{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

Hvilken lydformater benytter i`? {{forumTopicSubject}}

Hej Hifi Geeks.

Jeg ejer en ny Onkyo Tx-Nr727
Den sat op the en PS3, som automatisk afspiller den lydformat som vælges på BD eller DvD. Så det kører jo udemærket.

Men hvad vælger i når i ser almindelig TV og høre musik?
Hvilke formater stiller i jeres surround forstærker om på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • Komfurtilslutning 600 kr.
  • Sætte rem på klippebord på Stiga Tornado 2098 H SDST 98 Hydro 1.000 kr.
  • Afhentning og bortkørsel af mindre jordbunke 3.000 kr.
  • Nedtagning af radiatorer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken lydformater benytter i`?
  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #1   22. sep 2014 Du kan sende formater til din reciever, du kan ikke vælge dem på recieveren. (Den 'reciever' (modtager) blot, ha - ha) Du kan vælge surround modes og alt mulig andet gøjl, som er forskellige former for DSP (Digital Signal/Sound Processin) på recieveren. Noget som efter min mening bør være slået fra, medmindre det er rumkorrektion af en art.

Men det bedste lydspor på DVD er DTS, på Blu-Ray er DTS-HD og Dolby True-HD ens (de er begge tabsfrie). TV kan svjv. maksimalt sendes i DTS endnu, og PCM 2.0 bruges til musik (tabsfrit, 2 kanaler).

• #2   23. sep 2014 PCM 2.0??
    De vil sige almindelig stereo! Men det er der ikke noget der hedder på min receiver. Blot de her tusind forskellige metoder at aflytte på. Så igen er mit spørgsmål, hvad hedder det format du f.eks. afspiller musik i? PCM 2.0 er ikke noget jeg kan finde. Syntes virkelig jeg savner noget power specielt når jeg blot vil høre musik.
    Dernæst er jeg oprigtigt træt af at stemmer er MEGET lave. På almindelig TV svinger det lidt og det samme gør sig gældende på DvD og Blu-Ray. Så man fyre op for at høre hvad de siger og når der så kommer action, er du ved at blive blæst bagover. Har erfaret det er noget, man intet kan gøre ved.

Giver dig ret i at det her DSP er noget rod uden lige.

• Rasmus L
    Rasmus L Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #3   23. sep 2014 det hedder pcm 2.0 eller stereo 2.0 for den sags skyld, ka se du skriver det ikke er der, men det tvivler jeg stærkt på, nu kender jeg jo ikke onkyo receiver men hvis der ikke er nået der hedder det vil jeg sætte den på multi.ch. pcm. som er stereo ud på alle højtaler til musik eller andet der ikke er i surround. mht. stemmer ka man måske fyre op for center højtaleren på din receiver da det er der tale kommer ud af i en film.

håber du ka bruge det til nået. smiley

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

#4   23. sep 2014 Det er forskelligt hvad det kaldes fra reciever til reciever men find den indstilling der ikke piller ved lyden. Nogen gange hedder det direct / pure direct, whatever. Nu ved jeg ikke hvad du afspiller fra men jeg vil anbefale dig altid at bruge digitale kilder, så du undgår endnu en A/D D/A konvertion. Og hvis du mangler power når du hører musik så skulle du måske kigge efter et effekttrin, ingen DSP kan rette op på det..

• #5   23. sep 2014 #2 Dernæst er jeg oprigtigt træt af at stemmer er MEGET lave. På almindelig TV svinger det lidt og det samme gør sig gældende på DvD og Blu-Ray. Så man fyre op for at høre hvad de siger og når der så kommer action, er du ved at blive blæst bagover. Har erfaret det er noget, man intet kan gøre ved.

Er vi her ude i af du ingen center højtaler har, men at din forstærker tror at der er en tilsluttet?

• #6   24. sep 2014 Har en center og hele serup er aut. Justeret ind og der kommer da også lyd ud af den.
    Ved lidt søgning på nettet, kan jeg se det er et problem hos mange andre

• #7   24. sep 2014 ´på min Onkyo tx-sr707 står den bare på stereo ved musik og tv det virker fint. og det skulle din da os gerne have.

• #8   24. sep 2014 "Så man fyre op for at høre hvad de siger og når der så kommer action, er du ved at blive blæst bagover"

Det kaldes dynamik, og er som regel et fænomen lyd nørder kun kan få for lidt af.
    Men du kan da skrue lidt op for Center'en hvis det er så træls. Og evt slå auto Dynamic eq CRAP fra.

• #9   25. sep 2014 Det er noteret.
    Tvivler dog stærkt på at Hifi nørder er vilde med ingen dialog!
    Har intet imid at blive blæst bagover, men derimod at skulle skrue op og ned for vol. 30 gange i løbet af en film.

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

#10   25. sep 2014 Selvfølgelig er dynamik noget man går efter, men jeg må indrømme at jeg også synes det er pisse irriterende ikke at kunne høre dialogen i en film. Efter min mening er det et dårligt mix, hvilket desværre ses (høres) tit. Det kan næsten ikke være alle andre end produceren der er idioter. Så må de bare skrue et par dB's op for dialogen i lydsporet.

• #11   25. sep 2014 Jeg vil fyre op for Center her i weekenden.
    Men ja giver dig ret. Det sindssygdårlige lydspor påmange dvd'er og BD i dag.
    Det variere meget med det her dialog problem, så tænker du har ret i at der må sidde en producer somer komplet idiot smiley

• #12   25. sep 2014 https://www.youtube.com/watch?v=gvReNg2e0aY

Her har vi et eksempel ha ha ha

Kommentér på:
Hvilken lydformater benytter i`?

Annonce