{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bi-wiring = voodoo?
  • #1   21. aug 2005 Hej Søren..

Du får et mere åbent lydbillede, da din højttaler deler lyden op så din forstærker trækker bas-enhederne med det ene kabel, og diskant/mellemtone med det andet kabel...

Jeg ahr aldrig hørt hvordan det lyder, men det er i hvrt fald den forklaring jeg har fået..

Håber det kan hjæpe dig..

• #2   21. aug 2005 Hey Søren...
    Jeg har også et sæt højttalere hvor jeg har mulighed for Bi-wiring.. Så derfor har jeg kigget lidt på noget kabel.. Jeg har fundet noget til 79 kr/meter på hifiklubben.dk det skulle være meget godt.... så prøv det i stedet...!

• #3   21. aug 2005 Mit lille bidrag til bi/tri-wiring:

Om det er bedre ? - tjaaahhh - det kan der vist skrives bøger om. Selv "de meget lærde" er vildt uenige.

Allan A: Det er tildels rigtigt, det du skriver. Men du skal huske på, at selv om højttalerne er enten bi- eller tri-wiret kommer bas, mellemtone og diskant jo fra SAMME terminal på højttalerne! smiley

Det, der kan have betydning er, når lyden "render tilbage" til forstærkeren (husk, strømmen fra forstærkeren til højttalerne er vekselstrøm - den "render" både frem og tilbage). Jeg har ladet mig fortælle, at en fordel specielt opnås, når strømmen "render tilbage" til forstærkeren, da de 3 toneområder (bas, mellemtone, diskant) så "kan rende tilbage" i hver sit kabel.

Jeg ved, det lyder lidt kryptisk, men alligevel .....

Mine Audiovectorer er tri-wiret, fordi jeg havde mulighed for det.

Noget meget bedre opnås med bi-amping - dvs en forstærker til at køre bassen i begge kanaler og en anden forstærker til at køre mellemtone/diskant i begge kanaler.

• #4   21. aug 2005 Sorry !!!

Linie 5:
    i stedet for "samme terminal på højttalerne" skal der selvfølgelig stå:
    samme terminal på FORSTÆRKEREN.

• #5   22. aug 2005 Jeg er af den overbevisning at det er Voodoo, prøv ex. at lave en blind test med folk, med single og biwire og se om folk kan hører forskel... det tror jeg næppe...

• #6   22. aug 2005 Spørgsmålet er vel egentlig om bi-wire fordelene vil være større en den fordel der vil være i at købe et kabel til den dobbelte pris.

Personligt tror jeg at biwire er godt, men jeg vil hellere bruge pengene på et bedre kabel. Når kablet så er godt nok kan man evt købe endnu et sæt magen til og dermed biwire højttalerne.

Prøv evt at høre i de forskellige lokale hifi-forretninger om der er nogen der har en kabelkuffert du kan få lov til at låne (Sikkert imod et depositum) Så vil du kunne opleve forskellen med dine egne ører på dit eget anlæg. Og så kan det egentlig være lige meget hvad alle andre siger smiley

• #7   22. aug 2005 altså fordi du har 4 terminaler bagpå højtaler, så skal du huske der er forskel på bi-amping og bi-wiring. jeg kunne ikke høre forskel på bi-wiring. men bi-amping.. så skete der ting og sager.. her har du et billede af hvad forskellen er.. på bi-amp og bi-wiring.

men tror ikke du skal forvente noget, slet ikke med det anlæg,

• #8   22. aug 2005 Det der er spørgsmålet her er sådan set kun om biwiring er bedre til prisen end single wire, selv tror jeg at det er bedre med et godt kabel end to halv gode kabler til den samme pris i alt. Men det skal naturligvis komme an på en prøve!

• #9   22. aug 2005 Customrider E: Jeg ved ikke om det er rigtigt men syntes det ser ud til på billedet af dine i øvrigt RIGTIGT lækre audiovector-HT’er at du bruger to forskellige slags kabler til dis./mel. og bas? Hvis det er det tror er der mange der mener du skal passe på (bla. (link fjernet) da forskellige materialer jo har forskellige egenskaber og forskellige overførselstid. Jeg ved godt det er et firma der har skrevet det og dermed vil tjene på det, men jeg syntes at den forklaring rent teoretisk holder.

• #10   22. aug 2005 ja men jeg tror ikke bi-wiring giver noget.. på dit anlæg? er det det aiwa? du snakker om eller hva?

• #11   22. aug 2005 nej aiwaen er en vens.. Tror sgu heller ikke selv det vil give det vilde på den smiley hehe

Kommentér på:
Bi-wiring = voodoo?

Annonce