{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.665 visninger | Oprettet:

Køb af brugt sub (udstillingsmodel) {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Overvejer at købe en sub i hifiklubben som er en udstillingsmodel. Hvis jeg kunne vente helt til onsdag kan jeg få en spritny til samme pris, men jeg er desværre lidt utålmodig. Hva´ siger i, ville i have betænkeligheder ved og købe en udstillingsmodel, eller skal man bare glæde sig over at den er spillet til?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af brugt sub (udstillingsmodel)
  • #1   15. okt 2010 hvilken sub er der tale om?

  • #2   15. okt 2010 Vent Vent & Vent smiley

  • #3   15. okt 2010 hvis du er utålmodig så kig på den sub jeg har til salg smiley smiley

    den kan banke de fleste af subwooferne du får hos hifiklubben smiley


  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #5   15. okt 2010 At du overhovedet overvejer at betale fuld pris for en demomodel... Vent dog eller pres dem gevaldigt på prisen...

    Husk nu på de er ikke din ven derinde... De har en forretning somskal give overskud, og det vil altid komme forrest... Sådan er det bare smiley


  • #6   15. okt 2010 Ja vent for dælen, aldrig om jeg ville give fuld pris for en demo.

  • #7   15. okt 2010 nej jeg ville også vente, og ALDRIG give fuld pris for en demovare.
    Næh jeg ville vente og når prisen på en ny så var faldet BURDE demoen også være tilsvarende billig
    Jeg købte den sidste nad 218THX de havde i Hillerød og fik 1500 kr i afslag da det var en demo.


  • #8   16. okt 2010 hvis det er en demo, så skal den MINIMUM have 25% af prisen for jeg OVERHOVEDET gad at overveje det

  • #9   16. okt 2010 i øvrigt, så latterligt som de har behandlet dig der, så synes jeg SERIØST, du skal finde et andet sted at handle fremover, for de tager dybt pis på dig, og regner dig ikke for det skidt de vabber rundt i....


  • #10   16. okt 2010 Høhø ups, nåede slet ikke og læse svarene herinde inden jeg havde været i Århus og hente den. Der er tale om en Ikon Mk1 Sub. Jeg havde en i forvejen men ville gerne have lidt mere "skrald" på i film. Så nu er det blevet til et 7.2 setup.

    Problemet var at jeg ikke for godt havde "fået lov" af kæresten, og hun havde tilfældigvis en aftenvagt i går, så kunne jeg jo lige "overraske" hende til hun kom hjem igen smiley Hvis jeg havde bestilt en spritny, så ville hun finde ud af det og gå fuldstændig bananas inden jeg ville få den pakket ud og sat til, jo smiley

    Nå men jeg fik den til 4300.- og så fik jeg også noget dæmpnings halløj til og klistre under den, oven i hatten, som ellers kostede 300.-

    Jeg fik den jo så testet godt og grundigt igennem igår aftes, og må sige den spiller ganske udmærket, kan ikke høre forskel på den og min gamle. Og det har haft den ønskede ekstra bang bang effekt, fyrede godt op under noget Transformers (1´eren). Den skulle dog fasevendes til 180, før at den gav noget særligt, men den står også et andet sted i lokalet end den gamle. Alt i alt er jeg meget godt tilfreds, kæresten skældte mig "næsten" ikke ud, havde også kamoufleret den lidt med en blomst, hehe. Må lige få taget nogle nye billede til min profil.


  • #11   16. okt 2010 En ting er sikkert, og det er at du har betalt overpris på den.
    600 kr i rabat på en demovarer, der måske har kørt langt over 50 timer, er ikke ret meget.

    Men garantien gælder, som var det køb af en ny - så opstår der problemer, så er det bare tilbage med den.


  • #13   16. okt 2010 Det gør de ikke altid jesper, købte da et par demostandere, og han sagde selv prisen uden at handle og kom af med 700 for begge.

  • #14   16. okt 2010 Hififreaks er rigtigt godt, fik mit 5.1 setup for lidt under 14000 smiley

  • #15   16. okt 2010 Kolding er også fin hvis du spørger mig

  • #16   16. okt 2010 Har nu heller aldrig haft noget at brokke mig over i Odense.

  • #17   16. okt 2010 Uden at have læst det hele vil jeg lige skyde en bemærkning ind.

