{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.459 visninger | Oprettet:

Søren L
Søren L
Tilmeldt:
5. apr 2006
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64

Center til Dali Evidence 470? {{forumTopicSubject}}

Situationen er den, at jeg har haft et komplet Dali Concept system, i en 5.1 opsætning.
Jeg har så fået solgt mine fronthøjtalere, som jeg har erstattet med 2 Dali Evidence 470 højtalere i stedet.
Nu vil jeg så også gerne have udskiftet centeren, så at lydbilledet på hele fronten bliver i samme klasse, og har en bedre klang sammen.

Det helt oplagte valg er jo at anskaffe sig den center-højtaler der er blevet lavet i Evidence serien. Den er bare ret svær at opstøve, og specielt hvis jeg gerne vil have den i samme farve som fronterne. Så jeg er lidt begyndt at kigge mig om efter andre muligheder også.

Så - er der nogen der ved hvorvidt Dali har lavet nogle andre center-højtalere der er til at få fat i, som ville fungere godt sammen med Dali Evidence højtalerne?

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Center til Dali Evidence 470?
  • #1   2. jan 2009 hmmm den lidt svær, idet evidence ligger en del over concept serien, og lidt under ikon, og IKKE er med bånddiskant

    ellers kunne du jo lede efter noget fra GRAND serien, den er i hvert fald god


  • #2   2. jan 2009 skal du ikke have det oprettet?

  • #3   2. jan 2009 ellers denne kunne jeg finde, den er også udemærket

    http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=103407


  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64
    #4   2. jan 2009 Tak for svarene Majik!

    Tjoo, jeg skal nok have det oprettet på et tidspunkt. Det er bare lige det der med at tage sig sammen smiley

    Det kunne faktisk være fedt at finde noget fra en af Dali's lidt dyrere serier, f.eks Grand som du selv forslår.
    Fordi efter at have kørt med en Dali Concept center i godt og vel et par år, kunne jeg godt tænke mig at prøve en lidt større center.
    Simpelthen en med mere volumen og dynamik, og så selvfølgelig bedre lydkvalitet. Jeg har i hvert fald en idé om at det kunne bidrage rigtig meget til lydbilledet hvis centeren kunne spille lidt dybere mm.


  • #5   6. jan 2009 hmm hva mener du majik
    mig bekendt er evildencen lige over ikon.. pga den meget dyre bånddiskan kommer de bare op i samme prisklasse næsten men hmm evt en lektor? noget bedre end concept og ingen bånddiskant som ikon og opefter..


  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64
    #6   8. jan 2009 Det mente jeg egentlig også Casper smiley
    Jeg har bare ikke lige kunne finde ud af hvad nyprisen i sin tid var for dem.

    Men tak for idéen også. Kunne være jeg skulle tage ind til hifi-klubben og lige høre den ad, og så samtidig høre hvad de har at sige.
    De må vel stadigvæk kende højtaleren, selvom de ikke sælger den længere.


  • #7   8. jan 2009 jeg tror ikke at du skal vælge Ikon centeren, jeg tror at den vil stjæle alt for meget ar opmærksomheden.. med den diskant den har, jeg tror ikke den vil harmonere med Evidence lyden.. desuden er bånddiskanten i Ikon ikke ret meget værd, jeg tillod mig engang at disconnecte de almenlige diskanter i mine ikon´s.. og kunne stort set næsten ikke høre bånddiskanterne..

Kommentér på:
Center til Dali Evidence 470?

Annonce