{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.633 visninger | Oprettet:

Salg af CervinWega DC1515 pris? {{forumTopicSubject}}

Hvad skal et par super velholdte org. stands CervinWega DC1515 højttalere koste.

Ingen skader.
Alle højttaler enheder er de Org. og har aldrig været udskiftet.
Alle højttalere har deres org. højttaller ophæng, ikke udskiftet.
Alle org. dokumenter, papire og manual garanti bevis samt org. HiFi klub Kvitering med eget navn på haves også.

Ingen mislyde eller nedfaldne skum ophæng (meget udbredt fejl, rettet på mine af HiFi klubben under garantien)

Hva skal sådan nogle koste hvis jeg satte dem til salg.

Ny prisen var vist godt 12.000/13.000 Kr.

Vigtigst af altm begrund den pris i nævner ellers har pris vuderingen jo ingen værdi, specielt hvis man kvitere med kommentare om at de ikke er mange penge værd eller andre kommentare der favorisere prisen angivelsen.

Jeg ved godt det ikke er 2 diamanter, så giv en fair vudering og kommentar.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af CervinWega DC1515 pris?
  • #1   5. okt 2009 for et halvt år siden ca. kiggede jeg efter DC1515 for en ven og der var prisen 5000-7000 alt efter stand hvor 7000 var hysterisk velholdte og måske endda lidt overpris på de fleste af dem. Så jeg vil tro dine skal gå for mellem 6000 og 7000. Halv pris er heller ikke unormalt for brugt grej smiley

  • #2   5. okt 2009 Ok, var der også alle de org. papire på højttalerne så som databladet med den søde vovse uden på :o) og den org. kvitering :o)

    Jeg vil også sige at normalt siger man at brugt udstyr ligger på mellem ½ nypris og nedefter hvis det brugte udstyr vel og mærke stadig kan købes.

    Men i dette tilfælde og mange andre hvor det brugte udstyr ikke længere kan købes fra nyt og udstyret ligger i den ende hvor man snakker om en topmodel eller en anden special udgave som man må sige CV 1515 de var.

    Så ser man tit og ofte af udbud og efter spørgsel kan sætte priserne højere end ½ nypris.
    Specielt hvis de står som da de blev pakket ud og i helt 100% org. stand.

    Man kan jo så sige at der findes nye modeller som ikke erstatter den direkte men som er bestykket i næsten samme dimensioner.
    Dog vilel det have været skidt for prisen hvis de så ahvde været af en bedre kvalitet eller lyd hvilket desværre ikke er tilfældet men heldigt nok for dem som har de gamle :o)

    Men jeg tænkte også at de pris messigt burde ligge på ca. 7000 men helelr ikke mindre grundet standen, at de er holdt så godt som nye og dermed 100% org. stand.

    Hvis andre har en mening så kom gerne med den :o)


  • #3   5. okt 2009 det er klart du gerne vil have så meget som muligt for dine højtalere (det vil vi andre også) men det er de færreste der overhovedet vil betale ekstra for en org. kvittering så jeg vil sige hvis du får 7000 skal du være tilfreds smiley

  • #4   5. okt 2009 Som Lars K skriver, så har en original kvittering ikke rigtig nogen værdi når produktet er så gammelt .. Så skulle det være fordi man er samler og det betyder noget i den forbindelse ..

  • #5   5. okt 2009 Det er nok rigtig nok set i forhold til højttaleren værdi.

    Jeg er egentlig ikke ude på at skulle have noget for mine højttalere, men jeg har det lidt som med andre gamle ting der ikek kan købes mere og som har et lidt specielt ry eller grundet det er en topmodel eller en legendarisk player som ikke er overgået af noget andet af nyere dato.

    Det er her jeg ser en værdi og også grunden til jeg ikke har skiftet dem ud endnu.
    De spiller bare så emget bedre end de nye serier af samme kalibre.

    Men tiden er nok for ung endnu til at de på den konto skulle stige i værdi :o)

    Men der er ingen tvivl, jeg ville ikke sælge dem for mindre end 7000 Kr. og dem som værdsætter disse kæmper skal nok være der til den tid hvis ikke andre oversvømmer marked med dem, men det er nu ikke særlig sandsyneligt :o)

    Jeg har desværre set mange af disse kæmper med udskiftet kant ophæng til basserne gjort amatør agtigt.
    Og skum dæmpnings materialet der har ligger i bunden af kasserne samt enheder der har haft det mindre godt elelr bare generall fest øl sjatter og rævner i frontgitrets stof osv. ridser på kabinettet.

    Men lige nu er jeg bare glad for at eje dem med en årdentlig arbejds hest foran, og de gør det stadig godt den dag i dag.


Kommentér på:
Salg af CervinWega DC1515 pris?

Annonce