{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.239 visninger | Oprettet:

Ny diskant til Dali 18? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har et sæt Dali 18 MK2 hvor den gamle 8ohm Audax er røget i højre side (4+4 skruer).
I venstre side sidder en vifa D26TG-01 6ohm (306) (4 skruer yderst og 3 inderst). Jeg tror ikke der er 2 ohm modstand på vifa 6 ohm, men jeg synes også den lyder bedre, så jeg er på jagt efter en vifa 6ohm 100watt (100mm hul) diskant til den højre. Eller 2 stk. nyere.

Det virker bare umuligt at finde en erstatning der ikke er 104mm bred, til hullet i deli 18 på 98-100mm (ved ikke om hullet i dali 18 er 98mm eller 100mm)

Jeg er også blevet anbefalet at skifte begge diskanter samtidig for at få bedre balance, hvis jeg ikke finder en D26tg-01, og de er vist udgået.

Nu har jeg fundet en vifa D27TG-35-06 med 6 ohm og 100watt, som jeg så vil købe 2 stk. af hvis de kan bruges. Men kan jeg sætte 104mm (faceplate) på et 100mm hul? De kommer måske til at sidde skævt men betyder det noget for lyden. Er bare træt af kun at have diskant i venstre side. Eller skal jeg vælge en anden løsning. Alle diskanter jeg kan finde eller bliver tilbudt (feks Scan-Speak D2604/830000 'Discovery') har 104mm diameter plade. På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny diskant til Dali 18?
Kommentér på:
Ny diskant til Dali 18?

Annonce