1.065 visninger
|
Oprettet:
Mentor 6 eller Mentor 2 - baghøjtaler {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg står lidt i et dilemma angående baghøjtaler til mit nye setup. Jeg har Mentor 6 som fronthøjtaler, men står lidt og mangler et par baghøjtalere.
I første omgang har jeg tænkt på Mentor 2, men det er nærmest umuligt at opdrive brugt i sort. Så min anden tanke var om jeg skulle også købe et par Dali Mentor 6 til som baghøjtaler.
Er det total overkill?
Og i så fald, ville min surround receiver (Integra dtr 70.2) kunne trække dem?
Håber på lidt inputs...
dec 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 106
De Mentor spiller bedst med masser af power - tvivler på din reciever har nok "juice" til at drive 2 sæt Mentor 6, som de burde.
Er det ikke XLR den hedder, den der er noget mindre i Mentor serien? Hvad med sådan en måske?
nov 2012
Følger: 6 Følgere: 7 AV-enheder: 2 Emner: 21 Svar: 376
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Emner: 24 Svar: 1.573
Nu da du har en effektblok på dine fronter tror jeg ikke du får nogen problemer med og trække dem overhovedet. Jeg trækker 2 sæt gulvhøjttalere (surround og surround back) og min halvstore Heco center uden problemer. Der er normalt heller ikke så meget krævende/bas tungt lyd/effekter i surround kanalerne. Mine surround back (Lektor 8) er hvertfald aldrig nogensinde presset, ligemeget hvor højt jeg så end spiller.
nov 2012
Nu da jeg ikke skal have hængt mine op, synes jeg selv det kunne fungere med gulvhøjtalere i bag. Som sagt overvejede jeg jo Mentor 2 som bag, men et eller andet sted løber det næsten op i det samme prismæssigt. Jeg skal både have højtalere og stander, og de er faktisk ikke helt billige, fandt jeg ud af.
Men ved ikke om det er lidt "spild" at bruge Mentor 6 som baghøjtaler? Forstået på den måde at man ikke rigtig for udnyttet hele højtaleren når det kun er surround? Og så tænker jeg også meget på om min receiver kan drive en Mentor 6 uden effekt?
maj 2014
Følger: 1 Følgere: 21 AV-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 448
feb 2010
Om det er spild skal jeg ikke kunne sige. Men jeg syntes nu jeg fik mere "smæk" bagfra da jeg gik fra Lektor 6 til Lektor 8 i bag. Er sikker på Jeg ville savne noget hvis jeg fik et par standerhøjttalere derned og stå. Men det har også noget og gøre med hvor langt du har ned til dine surround back. Jeg har f.eks. over 4 meter, og så kræver det altså lidt højttaler og levere et kraftig lyd tryk fra i bag, som der kan følge med min front.
nov 2012
Anyways, jeg tror nu jeg ville blive glad for et par gulvhøjtaler bag, eftersom det er det jeg har været vant til. Jeg sidder dog kun ca. 2 meter derfra i min nye lejlighed, så jeg ved ikke hvad det ville have at sige, om det bliver for kort afstand?
feb 2010
feb 2010
nov 2012
Men det vil sige at du synes jeg skal gå efter et par Mentor 2 og standere dertil? Eller hvordan?
feb 2010
nov 2012
Men mange tak for svar.
nov 2012
Mentor 6 eller Mentor 2 - baghøjtaler