{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.402 visninger | Oprettet:

Højtaler omformer. Ohm? B&O {{forumTopicSubject}}

Hej Forum

Jeg har for nyligt fået fingrene i en forstærker af navnet "Luxman A312" fra en auktion, med et sæt "Dali 350" højtalere til.
Det hele spiller, men jeg har også et par B&O højtalere liggende af mærket "Beovox 4703".
Disse højtalere bruger "2 pols din" stik, og jeg begyndte at læse på nettet om det var muligt at omforme det til et "Banan" stik, som er det output der sidder på min forstærker. Hvilket i teorien skulle være muligt (kom gerne med inputs her).
Så er spørgsmålet bare om det kan lades sig gøre i det hele taget, eller om ohm er/kan være et problem.
Bag på hver af mine Beovox står der 4 ohm 60(100)watt.
Vedlagt er et billede af min forstærker, hvor jeg læser at bruger man både A og B, er minimum 16 ohm nødvendigt. Eller skal det forstås som 16 ohm per højtaler, eller 16 ohm i alt (4 højtalere * 4 ohm).

På forhånd tak

-Kåre


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højtaler omformer. Ohm? B&O
  • #1   2. sep 2017 Man kan jo købe løse din-stik, hvor man skruer ledningerne fast i.
    Og så kan man jo selv vælge om man vil have rå ledning, eller sætte stik på den ende der skal i forstærkeren.
    Dog vil jeg ikke vælge kabler tykkere end 1,5mm til din-stikkene, da de ikke er lavet til ret kraftige kabler.


  • #2   3. sep 2017 Som caveman skriver, så kan du få løse stik, så er det bare et banan stik i den ene ende og et din stik i den anden ende

  • Frank A
    Frank A Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Svar: 153
    #3   3. sep 2017 LÆS hvad han skriver .Din-stikket sidder på højtalerne. Det skal bare klippes af og ledningen skrues på højtaler udgangen på forstærkeren

Kommentér på:
Højtaler omformer. Ohm? B&O

Annonce