{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.279 visninger | Oprettet:

Søren L
Søren L
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64

Hvilke højtalere? {{forumTopicSubject}}

På nuværende tidspunkt har jeg anskaffet mig en Denon AVR 2105 receiver, og en Denon DVD-1920.

Det var meningen at jeg skulle kombinere sættet med 2 Dali Concept 6 højtalere, En subwoofer, center og baghøjtalere. Men en aftale jeg havde lavet, bliver muligvis ikke til noget, så jeg vil begynde at kigge lidt rundt omkring efter alternativer! smiley

Jeg ved godt at i vil forslå mig at tage ind i hifi-klubben, og andre butikker for at lytte til nogle forskellige højtalere, hvilket jeg også har tænkt mig at gøre!
Men jeg ikke nogen problemer med at gå på brugtmarkedet, så hvis nogen af jer varmt kan anbefale et specifikt sæt højtalere, er jeg åben for forslag smiley

I sidste ende skal systemet munde ud i et 5.1 system, men jeg regner med kun at anskaffe 2 fronthøjtalere til at starte med!

Budget: Ca. 4000 kr (for fronthøjtalerne alene)

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilke højtalere?
  • #1   24. jun 2006 Køb et sæt brugte og velholdte Jamo Classic 8

Se dem i min profil

Elleres et sæt Jamo D-590, som matcher godt til din AVR fra Denon.

Men jeg kan varmt anbefale Jamo Classic 8, da de spiller neutralt, detaljeret og højt samt har en hurtig og præcis bas-gengivelse..

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

#2   24. jun 2006 Det lyder bestemt spændende! smiley
    Men hvordan er bas niveauet? Godt nok skriver du at bas-gengivelsen er hurtig og præcis, men hvad med selve lydtrykket?

Selvom ren/god lyd ubetvivlsomt er det vigtigste, sætter jeg også pris på en god bund, da sættet på sigt formentlig vil blive brugt til stereo, og surround lige meget, og grundet min musiksmag (mest rap og dance)
    Men der er vel en subwoofer, som passer til højtalerne?

• #3   24. jun 2006 Classic 8 har et flot bas-perspektiv. Den spiller riemelig dybt når man tager bas-enhedernes størrelse i betragtning.. Også selvom tone-kontrolerne er koblet ud.. Du er velkommen til at komme og høre dem..

• #4   25. jun 2006 Dali 8008 er bestemt heller ik noget ringe valg, det kan dog være lidt svært at finde dem til 4000, men det kan gøres, men ellers er der jo også Dali 6006, ik så meget bas, men lyder ganske fornuftigt.
    så hels og lykke med købet.

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

#5   25. jun 2006 Okay! Tak for rådene smiley
    Men, det er jo virkelig indviklet at finde ud af, hvilke højtalere man skal smide sine penge efter, og hvilke man ikke skal smiley

• #6   25. jun 2006 Hva med Dali 850 ?? Jeg har selv 450'eren med 2x6,5" enheder på mit ca. 13 kvm værelse og her mangler ikke bas eller lydtryk efter min mening, så et sæt 850 med 2x8"'ere skulle kunne gøre arbejdet rigtig godt.. Og så spiller de iøvrigt rigtig fedt!

• #7   25. jun 2006 Okay..

Men som sagt Søren så er du velkommen til at komme og få en lytter på højttalerne..

Jeg har Classic 8.. Eneste forskel som jeg kan høre på D-590 og Classic 8 er en anelse dybere bas i D-590, da den gar nedadvendte bas-enheder i eget kabinet..

Men D-590 er en dyr højttaler...!!!!

Classic 8 synes jeg giver mere højttaler for pengene, og de kan også Bi-Wirews, hvilket vil sige at du kan koble 2 forstærkere til. En som levere bassen og en som levere diskant og mellemtone..

Og så er højttalerne utrolig flotte...

• #8   25. jun 2006 Ja, præcis, jeg skulle lige til at anbelfale 850, som gør det utroligt godt. De kan findes til ca. 3 K. brugt, og er virkelig en klasse højtaler.

Men de er rimeligt effekt tørstige, så du burde måske lige teste dem med din forstærker ellers kan du risikere at få en "mudret" bund, det samme gælder hvis dit rum er for småt, de højtalere kræver plads!

