{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.635 visninger | Oprettet:

Sune S
Sune S
Tilmeldt:
31. mar 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Forbindelse forsvinder ml. receiver og tv/projektor {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har en Harman Kardon AVR 355 receiver, som sender alle mine inputs (Playstation 4, YouSee Boks, DVD-afspiller) ud fra én HDMI-udgang til en HDMI-splitter, som sender signalet videre til mit tv og min projektor.

Her på det seneste er forbindelsen mellem receiver og tv/projektor begyndt at forsvinde, når jeg skifter input (fra playstation til dvd, f.eks.).
Oven i købet forsvinder lyd og billede også, når jeg skal udskifte en BLU-RAY-skive med en anden i min Playstation.
Den eneste måde, jeg kan genoprette forbindelsen, er ved at slukke alle apparater på el-kontakten og vente 10 minutter (nogle gange mere), før jeg starter det hele igen.
Selvsagt meget irriterende.
Er der nogen, der har lignende erfaringer? Og hvad har I gjort for at løse det?
Jeg overvejer selv om det kan være HDMI-splitteren, der driller, og om jeg simpelthen skal investere i en receiver med flere HDMI-outputs.

Håber på hjælp,
mvh. Sune


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forbindelse forsvinder ml. receiver og tv/projektor
  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #1   12. mar 2015 Officielt er så HDMI standarden 'hot pluggable', altså burde det ikke være noget problem at skifte imens tingene er tændt. Men i realiteten, har jeg erfaret, er det mere 50/50. Så jeg kan ikke råde dig til så meget andet end i det mindste at slukke TV/projekter før du skifter.

  • #2   12. mar 2015 Jeg havde problemer at nogle gang signalet ikke med i mellem enhederne.
    Da jeg havde læst at HDMI kabler ikke bedre fordi de var dyre, havde jeg bare købt billige kabler.
    Jeg var 100% overbevist om at det reciveren der lavede balladen.
    Da jeg var ude for at ville købe en ny, talte jeg med sælger om problemet. Han var sikker på det var kablerne, så fik et sæt med hjem og kunne aflevere dem hvis det ikke var det.
    Det har nu virket siden.
    Så har du prøvet andet/bedre HDMI kabel?


  • #3   12. mar 2015 Drop det hdmi. Og send billedet direkte fra afspiller til tv med normalt videokabel eller scart kabel. Og lyd direkte til forstærker enten analog eller digitalt, optisk eller det digitalkabel der ligner antennekabel.
    Indtil videre er jeg langt fra fascineret af hdmi, synes kun der har været problemer med det, siden det kom frem.


  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #4   12. mar 2015 Dennis N

    Det mener du ikke vel?
    RBG SCART har en maksimal opløsning på 576p, kontra HDMI's 4K opløsning. Det ville være fuldstændig hul i hovedet at skifte tilbage til SCART i dag, hvis projektoren da overhovedet understøtter det!


  • #5   12. mar 2015 Tja med alle de klager man har hørt om hdmi kabler der efter kort tid, begynder at gå i ged. Så er det vel bedre at bruge noget som er mere stabilt og holdbart?

  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #6   13. mar 2015 Så stort et problem er det nu heller ikke, hvis man behandler tingene ordenligt, ligesom med alt andet grej. I hvert fald ikke stort nok til at er værd at skifte tilbage til SCART.

  • #7   13. mar 2015 3#&#5
    Seriøst . vi lever i 4k

    Tråd starter
    hvor tit er det galt??
    Har du prøvet at droppe splitteren , i en periode


  • Sune S
    Sune S Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #8   14. mar 2015 Hej tommy h.

    Når jeg starter hele mit system op efter en nats dvale f.eks., så virker det fint. Indtil for nylig i hvert fald. For hvis jeg sidst så dvd og nu skal skifte input til f.eks. Blu-Ray, så ryger forbindelsen og jeg må slukke for strømmen. Men hvis jeg skal beholde samme input som sidst, virker det fint. Indtil næste gang jeg skal skifte input - eller Blu-Ray-skive.
    I går prøvede jeg at koble HDMI-splitteren fra, fordi jeg mistænkte den, så jeg satte kablet direkte fra tv til forstærker. Der var ingen forbindelse overhovedet! Så måske er det dét kabel - eller hvad jeg frygter mere: min Harman/Kardon AVR 355 receiver, som jeg har haft en del problemer med (især efter seneste opdatering).


  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 258
    #9   14. mar 2015 Visse h/k modeller har haft hdmi problemer, hvis ikke er kabelskift løser det, så er det nok din h/k som driller.

  • #10   14. mar 2015 Hmm. Okay hvis du oplever samme problemer med din projektor gennem et andet kabel. Og splitteren jo nu er udelukket.....så er det jo nok desværre din Hk

    Har du mulighed for at gå 1 trin tilbage i din opdatering??


  • Sune S
    Sune S Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #11   18. mar 2015 Tak for jeres inputs.
    Ja, det er sgu nok receiveren. Det har været en mandagsmodel fra starten - og netop opdateringerne har drillet (men været nødvendige). Så jeg kan nok ikke gå et skridt tilbage.
    Så svaret er nok en ny receiver. Er der nogen der kan anbefale noget i samme størrelsesorden som HK AVR 355 - men måske med to HDMI-udgange, så jeg slipper for en splitter?!?


  • #12   18. mar 2015 Jeg kan anbefale Denon fra hifiklubben, jeg startede også med at bruge en splitter men det blev aldrig helt godt, så jeg skiftede til en Denon AVR-X4100W og det spiller bare.

Kommentér på:
Forbindelse forsvinder ml. receiver og tv/projektor

Annonce