{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  højtaler flapre/knidre
  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 258
    #1   3. jan 2020 Mener du den del af kantophænget som er limet til kanten af membranen? var den gået helt løs?

  • #2   3. jan 2020 nej den runde i midten

  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 258
    #3   3. jan 2020 ok, så kan evt. mislyde skyldes at der er et løst element ind under støvhætten. Hvis du forsigtigt trykker membranen lidt ind, kommer der så mislyde eller knaselyde?

  • #5   4. jan 2020 enhederne er helt originale

  • #6   4. jan 2020 min støvhætte buer dårligt billede

  • #9   4. jan 2020 jeps

  • #11   4. jan 2020 tror det er en 220i

  • #12   6. jan 2020 Støvhætten du limede i havde den en tykkere stof rondel på den ene side?, i så fald skulle den have været udvendig... kender ikke højtaleren, men på de billeder jeg har kunnet finde ser det nemlig ud til at der er monteret en stof rondel på selve støvhætten og den skal som skrevet vende ud ad..
    Når jeg ser billedet du har lagt ind syntes jeg det virker som om enhedens membran sidder mærkeligt langt ude, syntes også der ser ud til at den ikke har været re-cornet ordenligt sidst, men det kan jo også bero på at mine briller ikke er pudset smiley


  • #13   6. jan 2020 det er denne her enhed

    profilbillede
  • #14   6. jan 2020 det er den som sidder i mine højtalere

  • #15   6. jan 2020 okay, ligner bare ikke dem jeg har kunnet finde billeder ad på nettet https://allegro.pl/oferta/avance-aplha-220i-mahon-22kg-proac-super-gdansk-8041054871
    Her er støvhætten anderledes.


  • #16   6. jan 2020 Som sagt, kender ikke højtalerne. MEN! hvis de billeder jeg har fundet på nettet så er der tale om en special version af omtalte enhed som vist nok skulle hede 18W8545-07 så tror ikke enhederne som sidder i dine 2201 er de originale fra fabrikken, skulle det vise sig at være rigtig så passer delfiltret nok heller ikke længere.. men som sagt det er hvad jeg tror.

    Men har jeg ret så ville kabinetterne kunne genbruges til det her (men det er jo ikke gratis) http://www.troelsgravesen.dk/8542.htm


  • #17   6. jan 2020 .

    profilbillede
  • #18   6. jan 2020 .

    profilbillede
  • #19   6. jan 2020 da jeg fik den sad der de nederste enheder i men de fungerede ikke mere så efter en snak med Scanspeak fandt jeg de nye

  • #20   7. jan 2020 Men kan altså ikke bare skifte en fabriks specificeret enhed ud med en anden hyldevare og så forvente at delefilteret passer til den nye.
    Det kræver måleudstyr, lytning og fintuning i filteret for at få et godt resultat.
    Derfor jeg lagde linket til Troels Graversen.
    Hvis du alligevel skal ud at købe nye bas/mellemtone enheder så ville det klart være mit forslag at du skifter både bas og diskant og får lavet et nyt delefilter, men det koster naturligvis og det er måske for dyrt? men resultatet i den sidste ende vil give en meget bedre højtaler.


  • #21   7. jan 2020 jamen de nye skulle have samme lyd kurve, altså det skulle være sammen enhed vare nyt nummer. ved at jeg ikke har haft måle udstyr på, og det ville en rigtig audiofil gøre.
    syntes det er fedt du sendte det med Troels.


  • #22   7. jan 2020 Altså bare et kik på enhederne som er på de billeder jeg har set så er de originale rigtig nok Scan speak men på de originale er der en speciel støvhætte og dobbelt magnet, det er altså en "custom made" efter producentens (Avance Alpha) anvisninger.
    Og jeg tvivler rigtig meget på de enheder spiller/måler ens.

    Men det du jo kan gøre er at købe 2 nye 18W8545 (for du bliver nød til at have 2 ens enheder) hvis du så syntes det er fint så er det jo ok
    Syntes du så sener du trænger til en opgradering så kan du jo monter 9700 diskanterne (min anbefaling) og et nyt filter efter Troels anvisninger for så er du godt kørende og du står med en anden og helt sikker en bedre højtaler.