    Jeg arbejder selv i butik, og hvis jeg har en udstillingsvare som jeg ved jeg får flere af igen senere, giver jeg heller ikke rabat på den jeg har tilbage.

    Det ville jo være komplet fjollet at give udstillingrabat når jeg får lov til at stille en magen til op få dage efter. Hvis en kunde så insisterer får de udstillingmodellen til samme pris jeg havde solgt en ny for.


  • #18   17. okt 2010 Her er tale om et demoprodukt. Varen har været taget i anvendelse, og blevet, gætter jeg på fordi det er en sub, kørt hårdt, således at kunden RIGTIG kan mærke hvor meget gas subben kan give.

    Det er flabet af HFK at forlange fuldpris - og det er MEGET naivt af trådstarter at indgå den handel. Især når vi snakker produkter, hvor der ikke kan dokumenterers brugstimer.

    Når jeg læser ordet udstillingsvarer, er der tale om et produkt, der pakkes ud og sættes op, men iøvrigt ikke tages mere i andvendelse, end at kunden kan se og røre produktet, fx en gryde eller en mikroovn. Er produktet af en art, hvor det skal "tændes for", "Ligges på" eller på anden måde fysisk tages i brug, snakker vi et demoprodukt. Udstillingsprodukter er fair nok at sælge til fuld pris, da de ikke har lidt overlast... Demoprodukter til fuld pris - det er dårlig stil af en forretningsdrivende...


  • #19   17. okt 2010 Ved ikke hvor naiv jeg har været. Fik sub´en 200kr ned + noget dæmpningshalløj til og sætte under den gratis, som ellers koster 300kr. Den er med fuld garanti, og har jo ligesom ikke lidt "overlast", den lyder totalt ligesom den anden jeg har stående i stuen.

    Når det er sagt så er det også kun pga utålmodighed og det dilemma med min kæreste som gjorde jeg valgte den i butikken, fremfor og bestille en ny.


  • #20   17. okt 2010 Thomas: Demovarer hører også under min tese.

    Det giver ingen mening for en forretning der skal tjene penge, at give rabat på en demovare bare for at sætte en ny en op der er magen til, som man så også skal give rabat på.
    Hvis det er den sidste der er tilbage, og det er et produkt der ikke kommer igen, så er jeg enig i at en rabat er på sin plads.
    Hvis en kunde ikke har toldmodighed til at få den vare der er frisk i papkasse må kunden også betale for det.

    Det er ligesom levering på nettet. Hvis du er utoldmodig kan du betale ekstra for en express levering, eller du kan slippe billigere ved et par dages fragt.


  • #21   17. okt 2010 bjarke

    så forstår jeg simpelthen ikke forretninger, jeg gad da ikke som erhvervsdrivende stille en vare op, og så sælge den med rabat, for så at pakke en ny ud, som jeg så IGEN sælger med rabat

    demo'er sælges kun i min verden når der kommer en ny model eller opgraderinger

    så får man dem også en DEL billigere


  • #22   17. okt 2010 Det er jo for pokker også det jeg siger!

  • #23   17. okt 2010 Bjarke - Hvis I sælger en varer der har været i brug, selvom der kommer nye hjem, og så til fuld pris... Det er i min verden uærligt, og ikke noget jeg kunne stå inden for. Men sælgere er forskellige, og mange direkte uærlige. Man skal åbenbart se sig meget for ude i den store verden. :o)

  • #24   17. okt 2010 Thomas, hvis du ikke er istand til at se idiosien i at sælge et produkt med rabat hvis der er et argument for at lade være så håber jeg ikke du lever af at sælge.

    Jeg skriver jo netop at jeg _ikke_ er interesseret i at sælge udtillingsmodellen (eller demo.... whatever) når jeg kan få en ny til dig! Hvis jeg sælger dig demo'en - med rabat - skal jeg bare sælge den næste demo jeg er nød til at sætte op med en tilsvarende rabat.
    Set med forretningsøjne der er profitorienteret giver det bare ikke mening.

    Så du er velkommen til som kunde, at himle og skælde alt det du vil. Hvis jeg kan få en ny vare til dig, får du ikke min udstillingsmodel med rabat.


