{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation vaskemaskine 500 kr.
  • Reperation af vaskemaskine 1.136 kr.
  • græsslåmaskine 600 kr.
  • Reparation af tørretumbler 1.000 kr.
  • Stoppe timerfunktion i stikkontakt 500 kr.
  • Bygge et paxskab med to låger, hænge monteret lys og reol på væg 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bas vs Trægulv
  • #1   12. mar 2011 Hvad jeg har læst mig frem til, sidst jeg var inde på emnet, var at gummifødder skulle være det optimale.

Brugte selv en stor flise og så nogle gummifødder, det hjalp ihvertfald min acoustik...

• #2   12. mar 2011 Men det er selvfølgelig kun subben der skal have gummifødder. Højttalere får en del mere ud af spikes af en art.

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #3   12. mar 2011 du kna få solide gummimåtter på noget ala 1x1 meter til omtrent 40.- i bauhaus og lignende steder...

Hent en, find en hobbykniv og prøv dig frem smiley

• #4   12. mar 2011 ellers, så køb nogle SQUASH bolde i din nærmeste sportsforretning, jo blødere de er, jo mere dæmper de

det er også rigtig godt under apperater

• #5   12. mar 2011 Nogle andre forslag til hvordan man undgå bassen går så meget i gulvet for nogle glas låger i stuen ryster når jeg spiller højt og fliserne samt gulvtæppet under dem har hjulpet en del på det men, der er stadig lidt der går i gulvet..

• #6   12. mar 2011 sælge din cerwin vega, og køb noget andet

mine scan speak 10" de kan også lave løjer her hjemme

• #7   12. mar 2011 Latterligt forslag *MAJIK CABLE GYY* andre der har seriøse forslag smiley ?

• #8   12. mar 2011 jamen det er størrelsen på bassen der laver problemer hos dig, det kan du altså ikke dæmpe dig ret meget ud af.....

så kan du sige om det er seriøst eller ej, men har også givet dig et andet foreslag

• #9   12. mar 2011 Undskyld mig. Men hvornår forstår i det............. Vælger i en CV med 15" bass eller ligende, samtidigt med at i har et meget blødt trægulv og dårlige akustiske egenskaber i rummet, så skal det gå galt......

Der hjælper fødder, fliser, gardiner, gulvtæpper, kork eller hvad det nu skulle være, ikke en fis!!!! I kan endten vælge at dæmpe jer ud af problemet, det kræver dog en del og er ikke særligt pænt eller i kan vælge at købe højtalere efter rummet og udstyret smiley

Jeg spiller i noget der burde være en ren katastroke. Mit rum måler 4x5 og 3,2 til loft. Altså næsten kvadratisk på alle punkter. Derudover så har jeg et trægulv som vibrere så meget at man kan mærke når naboen går inde i hans stue.
    Men min bass er så ultra tør at det næsten er for meget.

Så forstå det nu. Det er ikke kun gulvet som er problemet, men nok nærmere at i vælger alt for store og dårlige højtalere til alt for dårlige rum. Det bliver ALDRIG godt!!!!

For at få god lyd, så er det vigtigt at der er harmoni i setuppet og rummet det spiller i.
    Det hjælper ikke noget at sætte et par små stander højtalere ind i en stuen på 70km2. Ligesom det heller ikke er godt at sætte et sæt højtalere med 4x 15" bass moduler og en alt for svag effekt ind på 15km2. Det er sku simpel fysik smiley

• #10   12. mar 2011 Mærkelig kommentar PR jeg har xls-28 ville mene de passer fint til et værelse på 15m2 og en 10" subwoofer vi snakker altså ikke 4x 15" bas

• #11   12. mar 2011 PR du har fuldstændig ret! rummet og højtaleren skal spille sammen!

Det lyder slet ikk godt med hverken en enkelt 15 eller 4x15" inde i et rum på 15-20 m2! (DET VIL KOMMER TIL AT LYDE SOM EN LASTBIL FYLDT MED LEVENDE GRISE, DER KØRER IND I EN ANDEN LASBIL FYLDT MED TOMME MÆLKEJUNGER!)

Men jeg vil mene at det du har dig der Anders lige er på grænsen men at det godt kan gå smiley

men smid nogle gummifødder under og se hvad de så siger....

MVH.

• #12   12. mar 2011 Der er jo allerede en form for gummi fødder under xls-28 pg de står som sagt også på en flise så der ingen andre ideer til hvad man kan gøre?

• #13   12. mar 2011 hvordan står de i rummet, hvor langt væk fra murer o.s.v

• #14   13. mar 2011 @ Anders:

Du over hvad jeg har sagt, så kan du flytte din sub. Den står klemt op i et hjørne og det er ikke godt da bass problemer opstår i hjørnerne i rummet. Derudover så kan du rykke dine højtalere en meter eller mere ud fra bagvægen, det bør også hjælpe.

En helt anden ting, så kunne du jo også droppe din sub smiley

Rigtigt mange har helt misforstået hvad bass er. Det skyldes nok at det er de færreste herinde, der har hørt en korrekt bass.
    En bass skal ikke kun sige buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum, den skal faktisk slet ikke sige buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum. Men BOM smiley

• #15   13. mar 2011 Mine højttalere står omkring 15 cm fra væggen ville det hjælpe at rykke dem mere ud og hvis bassen ikke står i hjørnet synes jeg næsten at bassen i rummet forsvinder helt (trykket i brystet)

• #16   13. mar 2011 Anders H
    Du sys da alle dem som siger det rigtige, er mærkelige kommentarer, men de "mærkelige" kommentarer er skam sandheden, og forklaringen på dit problem..

Kommentér på:
Bas vs Trægulv

Annonce