{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.338 visninger | Oprettet:

Ny receiver - Onkyo eller Pioneer {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg har desværre brændt min receiver af. Så nu skal jeg desværre ud og inventere i en ny. Shit happens I guess. Så jeg kan virkelig bruge jeres hjælp.

Mit prisleje ligger på 10.000kr ca. Og jeg vil rigtig gerne have enten en Onkyo igen eller prøve en Pioneer. Men jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gå efter.

Jeg har set på Pioneer SC-LX87 eller en Pioneer SC-LX77
Og så har jeg set på en Onkyo TX-NR 929. Håber virkelig i vil hjælpe mig, for savner virkelig noget musik.


Hilsen Lasse.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny receiver - Onkyo eller Pioneer
  • #1   25. mar 2014 Har selv netop lige købt Tx-nr727 og den kan jeg rigtig meget anbefale.
    Mit valg var først Pioneer, kan ikke huske modellen. Den stod til 6.000 kr og det var en kæmpe skuffelse.
    Ja, men som jeg tidligere har brændt nallerne lidt på i dette forum, vil jeg IKKE udtale mig om Pionner tunge endeaf receivere. Men hvis deres kvalitets kontrol er den samme for alle modeller, vil jeg aldrig røre Pionner igen hvad angår hjemme hifi


  • #2   25. mar 2014 Hvad med en Anthem? dem har jeg kun hørt godt om

    (link fjernet)


  • #3   25. mar 2014 Hvad med en marantz sr7008 demo model, de har den både i sølv og sort og ligger omkring 8500kr kan varmt anbefalde marantz

  • #4   25. mar 2014 Jeg vil helst have enten en Onkyo eller Pioneer. Da jeg som udgangspunkt tænkte på at købe den hos Av-Connection. smiley

    Jesper S:
    På hvilken måde var det en skuffelse?


  • #5   25. mar 2014 Lyder de ikke ret forskellige Onkyo og pionerer?

    Når det nu er av-connection kunne det måske være en god idé at lytte på
    Yamaha


  • #6   25. mar 2014 Er Yamaha da et godt mærke?
    Har aldrig rigtig hørt om Yamaha

    Jo der er vel lidt forskel på lyden mellem Onkyo og Pioneer.
    Men tænkte der måske var nogen der kunne fortælle mig lidt om dem.


  • #8   25. mar 2014 Super! Tak for svar André s

    Men kan du fortælle mig lidt om Integra? Noget du kender til?


  • #10   25. mar 2014 Syntes du skal blive ved en receiver med XT32 rumkorrektion, og ofre en prokalibrering når du har fået dine Mentorer på plads. Når du har din Rotel til fronterne og kun 30m2, behøver du ikke de helt tunge kasser efter min overbevisning. Så mit bud ville være en Denon X-4000:
    (link fjernet)


  • #11   25. mar 2014 Cool!! smiley
    Men desværre ligger den jo helt på sjælland. smiley


  • #12   25. mar 2014 Thomas A

    Hvordan kan det være du synes jeg skal blive ved XT32 rumkorrektion?


  • #14   25. mar 2014 eller evt denne

    http://hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=267570

    Dog skal jeg lige fortælle at den har 6 HDMI ind og 3 ud, sælgeren har byttet rundt i hans annonce smiley

    og måske anskaffe sig en effektforstærker til at trække fronterne, hvis det er nogle tunge fronter???


  • #15   25. mar 2014 Thomas A

    Hvordan kan det være du synes jeg skal blive ved XT32 rumkorrektion?


  • #16   25. mar 2014 Andre S
    Jeg kan prøve og spørge om han vil sende den. Men det er sjældent folk vil det pga det med penge. Nu spørger jeg lige om han måske kommer til Jylland hvilket nok er tvivlsomt.

    Mit budget er lidt skarpt. Jeg vil helst ikke over de 10.000kr da jeg skal hente nogle højttalere i weekenden. Det var ikke lige planlagt at min kære receiver pludselig valgte at dø.


  • #18   25. mar 2014 Jeg tror såmen ikke det er varmen der har gjort den gik død. Jeg ved virkelig ikke hvad der skete for den. Men jeg kan ikke vække den til live. smiley

  • #20   25. mar 2014 Jeg prøver lige at se hvad han siger.
    Så vil jeg vende tilbage. smiley


  • #21   25. mar 2014 XT32 er bare en bedre rumkorrektion end MCACC. F.eks kan MCACC ikke korrigere noget under 63 hz.

  • #22   26. mar 2014 Synes I jeg skulle prøve Integra DTR-70.2?

