1.381 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Xtz Subwoffer (equalizer) Xtz Subwoffer (equalizer)

Hey Hifigalleri.
Har en XTZ subwoffer model: 99W12.16
Har næsten lige fået den og er super glad!, spiller med equalizer(1) som er inbygget omme bag i forstærkeren på subwofferen, og det gør at den går lidt dybere ved nogle specielle frekvenser, nogle siger det skader subwofferen , hvis man spiller med det i længere tid, er det løgn? eller hvordan?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvasker fra Bosch lyser vandhane-ikon 900 kr.
  • Udskiftning af armatur, bruser og brusestang 800 kr.
  • Montering af front på integreret opvaskemaskine 500 kr.
  • Klippehæk 3.000 kr.
  • Gartner 8.000 kr.
  • Sætte emhætte op 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Xtz Subwoffer (equalizer)
  • #1   23. jun 2011 har samme sub, og det her j sku aldrig hørt. mon ikk sælger havde advaret mod det hvis det var rigtigt. kan heller ikk se ideer i at lave et forprogrameret equalizer indstilling, der gjorde at de skulle rep. deres egen vare hele tiden. plus de ville få et lorte ry!!

• #2   23. jun 2011 kan se du har sådan et fint display, på din subwoffer smiley
    Er det en speciel model?

Og tak for dit hurtige svar smiley

• #3   23. jun 2011 det har jeg osse fået at vide, med min forstærker, at hvis jeg booster lyden, så ødelægger jeg højtalerne, men det har sku spillet super, uden problemer, i LANG tid, såh jeg tror ikke helt på det, men som Michael T skriver, så kan jeg heller ikke se nogen grund til, at der er noget på anlægget, som kan skade selve anlægget, det ville jo være dumt smiley

• #4   23. jun 2011 det skader kun når du spiller højt, da man har det med at tvinge komponenten til at spille nogle frekvenser som den ikke kan, både fysisk eller akustisk, og det vil jo 80% af tilfældende være i dybbas, og ved at du så presser enhed og ikke mindst forstærker til dette, så vil du forsåsage en masse mekanisk arbejde, så JO

dit udstyr kan godt tage skade af det

• #5   24. jun 2011 * MAJIK CABLE GUY * men alligevel kan man gøre det, det giver jo INGEN menning, at de ligger noget i, som kan skade anlægget, det lyder altså meget underligt, syns du ikke?

• #7   24. jun 2011 hvad med volume knappen på jeres anlæg
    den kan jo også skrues længer op end godt er

Vh Tommy

• #8   24. jun 2011 nej nej tommy den skal bare have MAXXXXX så lyjer det feeee

• #9   24. jun 2011 Stefan P ; du ved sikkert at +3db = en fordobling. Forstil dig at du, samtidig med at du spiller meget højt, sætter bas reguleringen på + 10 db...... du kan selv regne resten ud.

• #10   24. jun 2011 ja jeg ved et Kent N, men hvad så med et musiknummer, som er indspillet ved en højere lydstyrke end andre, det må vel have samme effekt?

• #11   24. jun 2011 jamen det er jo charmen ved musik, og kunstnernes smag

Kommentér på:
Xtz Subwoffer (equalizer)

Annonce