{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.884 visninger | Oprettet:

Martin J
Martin J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Velodyne SPL-800i {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal købe en sub til mit anlæg som består af:

Forstærker: NAD T737

Front: Argon 7012
Center: Argon 7032
Bag: Argon 7021

Da der jo ikke rigtig er noget bass i højttalerne skal subben kunne hjælpe med ikke kun i de dybe toner men også være hurtig nok når det går stærkt. Derfor er jeg faldet pladask for SPL 800´eren. Den er lille, har en ekstrem styrke (1000watt rms/ 2000 watt peak) og så har den jo fået vildt gode anmeldelser.

Nu er mit spørgsmål så bare - er den også så "vild" som folk skriver? Altså det er jo "kun" en 8" enhed... Kan det passe den har 1000watt rms? Jeg tænker bare hvis nu man sammenligner med en 10" eller 12". De må da alt andet lige kunne flytte noget mere luft eller er jeg helt væk i skoven?

Er sådan en lille fætter vikelig nok til en hel stue?

Mvh Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Velodyne SPL-800i
  • #1   6. apr 2010 nej, en subwoofer HAR ikke 1.000watt RMS...

den kan tåle 1000watt RMS...

men måske du kan læse lidt i denne guide og forstå det hele lidt bedre... smiley

(link fjernet)

jeg har lige læst den, og der var nogle meget gode ting imellem...
    kan godt være din enhed ikke er bilstereo, men konceptet er det samme...

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2010

#2   6. apr 2010 Kartoffel, Kartoffel - Jeg ved godt den ikke HAR 1000watt men det er nu en gang det den forstærker kan leverer.

Jeg ville faktisk også hellere høre nogen der havde nogle faktiske erfaringer med den sub eller kunne anbefale noget der var bedre til pengene. Den kan købes hjem fra Sverige for ca. 4500kr

• #3   6. apr 2010 nå okay...

der kan jeg så ikke være med... smiley

troede bare du var endnu en der troede han vidste en masse, men så faktisk ikke var så klog alligevel... men man kan jo tage fejl... smiley

• #4   6. apr 2010 emotiva har lige smidt deres ultra sub på banen, jeg har dog ikke hørt dem men deres 12" kan hives hjem for omkring de 4500 i denne måned og gør det på papiret ganske godt smiley

(link fjernet)

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2010

#5   6. apr 2010 Nu er grunden til at jeg er lidt varm på den Velodyne subs netop at den har fået utrolig mange gode anmeldelser samt at det er et firma der kun laver subs.

Livet er for kort til en slatten bulder-bas men kan en 8" overhovedet levere et ok lydtryk?

• #6   6. apr 2010 Det kommer jo an på rumstørrelse og hvor lang vandring enheden har bl.a.

Jeg kan se den kun går ned til 28hz hvilket ihvertfald ikke er nok for mig.

Men hvor mange db havde du håber på at nå op på ?

• #7   6. apr 2010 Martin J

Du skal endelig ikke tage fejl af størrelsen på enheden, da en 8 tommer enhed sagtens kan lever en rigtigt god og fyldig bas. Jeg har selv været ejer af en AudioPro AllRoom sub med 6.5 tommer enhed og den var på ingen måde til at knække og den kunne sagtens lever god og dyb bas.

Velodyne har altid været kendt for at lave rigtigt gode subwoofer, som lever en rigtigt god og dejtaleret bas. Men nu ved jeg ikke hvad prisen for den påglædende sub koster. men ellers har du kigger på SPL-1200 ultra?

Mvh. Dennis V.

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2010

#8   6. apr 2010 Dennis V

Hej Dennis - mange tak for et godt og uddybende svar.

Jeg tror SPL 1200 ultra kommer nok desværre lidt ud af min prisklasse. Mener den koster omkring 10.000-12.000kr. Jeg tror jeg bliver nødt til at høre en før jeg kan beslutte mig.

• #9   6. apr 2010 Hej Martin J.

Det lyder som en rigtigt god idé, for er jeg sikker på at du også selv bliver mere tilfreds med dit køb smiley

• #10   6. apr 2010 jeg har 2 stk. Velodyne SPL-800i

• #11   6. apr 2010 og ja den er vild. da jeg brugte begge 2 var de aldrig på mere end halv styrke lige nu bruger jeg kun en da jeg er flyttet men den er stadig kun sat til halv og det er mere end rigeligt.
    hvor stort er dit rum?
    hvor kommer du fra?

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2010

#12   6. apr 2010 Kasper H

Okay det lyder da lovende - Det er en stue på omkring 40m2 meter men åben til køkken-alrum. Jeg kommer fra Vejle af...

• #13   6. apr 2010 har ikk selv prøvet den i et rum på 40kvm, men umiddelbart vil jeg mene den godt kan. l

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2010

#14   7. apr 2010 Okay det tegner jo alt sammen meget godt - jeg synes bare det er lidt svært for hvis jeg tager ud til en butik og hører en sub vil den jo lyde helt forskelligt i deres rum sammenlignet med min stue.

kasper H
    Du siger den er ok vild - men i forhold til hvad? smiley
    Kan den spille op med feks en 12" Dali Concept subwoofer eller er SPL-800eren bare vild i forhold til andre 8" subs?

• #15   7. apr 2010 sådan en concept sub er slet ingenting i forhold til den velodyne smiley

Kommentér på:
Velodyne SPL-800i

Annonce