  • #23   26. mar 2014 Pionner.
    Modtager den første forstærker med en kæmpe bule i siden, intet at se på indpakningen, så den er sendt ud af fabrikken med denne. Så kvalitets kontrollen er ikke Ok.
    Nå, jeg modtager en ny, den har så problemer med at skifte imellem HDMI indgangene, udover dette har jeg Pionne trådløs sender tilkoblet og den virker bare slet ikke, Får byttet forstærkeren, men nu er jeg efterhånden godt utilfreds med den. Så Av connection anbefaler mig at benytte retur retten og det gør jeg så.
    KÆMPE stor service af Av, men har nu et noget negativt syn på Pioneer og deres billigere receivere.


  • #24   26. mar 2014 Ja, det kan jeg godt se.
    Det er fandme surt.
    Men hvad blev der egentlig af den? Har du den stadig?


  • HC C
    HC C Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 65
    #25   26. mar 2014 Onkyo og Integra er sådan set det samme. Jeg ville holde mig til Onkyo da jeg er meget glad for min 5009'er, og den er meget strømstærk.
    Betjeningen er noget af det bedste, hvis du bruger din remote til alt anlæg og tv.
    Marantz er noget skrammel i den henseende, og du vil blive træt af det meget hurtigt.
    Pioneer er ikke så ringe i den tunge afdeling, som 77 og 87 modellerne, men rent betjeningsmæssigt ved jeg det ikke.
    Og nu kommer der nok en masse der hyler op ang. Marantz og deres betjening. Men det er fordi de ikke har prøvet en premium Onkyo.


  • HC C
    HC C Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 65
    #26   26. mar 2014 Og jeg har givet dig tips i din afbrændte tråd.....

  • HC C
    HC C Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 65
  • #28   26. mar 2014 Hvordan kan det være du synes Onkyo er bedre en den Integra?

  • HC C
    HC C Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 65
    #29   26. mar 2014 Jeg skriver, eller meningen var at det skulle forstås at de er ens.
    Designet er andeledes på de 2.
    Onkyo's tidligere stereomodeller hed også Integra, men det er bare mere hipt med en Integra kan jeg forstå. Diagrammer er ens for Onkyo og Integra.


  • #31   26. mar 2014 Hvad er forskellen på Integra DTR-70.2 og Integra DTR-70.3?

  • #32   26. mar 2014 Så vil jeg sige, det er dig trådstarter som vælge det som du syns og hvad dine øre mener det skal være, for vores andre mening kan kun fortælle dig om hvad vi syns men det er ikke sikkert at dine øre er enige. Da jo er smag og behag.

  • #33   26. mar 2014 I know.
    Men det er rart at høre nogle meninger.
    Og synes det lyder meget spændende med den Integra DTR-70.2


  • #35   26. mar 2014 I know.
    Men det er rart at høre nogle meninger.
    Og synes det lyder meget spændende med den Integra DTR-70.2


  • #36   26. mar 2014 The Hulk
    Åh okay på den måde.
    DTS neo-x skulle da eftersigende være noget bedre?


  • #38   26. mar 2014 Ja, det fandt jeg lige ud af. smiley
    Men tror at jeg køber den Integra. smiley


  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #39   26. mar 2014 Jeg har ikke lige læst hele smøren igennem.
    Så tag jer ikke af mig smiley

    Til trådstarter:

    Hvorfor kun Pioneer / Onkyo? Jeg kunne forstå hvis du et Panasonic tv, da receiveren så kunne styres med pana betjeningen.
    Jeg forstår godt meningen med at handle et bestemt sted, men det er vel vigtigere at du får noget udstyr du bliver glad for?

    Jeg er personligt ikke tosset med lyden i hverken Pioneer eller Onkyo.
    Marantz lyden syntes jeg tilgengæld godt om, jeg syntes der er en væsentligt behageligere top og en noget bedre kontroleret bund.

    Et helt andet valg kunne være at kigge på brugtmarkedet, Her findes der diamanter til fine priser. Der er blandt andet en 745 fra Harman kardon på dba til 8000. En Primare Spa22 + hd. på hifi4all til 12.000 så vidt jeg husker (Der kan ALTID handles smiley


  • #40   26. mar 2014 Hej Peter S

    Jeg var virkelig på bar bund, så et eller andet udgangspunkt måtte jeg have. Men jeg har bestemt mig for at købe en Integra - hvilket menes svarer lidt til Onkyo. Så det bliver lidt spændende når jeg får den på fredag. smiley

    Tak for dit svar i øvrigt.


