Onkyo tx-nr 5007 eller tx-nr 818 {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Som overskriften siger: Onkyo tx-nr 5007 eller tx-nr 818?
Er meget i tvivl om hvilken en af dem jeg skal vælge. Har fået en god pris på dem begge 2 og har også prøvet at nørde mig lidt frem til hvilken en af dem jeg skal vælge! Men er stadig i tvivl, ved godt at 5007 har et par år mere på bagen og ikke kan klare 4K upscalering og heller ikke har audyssey xt32, men synes bare heller ikke det er noget jeg har behov for at have!
Det system der skal køres med i hjemmebioen er: Jamo thx one 7.2 system - Onkyo BD sp809 - InFocus x10 projektor, ved ikke om det kan hjælpe med et svar?
På forhånd tak
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 AV-enheder: 4 Emner: 7 Svar: 126
Jeg ville selv vægte audyssey xt32 højt, men jeg kan forestille mig at de højttalere vil sætte pris på noget overarm, som der tydeligvis er mere af i 5007.
Er det brugte eller nye receivere du kigger på?
Jeg har selv haft en integra 80.1, som ser ud til at være stort set identisk med den 5007. Den var jeg sådan set glad for men jeg ærgede mig lidt over at den kun havde audyssey multiXT og så oplevede jeg at den ikke var særlig glad for min epson projector og betjening med logitec harmony. Der opstod indimellem nogle hdmi handshake problemer. Det gjorde der f.eks ikke med min benQ projector og manuel betjening. Så hvis du har mulighed for at teste så ville jeg nok gøre det. Den havde hverken 3D eller 4k men det betyder heller ikke noget for mig - jeg skulle bare ha et kraftværk og det klarede den til UG
Nu skriver du 7.2 system. Altså 2 sub woofers - nu kender jeg ikke det jamo thx one men er de subwoofers aktive?
maj 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
Det er begge brugte receivere.
Det er præcis det! De vil nemlig gerne have noget at leve af og der må 5007'eren siges at være i topform!
Ja det er et 7.2 system. har købt et sæt ekstra thx sur one højtalere nemlig
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 AV-enheder: 4 Emner: 7 Svar: 126
Det du kigger på der må være nær den bedste løsning (til fornuftige penge), hvis ikke du vil ud i en effekt forstærker til fronterne. Multi XT er lidt begrænset pga det lave antal filtre til EQ men den formår alligevel at få rimelig styr på subs.
maj 2014
Det er sq noget af en mundfuld med sådan et biograf projekt!
jun 2012
Følger: 3 Følgere: 5 AV-enheder: 2 Emner: 15 Svar: 57
maj 2014
Mvh
jun 2012
Følger: 3 Følgere: 5 AV-enheder: 2 Emner: 15 Svar: 57
Onkyo tx-nr 5007 eller tx-nr 818