{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

JBL-........? {{forumTopicSubject}}

Hej Hifi-nørder
Er der nogen der kan hjælpe mig med at identificere nogle højtaler jeg har arvet fra en audiofil radiotekniker der selv var hifi-importør engang i 70- 80'erne.
Det var dem han selv brugte hjemme og han har fortalt at det var JBL
De vejer ca 50 kg, stk og spiller fantastisk, men er grimme.
Jeg har tænkt at skifte all fineren, så de kommer til at se lige så godt ud som de Lyder.
Hilsen Werner (Nordsalling)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  JBL-........?
  • #1   17. jul 2018 Ligner ikke et design fra JBL men måske kan basserne være har kikket lidt rundt på nettet efter dette design men detsvære intet fundet så frem det er JBL Kasser og enheder så det fra deres tidliger designs

    måske etr bagside billede ville hjælpe mere tænker jeg


  • frank J
    frank J Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 2 Svar: 6
    #2   17. jul 2018 skru enhederne ud og se på dem om der står JBL på dem, det gør der normalt på deres enheder.

  • #4   18. jul 2018 Prøv at spørge inde på www.vintagehifi.dk

  • #5   18. jul 2018 Hej
    Tak for svarene, indtil videre.
    Det er muligt de fremskudte basser er en modefisering, ejeren var meget opmærksom på lydbølgernes forskellige hastighed.
    Men jeg vil prøve at 'åbne' dem for at se hvad der står på enhederne.
    Hilsen Werner


  • #6   18. jul 2018 Hej igen, igen
    Nu har jeg kikket ind i kabinetterne. Det er JBL...men der står meget der ikke siger mig noget. Bla. - SIARE - omvendt polarisering - 150 - pro smiley
    Jeg har kikket lidt på nettet og de minder lidt om CF150 eller L 100. Måske en USA model.
    Kan det være fra et professionel studio. De er til sideophængt og ejeren havde også et sæt RED højtaler fra et tysk studio (120.000 kr. brugt smiley ) , men de fyldte for meget, så han brugte de 'gamle JBL'er' smiley
    Håber der er 'nogen' der ved noget....
    Hilsen Werner


  • #8   21. jul 2018 Hej igen, Hifi-nørder
    Jeg tror mysteriet er løst. Det ser ud til det er et sæt 'SIARE Galaxie 200' højtaler der er modificeret med JBL basser.
    Min ven, Karsten, brugte dem sammen med en Phase Linear 400 serie 2 efektforstærker, som jeg oss' har arvet.
    Det spiller faktisk rigtigt godt. smiley Så nu vil jeg gå i gang med at renovere træværket, så de kommer til ære og værdighed igen. smiley
    Tak for alle kommentarerne.
    Hilsen Werner


  • #9   21. jul 2018 godt et mysterium mindrer i verden smiley

Kommentér på:
JBL-........?

Annonce