  • #25   17. okt 2010 bjarke, så er vi på samme linie nu, men er vi enige om at hvis varen er udgået så bliver den solgt med en go rabat???

    for det er i min verden hvordan det SKAL gøres


  • #26   17. okt 2010 Det er ihvertfald sådan det plejer at blive gjort hvor jeg arbejder.
    Men det er nok lidt lettere at give en god rabat på et sæt Linn højttalere end en sony fladskærm smiley


  • #27   17. okt 2010 linn er også noget lort (peerless)

  • #28   17. okt 2010 Det skal måske også lige nævnes at butikken formentlig ikke får en ny demo hjem da der i fredags kun var 7 tilbage på hovedlageret og herefter udgår de til fordel for MK2.

    Så med det i mente, burde jeg kunne ha´ fået lidt mere i rabat.


  • #29   17. okt 2010 Problemet med Hifiklubben tror jeg delvist ligger i at mange af de "gamle" sælgere der engang var ansat i hifiklubben som også selv var hifientusiaster er ved at være væk, og er blevet erstattet af smarte sælgertyper der ikke længere gider bruge for lang tid på hifisnak med kunderne , men hellere ser dig forlade butikken med en vare under armen så de kan få deres kontantbonus for effektivt salg.

  • #30   17. okt 2010 Vi findes stadig.

    Problemet idag er bare at markedet har ændret sig og ALT er ekstremt fokuseret på priser og rabatter. Der findes varer i butikkerne til 5.000,- hvor der ikke tjenes mere end en flad 50'er (tilbuds og kampangevarer) og så forvendter folk stadig at man kan bruge timer på at snakke med dem og levere varen gratis.
    Det er der bare ikke råd til mere. Der skal sælges varer og så skal kunderne ellers bare ud af vagten. Ellers er der ikke belæg for at have en butik.

    PS: Jeg arbejder ikke i hifiklubben.


  • #31   17. okt 2010 jamen jeg skal da vist ikke i den butik du arbejder i (bjarke G)...

    så kan det da vist ikke siges anderledes...

    nu lever butikkerne jo af deres kunder...så behandler de dem ikke ordentligt så har de dem heller ikke, så nemt er det smiley


  • #32   17. okt 2010 Jeg siger bare tingende som de er. Jeg har altid tilfredse kunder og får ofte stor ros for min betjening.

    Jeg er faktisk den der gerne tager den lange hi-fi snak og hygger mig med mine kunder, men baglandet har samme reaktion hver gang. Der er ikke til (i forhold til avancekroner) til at gøre sådan længere. Der skal bare skydes nogle varer afsted og det kan kun gå for langsomt.

    Men jeg kan kun opfordre dig til at give mig et besøg Janus, så kan du jo teste om jeg bare er en opblæst knold eller om jeg gør hvad jeg kan for at levere den bedste service.

    Jeg tror da vist heller ikke jeg skrev noget sted at kunderne ikke bliver behandlet ordenligt?


  • #33   17. okt 2010 Bjarke, så er vi jo i bund og grund enige. :o) Jeg kan nemlig sagtens se idotien i at sælge en demovarer, når nye leveringer er lige om hjørnet. Men du fik det til at lyde som om at du sagtens kunne finde på at sælge en demovarer. Jeg ville sq ikke sælge den, uanset hvor utålmodig kunden var - det er tidskrævende at pakke demovarer ned og efterfølgende pakke ny demovarer op. Det koster sikkert butikken penge i fortjeneste. Dertil kommer den signalværdi, der ligger i at være ærlig og sige tingene som de er - "jeg vil ikke - der kommer en ny på onsdag". Mange af os oplever jo netop i denne debat, hvor dårlig et signal hfk har sendt, ved at sælge ham demomodellen.

    Jo jo - jeg lever af at sælge. Butiksleder er jeg. :o)


  • #34   17. okt 2010 Thomas, ja det fandt jeg ud af efter jeg svarede dig sidst, så kunne heller ikke forstå at du skulle være uenig.

  • #35   26. okt 2010 Jeg arbejder i en butik, som sælger hifi udstyr.

    når vi har kunder som er efter en hjemmebiograf sub for eksempel.
    bliver den ikke smadret fuldstændig igennem så det larmer, men så man kan høre at den spiller nydeligt.
    ( og for ikke og skræmme kunden. medmindre de ønsker det )

    jeg ville råde dig til at købe en sub derfra så, da du sparer penge. og den er mildt brugt. smiley


Kommentér på:
Køb af brugt sub (udstillingsmodel)

Annonce