{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

Mentor 6 eller Mentor 2 - baghøjtaler {{forumTopicSubject}}

Hej. smiley

Jeg står lidt i et dilemma angående baghøjtaler til mit nye setup. Jeg har Mentor 6 som fronthøjtaler, men står lidt og mangler et par baghøjtalere.

I første omgang har jeg tænkt på Mentor 2, men det er nærmest umuligt at opdrive brugt i sort. Så min anden tanke var om jeg skulle også købe et par Dali Mentor 6 til som baghøjtaler.

Er det total overkill?
Og i så fald, ville min surround receiver (Integra dtr 70.2) kunne trække dem?

Håber på lidt inputs...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med køleskab 1.125 kr.
  • Hjælp til opsætning af TV på væg 500 kr.
  • 2 stk grille - en Weber kul grill med bord og en CharBroil gas grill med 6 tændere 700 kr.
  • Elektrikker 500 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Køleskab køler ikke 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mentor 6 eller Mentor 2 - baghøjtaler
  • #1   9. aug 2014 Tag da Mentor 2, og så put noget sort folie på = problem løst!

De Mentor spiller bedst med masser af power - tvivler på din reciever har nok "juice" til at drive 2 sæt Mentor 6, som de burde.

Er det ikke XLR den hedder, den der er noget mindre i Mentor serien? Hvad med sådan en måske?

• #2   9. aug 2014 Problemet er at de nærmest er umulig at finde brugt. Jeg har været på udkig efter dem i en måned nu. smiley

• #3   10. aug 2014 Jeg syntes det fungerer rigtig godt med gulvhøjttalere i bag, men de fleste foretrækker et par mindre som er hængt højt op, da dette skulle forbedre surroundoplevelsen.

Nu da du har en effektblok på dine fronter tror jeg ikke du får nogen problemer med og trække dem overhovedet. Jeg trækker 2 sæt gulvhøjttalere (surround og surround back) og min halvstore Heco center uden problemer. Der er normalt heller ikke så meget krævende/bas tungt lyd/effekter i surround kanalerne. Mine surround back (Lektor 8) er hvertfald aldrig nogensinde presset, ligemeget hvor højt jeg så end spiller.

• #4   10. aug 2014 Mange tak for svar Thomas.

Nu da jeg ikke skal have hængt mine op, synes jeg selv det kunne fungere med gulvhøjtalere i bag. Som sagt overvejede jeg jo Mentor 2 som bag, men et eller andet sted løber det næsten op i det samme prismæssigt. Jeg skal både have højtalere og stander, og de er faktisk ikke helt billige, fandt jeg ud af.

Men ved ikke om det er lidt "spild" at bruge Mentor 6 som baghøjtaler? Forstået på den måde at man ikke rigtig for udnyttet hele højtaleren når det kun er surround? Og så tænker jeg også meget på om min receiver kan drive en Mentor 6 uden effekt?

• #5   10. aug 2014 ja Mentor 2 er ikke helt billige 5500 kr for en lille højtalere av

• #6   10. aug 2014 Nu kender jeg ikke lige din Integra, men kunne ikke forestille mig du får problemer med og trække dem. Slet ikke hvis du sætter dem til small, og lader sub's om det dybeste.

Om det er spild skal jeg ikke kunne sige. Men jeg syntes nu jeg fik mere "smæk" bagfra da jeg gik fra Lektor 6 til Lektor 8 i bag. Er sikker på Jeg ville savne noget hvis jeg fik et par standerhøjttalere derned og stå. Men det har også noget og gøre med hvor langt du har ned til dine surround back. Jeg har f.eks. over 4 meter, og så kræver det altså lidt højttaler og levere et kraftig lyd tryk fra i bag, som der kan følge med min front.

• #7   10. aug 2014 Altså jeg er faktisk gået hen og blevet ret glad for min Integra. Den er meget lig Onkyo'en jeg havde, bare en tand bedre. Jeg synes der er kommet meget mere power på fronterne, selvom udgangseffekten skulle være den samme.

Anyways, jeg tror nu jeg ville blive glad for et par gulvhøjtaler bag, eftersom det er det jeg har været vant til. Jeg sidder dog kun ca. 2 meter derfra i min nye lejlighed, så jeg ved ikke hvad det ville have at sige, om det bliver for kort afstand?

• #8   10. aug 2014 2 meter kan godt gå an. Det er hvad jeg har til mine Lektor 6 i siden. Kommer du under de 2 meter kan der opstå problemer med at højttaleren ikke kan nå og "samle" lyden fra hhv diskant/mellemtone. Men med kun 2 meter tror jeg ikke du vil opleve den vilde forskel fra Mentor 2 til 6. Jeg har haft Lektor 3 i siden, og de gjorde det mere eller mindre ligeså godt som 6'erne.

• #9   10. aug 2014 Har du ikke effekt på dine fronter længere??

• #10   10. aug 2014 Jo der er stadig effekt på fronterne. Det fungere rigtig godt. smiley

Men det vil sige at du synes jeg skal gå efter et par Mentor 2 og standere dertil? Eller hvordan?

• #11   10. aug 2014 Tror det er næsten hip som hap.. Men de er jo ikke til og opdrive smiley så tag da bare nogle 6'ere, hvis de er til og få fat i sorte.

• #12   10. aug 2014 Ja, jeg tror det ender med at blive sådan.
    Men mange tak for svar. smiley

• #13   13. aug 2014 Jeg fandt sgu et sæt Mentor 6 i sort i nærheden af hvor jeg bor. Skal hente dem i morgen. Så nu går der ikke længe inden at mit nye setup kommer ind på "hifigalleri.dk"

Kommentér på:
Mentor 6 eller Mentor 2 - baghøjtaler

Annonce