{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.361 visninger | Oprettet:

Fladskærm el. projektor m. fast ramme? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.
Når jeg flytter her til sommer vil jeg skifte mit 32" Widescreen TV ud med noget der fylder "mindre" Dvs. der kan placeres på væggen. Går med tanken om enten at købe en fladskærm eller projektor med fast ramme. Jeg gider ikke have begge dele, og det indebærer at hvis jeg fx skal have projektor, så vil jeg også koble den til at kunne se normale fjernsyns udsendelser på. Hvis jeg skal have projekor, regner jeg med at det bliver på omkring 70". Men er der nogen som har erfaring med at bruge projektor som normalt TV? Skal lige siges at jeg ser meget film, også en af grundene til at jeg hælder til projektor frem for fladskærm. Kunne dog godt tænke mig at høre jeres meninger tak.

Jonas Bork


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fladskærm el. projektor m. fast ramme?
  • #1   22. okt 2007 Skal siges at jeg nok vil købe en ramme med grålig skær, så den også kan benyttes uden at der er 100% mørkelagt...

    Jonas Bork


  • #2   22. okt 2007 Tv vil altid være og foretrække hvis du ikke kan mørklægge ordentlig.... har selv haft projektor, og selv om jeg havde mine mørke persienner nede, var det et irritationsmoment når solen skinnede....

    Derudover er der jo også pæren der skal skiftes efter x antal timer ( forskelligt fra projektor til projektor ) og det er jo ikke helt billigt.....

    Personligt ville jeg, hvis jeg var i din situation, købe en brugt / billig fladskærm til tvbrug, og en projektor til mine film....

    Hvis der ikke er penge til det, så spar lidt mere sammen og få noget du bliver glad for i længden, i stedet for halve løsninger


  • #3   22. okt 2007 Hvad er pris rammen?

  • #4   22. okt 2007 Det var ikke fordi jeg egentlig ville lave nogle halve løsninger... Men ville bare være smart hvis man kunne nøjes med fx projektor... Jamen prisen kommer nok til at lægge på omkring 10.000 kr. Jeg regner stærkt med at købe brugt... Men hvad enten det skal være TV eller projektor skal den minimum være HD-ready, så jeg kan bruge den til PS3 når jeg engang får sådan en...

    Jonas Bork


  • #5   23. okt 2007 Det grå lærred kræver total mørkelæggelse for at det er optimalt. Det giver til gengæld en bedre kontrast og håndterer bedre de sorte farver. Men som sagt kræver den total mørkelæggelse for at virke optimalt. Så i dit tilfælde vil det hvide være bedre.

    Fordelen ved projektoren er at du får en stor skærm til "forholdsvis" billige penge, men husk at et fastramme lærrede koster ny pris fra 3-4000 kr. for en ok kvali og en HD projekter kan også gå hen og blive noget pebret - selv for en brugt hvis du kan finde en.
    Pærens levetid er også vigtig at have i mente - især hvis du også vil se TV fordi så tæller timerne ret hurtigt på sådan en fætter...

    Fladskærmen er en god løsning - de er ved at være ret billige og du kan godt få en ok skærm til de 10K du vil smide i den. Den er lige til at slå til og der er ikke så meget dillerdaller med lærreder, pærer, ophæng og jeg ved ikke hvad. Den er også ret ligeglad med mørkelægningen...

    De er begge fede til hver sin ting - derfor har jeg selv købt en af hver. Fladskærmen til stuen og Projektoren til biffen i kælderen...


  • #6   23. okt 2007 Okay. Vil også gerne have et biorum engang, for det er da for lækkert... men i første omgang bliver det en del af stuen... Så bliver det nok en 40" fladskærm... og så må jeg "nøjes" ind til jeg også kan erhverve mig en projektor...

    Jonas Bork


  • #7   23. okt 2007 ...men tak hjælpen gutter:)

    Jonas Bork


Kommentér på:
Fladskærm el. projektor m. fast ramme?

Annonce