{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

Forbinde 4 og 8 ohms bunde sammen {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har et sæt 18" bunde med hhv. en 8-ohms og en 4-ohms enhed i. Udover modstanden, er enhederne identiske. Da 4-ohms enheden får den dobbelte effekt fra forstærkeren, tænkte jeg på, om man kunne forbinde bundende sammen, og brokoble forstærkeren, så begge enheder får lige meget effekt. Kan det lade sig gøre, eller har jeg misforstået noget?
Altså:

Forstærker i bridge --> 8-ohms bund --> 4-ohms bund = 6 ohms samlet modstand - eller tager jeg fejl?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forbinde 4 og 8 ohms bunde sammen
  • #2   21. feb 2020 Og kan din forstærker brokobles og hvis den kan skal du enten have 2 forstærker eller en 4 kanals der kan brokobles.

    Er det ikke delefilteret der skal sørge for at alle enheder spiller tilpas højt/lavt i forhold til hinanden?


  • #4   21. feb 2020 Som Thommas skriver så skal du ikke brokoble, du vil højest sandsynligt brænde forstærkeren af.
    Måske jeg ikke lige har forstået det, men du har 2 subwoofer en med en 8 ohm og en med en 4 ohms enhed i eller ?


  • Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Svar: 27
    #5   29. feb 2020 Modstanden bliver 12 ohm i serie og under 4 ohm i parallel-forbindelse. Dvs. kun serie-forbindelsen kan bruges med brokoblet forstærker.

Kommentér på:
Forbinde 4 og 8 ohms bunde sammen

Annonce