  • #41   26. mar 2014 "eg er personligt ikke tosset med lyden i hverken Pioneer eller Onkyo."

    Før man kan lave sådan en udtalelse bliver du sådan set nød til og have hørt samtlige deres modeller i samme rum og med samme udstyr som den Marantz du sammenligner med. Hvilket jeg tvivler hæftigt på at du har smiley
    Iøvrigt er der INGEN receivere der yder deres bedste uden en pro-kalibrering, hvis de altså har muligheden for dette.


  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #42   27. mar 2014 Thomas: Selvfølgelig har jeg ikke hørt dem alle i samme rum.
    Jeg har dog hørt onkyo, pioneer og yamaha i samme rum, samme modeller og samme højtalere. Jeg har selv haft både Marantz, yamaha og pioneer og en god kammerart til at bytte lidt rundt med.

    Det er da meget fint at du tvivler. Men lidt fordele skal "branchemedlemmerne" vel have. Den ene af disse fordele er at vi bliver inviteret med til lukkede messer, hvor vi i 1-2 dage alt efter hvem afholderen er, får lov at lytte til de produkter der er med. Pioneer, Yamaha og Onkyo er altid med smiley Marantz er desværre aldrig, men det er der jo en god grund til.


  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #43   27. mar 2014 Integra laver bestemt også nogle fine produkter, men det er bestemt ikke lige mit område, jeg har aldrig haft den store mulighed for at lytte og slet ikke under optimale forhold.

  • #44   27. mar 2014 Det jeg mener er at du generalisere for meget, ved og sige "kan ikke lide lyden i et bestemt mærke". Det lyder som om du tror alle modeller fra et bestemt mærke lyder totalt ens. Men de forskellige producenter udvikler jo hele tiden, og dermed også tit ændrer lydfilosofi/karakter. Da jeg f.eks. gik fra Pioneer LX52 til seres LX75 var som dag og nat, de to maskiner lyder totalt forskelligt, selvom de begge kommer fra samme producent og begge tilhører deres LX serie.

  • HC C
    HC C Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 65
    #45   27. mar 2014 Til Peter S som skriver: Hvorfor kun Pioneer / Onkyo? Jeg kunne forstå hvis du et Panasonic tv, da receiveren så kunne styres med pana betjeningen.

    Ny kan du så styre dit Pana tv med en Onkyo remote, som jeg skrev tidligere er det en kanon remote, hvor Logitechs virkelig skal stramme sig an med deres multibetjeninger for at hamle op med Onkyo's.
    Jeg har haft Marantz's topmodel i recievere SR-14, senere 8007, og testet deres separate sæt. Lyden er ikke noget at råbe hurra for, med mindre man har nogle meget mørkklingene højttalere der mangler pift i toppen.
    Jeg har hang til neutral og luftig dynamisk lyd, og intet fra Marantz har kunnet det med de højttalere jeg har og har haft. Og en Marantz multifjernbetjening skal man jo trykke 3 gange for at skifte apparat, og 3 gange igen for at skifte tilbage........det er eddermanemig ringe. Og som tidligere skrevet, så skal man jo prøve for at vide hvor nemt og lækkert det kan gøres. Der styres tv'et bla. direkte på sit eget område på remoten, uden mellemtastning....


  • HC C
    HC C Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 65
    #47   27. mar 2014 Yes.......samme ting.

  • #48   27. mar 2014 nu er lyd, design og billed en smag og behag ting og det er noget som vi aldrig bliver enige om

  • HC C
    HC C Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 65
    #49   27. mar 2014 Nej, i det normale liv........
    Nu er der apparater der bare yder bedre, og gengiver mere korrekt end andre.
    Du siger f.eks. en VW Passat ligger skidegodt i kurver......muligt. Men jeg siger at en BMW 3'er serie bare gør det bedre.......Og det kan læses i tests. (eller prøvekøre ved forhandler) Det samme med hifi og surround. Men når man ikke har hørt bedre og ikke opsøger det, så kan man hurtigt blive tilfreds med det middelmådige..
    Jeg har hørt stereoanlæg der koster som et hus. Det er ikke så ringe lyd endda (sagt på jysk), men jeg er godt tilfreds med de 150000 kr. jeg har givet ud til mit anlæg, og ved hvor svaghederne er. En bedre forstærker, selvom den jeg har ligger blandt de bedste recievere penge kan købe.
    Så jeg vil ikke sige smag og behag, men krav om ydelse og den sum penge man ønsker at investere er punktet.
    Men har man ingen øvre reference.........
    Synes livet er for kort til rumlende buldrende bas f.eks., hvor subben ikke får stoppet lyden, før næste impuls hamrer på (her tænkes på SVS).
    Jeg sidder bla. lige nu og tjekker hvilke sommerdæk jeg skal have købt, da de gamle er nedslidt.
    Godt valg er Continental Sportcontact 5, men de støjer mere end nødvendigt, så Dunlop Sport Bluresponse er mere støjsvagt, har mindre rullemostand (lavere brændstofforbrug) og koster ikke mere. Bedre end mine Michelin Sport 3 i 18".


