{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.531 visninger | Oprettet:

Kender du disse højtalere.? {{forumTopicSubject}}

Hej forum..

Jeg har brug for lidt assistance, til at finde specs på min brors højtalere.

Der står QRS på forsiden. Og ved Google søgning, kommer jeg frem til noget, men ikke specs.
Om de hedder er QRS Merkurius 2 ved jeg ikke med garanti, men de ligner godt nok meget.
https://www.yumpu.com/sv/document/read/22279943/test-qrs-merkurius-ii-hi-fi-consult/2

Nogen der kender dem, eller kan hjælpe med specs? Watt og ohm. Som minimum.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kender du disse højtalere.?
  • #1   14. okt 2019 de ligner da meget, hvad vil du bruge watt og ohm opgivelser til da?

  • #2   14. okt 2019 Hans forstærker er stået af., jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken størrelse forstærker de burde parres med næste gang. Tror hans sony DA ES50 har været for svag.
    Og da vi ikke her specs på dem, tænkte jeg t nogen her i forum evt kendte dem.


  • #3   14. okt 2019 Om du får at vide de er 4 eller 8 ohm kan du bare ikke bruge til så meget, impedansen svinger gennem frekvensområdet og selv om de måtte være opgivet til 8 Ohm så kan de godt have drilske fasevinkler og områder hvor ohm belastning er meget laver.
    Watt opgivelser kan du ikke bruge til noget som helst.
    Jeg kender ikke højtaler eller forstærkeren så kan ikke hjælpe så meget, tænker Sony forstærkeren ikke er gået til pga. højtaler
    Men nok nærmer alderen der har indhentet den


  • #5   16. okt 2019 Søren A.
    Du har ret i at modstanden svinger.. Den blev sat til 3,5-8 af producenten.
    Om hvor vidt jeg kan bruge det til noget eller ej, så ka jeg godt li at ha lidt info ved hånden alligevel. Ku være at der var en her, der ligefrem havde original manual til dem, som kunne deles..

    Thomas c.

    Havde overset at der ramt faktisk er en del info. Med på linket. ??
    Manglede kun watt opgivelse.
    Men i mellemtiden har jeg fået kontakt til producenten, som kunne bidrage med info, samt forstærker anbefalinger. Som er noget kraftigere end min brors gamle ES50 .


  • #6   16. okt 2019 Den sony DA ES50 https://www.hifiengine.com/manual_library/sony/str-da50es.shtml er på 120 watt i 8 ohm så det skulle i sig selv ikke være et problem, hvor stabil og hvor god lyd kvalitet den kan lever ved jeg så intet om, men det er dog en ES model, og er sikker på at det ikke er højtalerne der er skyld i at den er gået i stykker.
    Men en god 50Watt kvalitets forstærker kan nemt trække de højtaler til en rimelig højde.
    Det jeg mente med at du ikke kan bruge de oplysninger du søger til så meget er at de ofte er dissideret vildledende.

    Hvad mener du med at producenten anbefaler en noget kraftigere forstærker, hvad anbefalede de da?



  • #7   16. okt 2019 Søren A.

    Du har sgu ret.. Jeg tror jeg har fået en forkerte specs da jeg søgte på den DA50ES. Jeg læste det som at den leverede 50watt. ??
    Så er der måske alligevel lidt liv i den. Eller.. Der var. Jeg synes jeg kom frem til at den havde en 420 watt strømforsyning. Men det passer nok heller ikke så.. Men i så fald skulle min egen marantz SR7005, gerne kunne flytte lidt bedre på hans højttalere. Det tester vi lørdag. Måske kan han måske overtage min 7005.

    Producenten af hans højttalere plejede at anbefale disse i samkøb. Bladelius Tyr och Thor.
    De har begge noget større strømforsyning. Hvilket måske ikke giver helt mening, hvis du siger min brors højttalere ikke kræver så meget.

    Og nej.. hans forstærker er bare gammel og træt. Kan bare være en udgang der er gået.. Men at begynde at skifte ud i den gamle sag, gir måske ikke så meget mening. Nyt nyt nyt smiley


  • #8   16. okt 2019 Som jeg skrev så kender jeg ikke omtalte forstærker ej heller højtalerne, MEN..
    Forstærkeren er fra 1998/99 så der kan meget vel være noget i den der er gået til.
    Skal da gerne overtage den for fragt omkostningerne, bare sig til..

    Naturligvis er der forskel på kvalitet og om der er power bag de watt en forstærker kan lever. men en god forstærker som er godt bygget så vil en forstærker fra 25watt kunne få dem til at spille anseligt, naturligvis vil en 100-200 watt være bedre.


Kommentér på:
Kender du disse højtalere.?

Annonce