{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.004 visninger | Oprettet:

Jakob M
Jakob M
Tilmeldt:
11. dec 2005
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 121

Højttaler-tip {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har nu læst en del indlæg om folk som søger input og foreslag til nye højttalere, så nu ville jeg lige gribe chancen til at drage til opmærksomhed til en højttalere. Jeg har nemlig selv haft fornøjelsen af at høre den i dag i vores demorum og er blevet meget overrasket og imponeret. Jeg ville umiddelbart tippe den til at være en rigtig god start i min plan om at genopbygge mit anlæg i hjemmet. Start småt så konen vænner sig til det….og så går det meget lettere med at få de store dejlige Jamo R909 ind smiley

Klipsch RF10 – Gulvhøjttaler 86,4*17,3*25,5

RF10’eren er en lille gulvhøjttaler som ikke umiddelbart syner af meget, men man skal ikke lade sig narre. Der er monteret 2 stk 4½” enheder til bas/mellemtone området og diskanten varetages af et horn.

Nu vil I nok tænke at de 2 små enheder ikke kan lave bas, hvilket er den samme holdning jeg havde ind til jeg i tidernes morgen fik mine System Audio 2070 og havde været vant til store basmembraner, men RF10’eren kan skam godt.

Højttaleren er bygget op som basrefleks og netop dette gør at bassen virkelig er der uden at være mudret eller overdreven. De små enheder er ekstremt hurtige og hornet har sin helt egen specielle lyd. Lydbilledet er utroligt detaljeret og velafstemt, og det er absolut en kompakt højttalere som MANGE ville kunne bruge med stor fornøjelse.

Design og lyd kan diskuteres, men umiddelbart vil jeg foreslå folk at lytte til denne lille højttaler da I vil blive overrasket. Prisen er så vidt jeg husker 2000kr pr stk og her mener jeg at man får meget for pengene hvis man ikke vil have de mere traditionelle højttalere. Storebroren RF15 koster 2500kr stk og er lidt større….men har samme opbygning dog med større enheder.

Klipsch er et mærke som ikke ses så ofte i handlen i DK blandt ”almindelige” forbrugere, men de fortjener absolut opmærksomhed. Jeg har selv haft fornøjelsen af at blive vist rundt hos Klipsch i Oktober 05 af deres CTO og har fået historien og filosofien bag mærket. En stor del af deres produktion sker stadig manuelt og der bliver kælet for deres produkter. Det er et firma som virkelig sætter store ære i deres højttalere og mange af dem lyder super godt. Dog er lyden noget anderledes end hvad vi er vant til i Europa hvilket er grundet deres brug af horn.


Så jeg syntes at I skal prøve at høre dem en dag hvis I får mulighed, og glem ikke Klipsch i jeres overvejelser når I leder efter nye højttalere.

Her kan I se et billede af Klipsch RF10’eren

(link fjernet)
(link fjernet)

Jakob

P.S. Selvom hvis jeg arbejder hos Jamo som er ejet af Klipsch, så skal dette ikke tages som reklame. Dette er rent personligt at jeg mener I skal prøve at høre højttalerne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højttaler-tip
  • Jakob M
    Jakob M Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 121
    #1   2. mar 2006 Jesper,

    tik tak....man skal jo huske at der er MEGET andet på markedet en Dali, CV, Jamo og B&W.....

    Nu er jeg så i den heldige situation at arbejde hos Jamo og derfor får jeg rig mulighed til at lytte til Jamo/Klipsch.....så jeg vil uden tvivl nævne dem som virker gode og som folk bør give en chance

    Nogle af de mere spændende jeg har stiftet bekendtslb med er:

    www.thepiedpiper.nl
    www.zingali.it

    Jakob


  • Jakob M
    Jakob M Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 121
    #2   2. mar 2006 Per,

    Zingali hørte jeg da jeg for nogle år siden boede i Holland. Det er til dags dato den bedste højttaler jeg har hørt spændt efter en rørforstærker. Overture 2 var helt klart min favorit men prisen var også der efter.

    Da jeg flyttede tilbage til DK undersøgte jeg om de blev solgt i DK men uden held. Dog havde jeg kontakt direkte til Zingali og de var villige til at sende et sæt. Mener nok at prisen lå på 3-3500Eur for et sæt inkl fragt. Jeg er ikke bekendt med at der er kommet en dansk forhandler/importør endnu.

    Ud over at lyden er helt i top så er finish og udseendet efter min smag også helt unik og i absolut topklasse. Hvis jeg en dag skulle få overtalt konen til at afgive plads i huset så tvivlede jeg ikke 2 sek på at bestille et sæt hjem.....nu har jeg jo også hørt dem.

    Jakob


  • Jakob M
    Jakob M Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 121
    #3   2. mar 2006 Per N,

    hvis det en dag lykkedes mig at overvinde konens strikse regler og få et sæt ind i hytten.....så lægger jeg med glæde hus til en demo.



  • #4   2. mar 2006 Helt sikkert! Det skal jeg prøve! Jeg mener at jeg har set dem i Hi-Fi Import som lige er nyåbnet i hillerød.

  • Jakob M
    Jakob M Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 121
    #5   3. mar 2006 Aleksander,

    ja HiFi Import har dem i deres sortiment og der er et lyt værd smiley

    Jakob


  • #6   4. mar 2006 Jeg kiggede lige forbi igår, efter lukketid, det er ikke så stort set udefra. Men jeg er sikker på at de har meget at byde på, og så har de den bedste beliggenhed i Hillerød. Hillerød Hi-Fi Klub skal nok få konkurrence.

Kommentér på:
Højttaler-tip

Annonce