{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.496 visninger | Oprettet:

Nye højtalere istedet for mine gulvhøjtalere {{forumTopicSubject}}

Jeg har pt en NAD 320BBE forstærker og et sæt Dali 5005 gulvhøjtalere-, som jeg har været rigtig glad for.
Men i min nye lejlighed ( 4 sal ) vandrer bassen simpelthen ned igennem bygningen, selv ved meget lav volumen.
( Her er så lydt. at jeg kan høre mine naboer snakke omkring middags bordet og jeg har forsøgt den klassiske med dobbelt liggeunderlag under højtalerne )
Når man så er nabo med bestyrelses formanden og underboen også er bestyrelses medlem og de begge har været vandt til en ældre dame på 60+ år de sidste 10 år, har det skabt nogle gnidninger smiley

Jeg har primært elektronisk musik i Psytrance genren
https://soundcloud.com/ozora-festival/kalao17?in=jacob-bacon-mathiesen/sets/fart

Jeg er ikke kæmpe audiofil. Men ønsker stadig et fuldt lydbillede, uden at genere mine naboer alt for meget.
hvad kan i anbefale?

Jeg tænker evt noget vægmonteret, på den modsatte væg ( ud imod opgangen )

pris ide max 2000 kr


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye højtalere istedet for mine gulvhøjtalere
  • #1   13. okt 2019 Tænker hvis det er så lydt at du kan høre dine naboer snakke ved middagsbordet så er det jo lidt svært, min første anbefaling er at flytte smiley

    ved ikke om noget vil hjælpe, men spikes vil afkoble højtaleren fra gulvet eller måske specielle gummifødder enten nogle beregnet til formålet eller måske dem man kan købe til vaskemaskiner/tørretumbler, men tænker at der ikke hjælper det vilde hos dine naboer og det tror jeg faktisk heller ikke væg monterede højtaler vil hjælpe, nu kender jeg ikke de Dali men har de basporte så kunne du forsøge med at dæmpe portene (prøv med et par strømper) ellers tror jeg alternativet er et godt sæt høretelefoner.
    Når det er så lydt som du beskriver så vil de jo kunne høre dit musik bare du spiller i samme højde som de taler ved middagsbordet uanset hvor dine højtaler er placeret.


  • #2   13. okt 2019 Det eneste der hjælper, er at flytte....

  • #3   13. okt 2019 Det billigste ville nok være, at købe ørepropper til naboerne.
    De vil sikkert blive glad for at få en gave, og samtidig forstyrres de ikke af musikken. Forudsat de gider bruge ørepropperne smiley


  • #4   13. okt 2019 Hvis du har rigtig mange penge, kan du jo få lyddæmpet hele lejligheden. Men det er jo både gulve, vægge og loft, så det bliver ligeså dyrt som udbetalingen på eget hus.


  • #7   14. okt 2019 #5 det hjælpe jo reelt ikke noget, det er jo så lydt i boligen at naboerne kan høre tale fra køkken bordet, så om højtalerne er på vægen eller stander kommer så vidt jeg kan se ud på et.
    Og afkobles de Dali fra gulvet via spikes og en sok i basporten så er han lige så langt som med et sæt B&W uden udgiften.


  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 258
    #10   17. okt 2019 Overvej at gå i en helt anden retning - kvalitetes hovedtelefoner og en god forstærker til den. Dyb bas som kun du påvirkes af og ingen sure naboer

  • Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Svar: 27
    #11   22. okt 2019 Du ku' jo også begynde at høre MUSIK????

  • #13   23. okt 2019 Hvorfor er det at TS skal købe nye højtaler nu når han er glad for de Dali 5005 som han har smiley Jeg ville prøve at stille dem på spikes evt. på en flise det vil afkoble dem meget (og sikkert også give dig bedre lyd) det vil intet hjælpe at sætte et sæt B&W op hvis det er så lydt som du skriver for så hjælper det ikke meget med stander eller væg monterede højtaler.
    Så mit råd lev med dem du har, og forsøg at afkoble dem så godt du kan og så er opstillingen jo heller ikke lige meget hverken for lydkvaliteten eller for naboen


  • #15   23. okt 2019 Tror du har ganske ret i at B&W 805 matrix er en bedre højtaler, men TS skriver han er glad for de højtaler han har og ingen højtaler vil hjælpe på problemet som jeg ser det, så et dumt sted at bo hvis man er glad for musik.
    så et sæt gode høretelefoner eller flyt.


Kommentér på:
Nye højtalere istedet for mine gulvhøjtalere

Annonce