{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

Mission MS-400 vs. Klipsch R-12SW subwoofer {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står og leder efter en ny subwoofer til mit nuværende anlæg som består af

Fronter: Dali Oberon ON-WALL
Center: Ældre jamo model
Surround: To Boston accoustics Soundware satelliter.
Receiver: Marantz SR5011

Så ikke noget prangende, men jeg mangler lidt mere dybde til mine fronter. Vores stue er godt og vel 20 kvm.
Jeg har set på disse to subs som er til at betale, men er der nogen her der kender til dem? De skal bruges både til musik og film - og så lige med den lille mente at vi bor på anden sal, så har også underboen at være opmærksom på smiley

Det er de to her jeg har øje på - nogle erfaringer I kan komme med?
Mission MS-400
Klipsch R-12SW subwoofer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mission MS-400 vs. Klipsch R-12SW subwoofer
  • #1   30. nov 2019 Det ødelage du lige selv smiley du skrev at du bor på 2 sal og skal tage hensyn til din underbo og det hænger nok ikke så godt sammen med en sub...

    Men bortset fra det så går det vel nok hvis den indstilles / opstilles korrekt hvilket jo også vil give dig den bedste lyd.

    kender ikke de 2 sub du nævner men kunne godt tro Klipsch R-12SW ville være den bedste, men det ville jo være mest perfekt hvis du kunne prøve dem begge det er jo dine øre og på dit anlæg det skal kunne funger.


  • #2   30. nov 2019 Når du kun har 20kvm så kan du sagtens nøjes med en lille en, faktisk er 2 små bedre en 1 stor, da 2 små ofte kan gøre bassen bedre så der ikke er nogen døde punkter,steder hvor der ikke er bas.

    Bassen skal ikke buldre den skal justeres diskret så den understøtter fronterne og kun når du slukker for den (dem) at du kan høre du har en subwoofer

    Har hørt oberon 1 tæt på en væg, dem er der ikke meget bund i, der er oberon 3 mere harmonisk at lytte til.

    Du kan jo starte med ARGON AUDIO BASS8 MK2, Mission MS-400 eller Klipsch R-12SW som jeg går ud fra du har valgt fordi du har fundet den til 1990kr hos komplett

    https://www.komplett.dk/product/829063/tv-hifi/hoejttalere/subwoofers/klipsch-r-12sw-subwoofer?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner


  • #3   2. dec 2019 #1
    Planen er heller ikke at skulle ryste underboen ud med en sub. Det skulle være for lige at få den sidste dybde og måske et mere sammenhængende lydbillede (hvis det giver mening smiley )

    #2
    Det giver god mening det du skriver med 2 sub'er - men så tror jeg desværre at det vil fylde for meget i vores stue smiley
    Og helt korrekt - jeg havde set den hos Komplett. Men man har også mulighed for at låne udstyr hos Hifi klubben, så tror jeg vil låne en af deres små subs til test smiley


Kommentér på:
Mission MS-400 vs. Klipsch R-12SW subwoofer

Annonce