{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.519 visninger | Oprettet:

Virker Bi-Wire? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Jeg er utroligt glade for mine B&W højtalere og selvfølgelig gerne have så meget så muligt ud af dem. De har mulighed for Bi-wire, men jeg synes ikke rigtigt jeg kan få nogen forklaring i den lokale Hi-Fi klub om, hvorfor jeg skal købe et bi-wire kabel. Kan man hører forskel og i såfald, hvilken forskel er der?
Hvad er bi-wire egentlig i højtaleren?
Her i noget link til nogle artikler om Bi-Wire?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Virker Bi-Wire?
  • #1   13. feb 2006 du kan kun bruge Bi-wire hvis din forstærker kan, eller hvis du har en effektforstærker med samme watt som din forstærker, eller ha en forforstærker og to effektforstærker hvis det skal være riget godt.

    Med bi-wiring kører du separate ledere til høj- og lavfrekvens-indgangene på dine højttalere. Herved undgår du returstrømmen fra bas-sektionen, som ellers ville have medført forvrængning i musiksignalet. I praksis resulterer det i en renere og mere korrekt lydgengivelse


  • #2   13. feb 2006 jeg tror ikek på bi-wiring.. hjælper.. kan ikke lige se for mig hvordan det skal give noget, kan se Bi-amping da ledningerne der kommer fra hver sin effekt blok.

    pics af bi-amp / bi-wire. der er forskel på de to ting =)

    (link fjernet) < der


  • #3   13. feb 2006 Hvis du har to svage forstærkere eller spiller meget bas musik
    så er bi-wire helt klart en fordel.


  • #4   13. feb 2006 Forstå jeg rigtigt, hvis jeg forstår det som om, at jeg KUN kan bruge begge indgange bag i højtaleren (bi-wire), hvis jeg har 2 forstærkere/effektforstærkere, eller en forstærker med bi-wire stik til hver højtaler?
    Skal jeg i stedet købe et bedre linje kabel, i stedet for at satse på bi-wire?


  • #6   13. feb 2006 dennis v du misforstår mig det du snakker om er det samme som jeg køre med hvor man har 2 stik i den ene ende og 4 i den anden og der bliver sinalet jo ikke op delt (det kan godt være det heder bi-wiring) det enedeste der kan gøre en forskel hved den slask kable er vel at man fnejer den bøjle der sider bag på højtaleren i bi-wiring indgangen.

  • #7   14. feb 2006 Til Per N og Dennis X
    Det betyder vel, at jeg kun behøves at købe et single-wire kabel, fordi signalerne alligevel flyder sammen i den ende og derved ikke deles op.


  • #8   15. feb 2006 gert sad lige og kiggede den hjemme side jeg købte mine højtaler kabler.. her har de et lækkert sæt.

    (link fjernet) < nøj.. det er guf det der smiley jeg har de samme kabler hvor der bare er 4stik i enden. de er bare nogle lækre kabler


  • #9   16. feb 2006 Tak for tippet Rasmus S. En rimeligt fed side!

  • #10   16. feb 2006 ja de har fandme nogle lækre kabler..

    overvejer nogle phono kabler derfra. men det kan godt blive dyrt når man skal have 3 sæt hehe til effektblokke og mellem cdafspiller osv


Kommentér på:
Virker Bi-Wire?

Annonce