiley

    tommy: vil jeg også gerne vide...


  • #36   9. sep 2011 De skulle være lavet med "Mentor" stumber, men de mangler bånddiskanten, så de kan kun være ringere end Mentor.

  • #41   10. sep 2011 Tobias h
    Tror ikke rigtig der er nogen der har hørt de Fazon ...
    så i skal vel bare ind og lytte, hvis lyd og design
    Falder i hans smag er valget jo let

    Vh Tommy


  • #42   11. sep 2011 De fazon der er også helt nye.. Men jeg vil næsten gætte på at designet er vægtet højere end lyden er desværre..

  • #43   11. sep 2011 Kristian
    Tror også at design er vægtet ret højt
    men derfor behøver lyden jo ikke være ringe
    De er iflg. et tideliger indlæg baseret på mentor

    der er faktisk mange der vægter design frem for lyd

    Vh Tommy


Kommentér på:
Nye højtalere til stuen. gode forslag?

Annonce