Panasonic HDMI ARC med Harman/Kardon {{forumTopicSubject}}
Hej,
Hjælp !!
Jeg har lige købt et nyt Panasonic TV model TX-50AS650E som jeg gerne vil tilslutte mit Harman/Kardon anlæg model BDS-370W således at når jeg tænder/slukker tvét så tænder/slukker anlægget samt at lyden kan reguleres fra Panasonic fjernbetjeningen.
Af hvad jeg kan læse mig til så burde det også være muligt via HDMI ARC samt VIERA link, problemet er bare at jeg ikke kan få det til at funke.
Jeg kan sagtens få lyd fra TVét ned i anlægget via ARC, men det menu punkt i fjernsynet hvor man skulle kunne ændre hvor lyden skal komme fra findes ikke som de beskriver i manualen.
ifg manualen når Tvét er tilsluttet et anlæg med ARC så skulle der komme et menu punkt i apps under VIERA link hvor man kan ændre dette men her står blot "Afspiller" når denne vælges skriver tvét "Starter - vent venligst" men intet sker.
Men det sjove er hvis Tvét er tændt og man tænder anlægget så skriver både tv og anlæg ARC og lyden kommer ud af anlægget højttaler. Men man kan ikke regulere lyden på anlægget via Tvéts fjernbetjening og når man slukker tvét så slukker anlægget - men starter ikke op igen når tvét tændes igen.
I følge Harman/Kardon support skulle dette virker uden problemer.
Nogen eksperter på dette område?
Har prøvet flere forskellige HDMI kabler, uden held.
Vh
Peter.
feb 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
Setup>input>hdmi> control on. Sikkert
Og så skal du selvfølgelig bruge den aktive hdmi port på forstærkeren. Ikke sikkert alle er aktive.
mar 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
Følgende mærker virker med Viera. Pioneer, Yamaha, Onkyo og Panasonics egne produkter.
feb 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
mar 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
Men som sagt, var jeg heller ikke sikker. Har været vægt fra tv branchen i 2½ år, så der kan jo være sket meget.
Panasonic HDMI ARC med Harman/Kardon