669 visninger
|
Oprettet:
Hvilken lydformater benytter i`? {{forumTopicSubject}}
Hej Hifi Geeks.
Jeg ejer en ny Onkyo Tx-Nr727
Den sat op the en PS3, som automatisk afspiller den lydformat som vælges på BD eller DvD. Så det kører jo udemærket.
Men hvad vælger i når i ser almindelig TV og høre musik?
Hvilke formater stiller i jeres surround forstærker om på?
apr 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
Men det bedste lydspor på DVD er DTS, på Blu-Ray er DTS-HD og Dolby True-HD ens (de er begge tabsfrie). TV kan svjv. maksimalt sendes i DTS endnu, og PCM 2.0 bruges til musik (tabsfrit, 2 kanaler).
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 1 Emner: 86 Svar: 570
De vil sige almindelig stereo! Men det er der ikke noget der hedder på min receiver. Blot de her tusind forskellige metoder at aflytte på. Så igen er mit spørgsmål, hvad hedder det format du f.eks. afspiller musik i? PCM 2.0 er ikke noget jeg kan finde. Syntes virkelig jeg savner noget power specielt når jeg blot vil høre musik.
Dernæst er jeg oprigtigt træt af at stemmer er MEGET lave. På almindelig TV svinger det lidt og det samme gør sig gældende på DvD og Blu-Ray. Så man fyre op for at høre hvad de siger og når der så kommer action, er du ved at blive blæst bagover. Har erfaret det er noget, man intet kan gøre ved.
Giver dig ret i at det her DSP er noget rod uden lige.
okt 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
håber du ka bruge det til nået.
apr 2014
feb 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 61
Er vi her ude i af du ingen center højtaler har, men at din forstærker tror at der er en tilsluttet?
feb 2007
Ved lidt søgning på nettet, kan jeg se det er et problem hos mange andre
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 35 AV-enheder: 5 Emner: 154 Svar: 697
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Emner: 24 Svar: 1.573
Det kaldes dynamik, og er som regel et fænomen lyd nørder kun kan få for lidt af.
Men du kan da skrue lidt op for Center'en hvis det er så træls. Og evt slå auto Dynamic eq CRAP fra.
feb 2007
Tvivler dog stærkt på at Hifi nørder er vilde med ingen dialog!
Har intet imid at blive blæst bagover, men derimod at skulle skrue op og ned for vol. 30 gange i løbet af en film.
apr 2014
feb 2007
Men ja giver dig ret. Det sindssygdårlige lydspor påmange dvd'er og BD i dag.
Det variere meget med det her dialog problem, så tænker du har ret i at der må sidde en producer somer komplet idiot
feb 2007
Her har vi et eksempel ha ha ha
Hvilken lydformater benytter i`?