{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Opsætning af hjemmebiograf med smart tv {{forumTopicSubject}}

Hej har en dejlig Denon avc-a11sr og har nu anskaffet mig et 7.1 setup. Forstærkeren kan vist kun rigtig dekode 6.1, men den kan simulere den 7. kanal.
Den har umiddelbart lige følgende surround muligheder: dolby pl2, dts neo:6, home thx cinema og direct.
Den er koblet til tv'et med et optisk kabel.
Mit problem er at det lader til at forstærkeren kun får et stereo signal, og mere eller mindre selv simulerer resten af surround signalet, så når jeg kører diverse surround test, så kommer der lyd ud af bagkanalerne, men det passer ikke med når der burde komme lyd ud.
Jeg har prøvet at koble den op som 5.1, det er samme historie.
Håber der er en surround nørd som kan hjælpe mig:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opsætning af hjemmebiograf med smart tv
  • #2   3. jan 2014 Nej, ikke 100%, men jeg har også prøvet med en apple tv boks, og der er det det samme. Er der en måde hvorpå jeg kan være sikker på at tv'et sender surround format ud?

  • #4   4. jan 2014 Jeg vil mene at jeg har prøvet at have den på auto, (der er flere forskellige ting som kan sættes på auto) men den skriver ikke noget i displayet der tyder på at den nu får et signal fra tv'et. Jeg har prøvet at skifte imellem PCM, DTS og AUTO, der kommer ikke noget lyd ud på DTS, så jeg antager at det er PCM jeg får ind. På tv'et kan jeg også vælge imellem PCM og AUTO, der kommer sjovt nok også lyd ud på begge indstillinger, men jeg tror også bare den vælger PCM.
    Hvilket surround format bør jeg vælge? DOLBY PLll og DTS NEO6, er så vidt jeg kan læse mig til, beregnet til at lave stereo om til surround, altså "kunstig" surround. Så har jeg så vidt jeg kan se THX HOME CINEMA og DIRECT tilbage?


Kommentér på:
Opsætning af hjemmebiograf med smart tv

Annonce