  • #50   27. mar 2014 HC C.

    jeg høre hvad du siger. men når det så er sagt et det ens betydende at jeg er enig med dig, for det kan godt være at BMW 3 serie ligger godt i kurvene, men hvis jeg syns en passat køre bedre, så et det min holding.

    Det samme gælder vedr, dit anlæg, der er ingen tvivl om at du syns det lyder godt og ja det er da også mange penge, men derfor betyder det ikke at mine øre enige med dig, nu skal det selvfølgelig lige siges at jeg har aldrig har hørt dit anlæg, men vi har alle sammen forskellige holdninger, meninger til de forskellige ting, det ville sku være noget kedeligt hvis vi alle sammen var ens. Det samme gælder ved billed, nogen syns Samsung er verdens bedste, hvor andre er til B&O og så er der nogen som slet ikke kan lide nogle af de mærker,

    Du syns at Marantz lyder utrolig dårligt, jeg syns at min Marantz AV7005 med en Audiolab 8000X7 spiller utrolig godt, men det er min holdning.



  • HC C
    HC C Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 65
    #51   27. mar 2014 Ja sådan er det jo........BMW 320 D, kører længere på literen end en Passat diesel med 177 hk, BMW har 184 hk, momentet er 40 nm mindre på Passat, støjniveau er omtrent det samme, men Passat er som en gyngehest, hvor BMW ikke er mere ukomfortabel, men er mere rolig på vejen. Passat har rustproblemer, problemer med turbo, indsprøjtningsdyser mm., hvor BMW er noget af det mest pålidelige, og mest tilfredse bilejere i verden.
    Ja, jeg kan godt se hvorfor der vælges Passat frem for 3'er serie......Passat...så er man noget.......
    Men det er ok med mig at folk generelt ikke stiller så store krav til ting, så er der mere guf til os andre, og middelmådigheden lever også.
    http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1880772.ece


  • #52   27. mar 2014 jamen det er da flot HC C

  • HC C
    HC C Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 65
    #53   27. mar 2014 At være entusiastisk indstillet på de fleste ting i livet er dog heller ikke let, når indkomsten er middelmådig som min.
    At være lidt mere ligeglad og tilfreds med mindre må gøre livet lettere.


  • #54   27. mar 2014 jamen tillykke

  • #56   27. mar 2014 Haha nice one Andre S. smiley

  • #58   27. mar 2014 I øvrigt ligger Toyota supra ca 47 gange bedre i kurver end BMW 3 serie, og har i øvrigt langt bedre undervogn med flere indstillinger, overdimensioneret bremser osv. Har ejet begge. Men er dog stadig lykkelig ejer af BMW 325i, meget pålidelig/driftsikker, god lyd, flot design. Men supra'en var nu noget mere sportslig i køreegenskaberne!

  • #59   28. mar 2014 Er det så nu jeg skal "prale" med min nye skoda Octavia 1,2 TSI 105 hk smiley smiley
    Ej, det kan vist være lige meget.


  • #60   28. mar 2014 Jesper s
    Octavia er jo bare en Audi / passat i pæn indpakning
    så i mine øjne har du ingen grund til at holde dig tilbage


  • #61   28. mar 2014 Og så er der os, der lever af pasta, og køre peugeot 206. smiley

  • #62   28. mar 2014 Lasse B

    jepsen det gør vi nemlig smiley utrolig så mange forskellige retter pasta passer til smiley


  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #63   28. mar 2014 Kom vi nu lige ind på bilerne i stedet.
    Gør jer selv en tjeneste og gi den lille 1m fra bmw en chance. For satan den er sjov!

    Jeg tror det der skal siges om forskellige mærker er blevet sagt i denne debat.
    Thomas, jeg generalisere, fordi at Hi-fi er et område der kan skrives titusindevis af afhandlinger om og uanset hvilken du læser, vil du finde punkter du er uenig.