    Men inden et sådan et projekt evt. sættes i gang ville jeg lige kontroller om 9700 diskanten kan monteres i de udskæringer der er til den nuværende enheden.
    https://www.scan-speak.dk/datasheet/pdf/d2905-970000.pdf


  • #24   7. jan 2020 #23 hvor ved du det fra, altså at enhedens data er de samme.


  • #26   7. jan 2020 Ja det er jo spørgsmålet, eller om en sælger tænkte at det var den eneste mulighed da original enheden ikke produceres længere, men jeg er 100% sikker på at enheden ikke er 100% identisk med den originale, ergo ville det være noget af et sammentræf hvis filteret nu passer.
    At den nye enhed de anbefaler, bruges i en anden Avance højtaler model betyder jo ikke at filteret er magen til Avance Alpha 220i


  • #28   7. jan 2020 Det kunne være skægt hvis der kunne findes data på den gamle enhed.
    Men bare et kik på dem er nok til at jeg er ret sikker på at de ikke er ens, men derfor kan det jo godt være at TS er tilfreds med det.

    Men det er nok som med fks Snell E hvor flere også annoncerede med erstatnings enhed, fakta er bare at den ikke er ens med originalen.


  • #31   7. jan 2020 altså 18w8542 0g 18w8545 har slet ikke samme data og påstå den ene kan udskiftes med den anden i en højtaler konstruktion uden at filteret skal laves på ny, vidner om hvilke forstand vedkommende der udtaler dette har på højtalerbyg/konstruktion eller mangel på samme.
    Desuden er den enhed der blev anvendt i omtalt højtaler ikke identisk med nogen af de overstående. da der er tale om en fabriks specificeret udgave … og nej ikke kun et klistermærke se overstående link


  • #33   7. jan 2020 Scan speak sidde jo ikke og leger med delfilter til en Avance Alpha 220i for at kunne anbefale en enhed, det er nok den enhed der kommer tættes på og som passer i størrelse.

    Og ingen af os ved om der er andre ændringer ud over det synlige på original enheden, som jeg ser det er der også ændringer ved magneten.

    Man er bare ud i gætværk og bruge knap 3000kr på nye bas enheder uden at vide hvor man står, så var det måske bedre at købe nogle andre hvor enheder er originale og i orden (hvis de ellers kan fås til den pris?) det ser i øvrigt også ud til at diskanterne heller ikke er de originale, altså en gang fusk.


  • #35   7. jan 2020 Jo gid det var så nemt at lave højtaler.
    Det er også muligt det er de rigtige diskanter, lidt svært at se.


  • #37   8. jan 2020 du må endelig fortælle mere, syntes det er dejligt nogle giver noget viden vider

  • #38   8. jan 2020 hvem får men evt til at måle sådan et par igennem???

  • #39   8. jan 2020 Eneste jeg lige kender er hos https://frequence.dk/ han er flink, men nu står der ikke i din profil hvor i landet du kommer fra så måske der er for langt.. han bor i Rønne Allé 4, 6920 Videbæk. så er der Troels Graversen i Århus, ellers ved jeg ikke hvor man kan få det testet.. men det er jo nok ikke gratis.

  • #41   9. jan 2020 tæt på skive eller Herning

  • #42   9. jan 2020 Syntes du skulle kontakte Torben https://frequence.dk/ der er ikke så langt fra Herning til Troldhede, han kan også hjælpe både med enheder og evt. ændring i filtre.


  • #44   12. jan 2020 #43 kan godt se at enhederne ikke ligener dem på billedet,
    Scanspeak var ret præcis på at det var den nye model jeg skulle have, har ikke oplyst scanpeak om at det var til 220i enhederne var til,
    kan tidligere ejer have bygget dem om (ved det ikke)
    kigger lige på diskanten en af dagene, måske det kan give et fingerpeg om at de er om bygget eller bare "fusk" som det bliver påpeget


  • #45   12. jan 2020 Precis de enheder der bruges i 220i som der linkes til, også derfor jeg skrev at det ikke er de originale enheder og kom til at skrive i #16 at det skulle være 18W8545-07 men den gamle e naturligvis 42 og vil du bringe dine højtaler tilbage til original stand så er det dem i linket du skal have fat på..de -07 betyder det er en special version specificeret af kunden.
    Så er spørgsmålet om der er ændret andet som delefilter og om diskanterne er de originale.


  • #47   21. mar 2020 øv nåde ikke at se den

Kommentér på:
højtaler flapre/knidre

Annonce