{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.244 visninger | Oprettet:

CERWIN-VEGA VE-15F ?? {{forumTopicSubject}}

hey,
går og tænker på at lave et "lille" anlæg med disse højtalere,
(link fjernet)
og tænkte på hvilken forstærker jeg skal bruge ?,
skal nok være på omkring 130W - 150W,
hvilken ville være den bedste til de højtalere ?,
helst ikke allt for dyr,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CERWIN-VEGA VE-15F ??
  • #1   9. jun 2006 Hejsa..
    Jeg har selv en profil på hifigalleri.dk

    Hvis du går med Cerwin Vega tanker i den størrelse, skal du have fat i en forstærker på omkring 2 x 150-200 watt. En mindre kan nemt drive dem, men du får først det fulde udbytte, hvis du sætter en stor forstærker på dem..

    Jeg vil anbefale dig en rimelig strømstærk forstærker fra entan harman/kardon, Yamaha, NAD eller Denon...

    Mvh
    Allan. A


  • #2   9. jun 2006
    Allan A
    heh ja, tager også ind i hifi klubben i morgen og snakker lidt med ham,
    jeg tror at 150W er nok til mig, så vilde fester skal jeg heller ikke have,
    vil bare godt have store vilde højtalere,
    og det kan man sige dem her er,
    inde på siden ser de ikke helt vild store ud,
    men men, heh troede ikke mine øjne inde i butikken. heh det første man ser er bare en stor rød 15 tommer ring hehe.

    ja tror jeg vælger en NAD eller denon det er det jeg og mine venner har bedst erfaringer med,


  • #4   9. jun 2006 hey alle.
    var inde i hifi klubben i dag,
    og han mente at en forstærker til omk. 5 - 6k var det der skulle til for at få det optimale ud af dem,
    ( self en dyre ville få mere ud af dem. )
    men 5 - 6k var det der skulle til for at få det bedste ud af dem til den mindste pris,


  • #5   10. jun 2006 ja de snakker.. men en forstærker til 5-6k en integreret forstærker.. når det er vega.. så ville jeg sgu gå ud og købe noget brugt forstærker.. køb et forstærker sæt forforstærker og en effekt blok eller to. for 5-6k kan du altså få noget okay lækkert grej.

    kig f.eks mit.. bla.. Acurus en a250´er blok liggre på omkring 3500-4000kr pr blok brugt i god stand. og så en acurus forforstærker fra 1000kr - 2500kr afhængig af modellen. og der får du meget meget meget meget mere power en fra en integreret forstærker fra nad eller denon. eller hvad det nu skulle være. for når du skal op og lege med de store enheder. så skal du have power.. rå power til og holde de enheder i strakt arm.


Kommentér på:
CERWIN-VEGA VE-15F ??

Annonce