    Lyden ændres måske en smule, men ikke markant, i hvert fald ikke alene på et model år og jeg kan tilfældigvis kan lide den lidt mørke og varme lyd smiley


  • HC C
    HC C Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 65
    #64   29. mar 2014 Især Pioneer har ændret lydkarakter markant......fra lidt hidsig karakter til mere ørevenlig lyd.
    Du er også velkommen til at læse tests hvor du så kan læse dig til at der er flere af den opfattelse. Thomas smiley smiley


  • #65   29. mar 2014 "Især Pioneer har ændret lydkarakter markant......fra lidt hidsig karakter til mere ørevenlig lyd."

    Fuldstændig enig smiley


  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #66   30. mar 2014 HC C: Du er mere end velkommen til at finde mig en test, hvor det påståes at lyden er markant ændret på bare et enkelt model år smiley

  • #67   31. mar 2014 Det skete da de gik fra Icepower, til deres nyudviklede "class D3". Dvs mellem LX73/83 og til LX75/85.

  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #68   1. apr 2014 Thomas:

    Jeg er skam enig i at lyden er ændret. Men jeg syntes ikke den er ændret markant.

    Jeg syntes stadig Pioneer roder rundt i diskant området, jeg mangler både detaljer og indlevelse. Jeg er udmærket klar over at jeg ikke forvente fantastisk stereo kvalitet i en surround receiver, men uanset hvilke højtalere jeg lytter på sammen med en Pioneer receiver, sidder jeg med lidt en øv fornemmelse bagefter. Det er tydeligt hvor fokus er lagt - Dette gælder såmænd alle disse budget mærker.

    Omvendt, kan det da være mig der har for store forventninger, jeg ønsker ikke at lytte til musik på en Pioneer receiver, de er ganske fornuftige til en mindre hjemmebiograf løsning, faktisk kiggede jeg selv på lx73. Da jeg overall syntes man får meget receiver for pengene, men jeg vendte tilbage til Marantz ret hurtigt igen. Da jeg (Og ja, nu generalisere jeg igen) Syntes jeg får en bedre lydgengivelse og en bedre kontrol, jeg kunne sagtens have valgt en løsning hvor jeg købte nogle effekttrin og på den måde skabte den kontrol jeg manglede, men i mit tilfælde (Og jeg gætter på de flestes herinde) Er dette et setup til en dagli stue, en stue hvor jeg gerne vil have det ser ordentligt ud og hvor jeg kan lade min søn rende frit rundt, uden at skulle være bange for at han piller alt for meget smiley


  • #69   1. apr 2014 Tja nu vil jeg også mene at rumkorrektionen er betydelig bedre i Marantz (audyssey) end i Pioneer (mcacc). Jeg fik først ordentlig lyd ud af min LX75 da jeg købte et Xtz room analyzer måle kit, og satte den op manuelt. Og da jeg så fik Dirac rumkorrektion på HTPC'en, og kørte Pioneer'en i pure direct, blev det rigtig godt. Nu kan jeg næsten ikke ønske mig mere. Det er fantastisk hvad Dirac har gjort i min stue. Og kontrol mangler den absolut ikke (med mine højttalere), og jeg ved da Lektor 8 kan drive mange receivere i knæ ved høj volume.

  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #71   1. apr 2014 Thomas a: Jeg har aldrig haft noget at gøre med xtz, så det er ikke et emne jeg vil fordybe mig i, det vil kræve at jeg engang får mig taget sammen til at give dem en reel chance. Men fedt, hvis det er givet en bedre kontrol. De nyere Dali højtalere (Lektor, Mentor) Syntes jeg også er nogle sjove højtalere. Jeg lyttede til et sæt Mentor 6 på en music hall a70.2 og det lød helt af helved til, diskanten var noget af det absolut værste jeg i mine dage har hørt i den prisklasse, utrolig flad gengivelse. Men sat sammen med en 990 fra Harman var det en overraskende flot højtaler at lytte til og hvad angår musik, så spiller den music hall røven ud af bukserne.

    Nå, men det var jo en lille side fortælling. Jeg bør snart smutte en tur til København og høre lidt om det her Xtz og lytte til nogle af deres produkter. De lyder jo spændende, det er bare aldrig en producent jeg har lyttet til, udover en enkelt subwoofer smiley


  • #73   3. apr 2014 Yep. Jeg fik købt Integra receiveren.
    Og den spiller sgu meget godt. Jeg er i hvert fald glad for den.
    Den minder utroligt meget om min gamle Onkyo. Så jeg er rigtig glad.

    Jeg har dog været ved at se om jeg kan få fixet den anden til billige penge, ellers må jeg jo skrotte den.


Kommentér på:
Ny receiver - Onkyo eller Pioneer

Annonce