• #9   25. jun 2006 Skal du bruge Classic 8 til musik behøver du INGEN subwoofer..!!!

Men det er jo klart at det altid fuldender et surround set-up med en Subwoofer..

Der vil Jamo SW-600 være
    et godt valg, da den er er bygget til Classic serien.. Der er også en Center-højttaler til serien som hedder Jamo Center 200 og som baghøjttalere ville Jamo Classic 4 passe godt eller Jamo Cornet Jubilee

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

#10   26. jun 2006 Allan A: Jeg må indrømme at Jamo Classic 8, virkelig begynder at lyde som en interessant højtaler smiley Den må jeg vel hellere kigge nærmere på!
    Med hensyn til lytteren, kan det måske bliver en smule problematisk. Jeg er selv 18 år godt nok, men har desværre ikke fået taget kørekort endnu! Men jeg vil da bestemt prøve at kigge nærmere på højtaleren og se hvad jeg kan finde ud af!
    Godt nok har jeg ikke selv hørt netop den højtaler spille, men er jeg helt forkert på den, hvis lyden virker varm og imødekommende?

Casper I, og André J: Jeg må indrømme at jeg selv har haft netop den højtaler i tankerne tidligere. Men min bekymring var netop også, at min receiver måske ikke er kraftig nok til at trække dem!?
    (Den er vistnok opgivet til 7x90 watt)
    Men jeg synes virkelig den ser interessant ud, måske også fordi jeg har et eller andet med Dali smiley Jeg synes virkelig de laver nogle fede højtalere. Hvilket også betyder at jeg stadigvæk overvejer at anskaffe mig et sæt Dali Concept 6 højtalere. Kombineret med en Dali Concpt Subwoofer, må de da alligevel være ganske glimrende?

• #11   26. jun 2006 Lyden er varm og i mødekommende med en dejlig luftig diskant og en byb, præcis og hurtig bas... Så hvad mere kan man forlange.. Og så er de flotte.. Se dem evt. i sort i min profil..

De fås også i bøg, hvor de er virkelig smukke.. Tjek dem på dba.dk under Jamo..

Men den bliver ikke lavet mere, men du kan stadig få nye reservedel til dem, hvis der skulle gå en dikant eller en bas...

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

#12   26. jun 2006 Det lyder jo alt sammen indbydende! Det kunne være jeg skulle holde øje med et eventuelt godt tilbud på dba.dk, hifi4all.dk og andre lignende sider.
    Jeg er desværre bare ved at blive en smule utålmodig, og vil snart have et sæt højtalere. Jeg har haft min receiver og dvd stående i omtrent et par uger nu, og har i al den tid ikke haft nogen højtalere at kombinere udstyret med. Hehe, det er virkelig frusterende at gå forbi udstyret hver evig eneste dag, og bare forstille sig hvordan det kommer til at spille smiley

Hvis jeg siger Dali 808, hvad siger i så?
    Jeg har nemlig kigget lidt på dba.dk, og der er faktisk 2 forskellige sæt højtalere i nærheden af hvor jeg bor. Er det et sæt, som er velspillende?
    (Det ene sæt står til 2300 kr, og det andet til 2000 kr)

• #13   26. jun 2006 Køb Jamo Classic i stedet for de Dali 808..

Skal du have Dali skal det være Dali 109.

Du kan få et sæt et Classic 8 for omkring 1500 kroner, og det er billigt for et sæt højttalere af den kavlitet.........

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

#14   27. jun 2006 Okay! Så må jeg lige holde øje med brugtmarkedet det næste stykke tid smiley

Men tak for alle dine råd Allan A, og for tilbuddet om at komme og lytte til dine højtalere! Det har virkelig været hjælpsomt.

• #15   27. jun 2006 Det er mig som takker.. der er en del sæt til salg på dba.dk

• Daniel N
    Daniel N Tilmeldt:
    okt 2006

Følger: 1 Svar: 2
    #16   24. okt 2006 jeg har et par dali 808 samt et par ældre dali 102 jeg gerne vil sælge fordi jeg skal flytte til mindre stue desværre,,,,,,,

mail mig hvis det stadig er aktuelt. eller sms 30267565

Kommentér på:
Hvilke højtalere?

Annonce