{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.871 visninger | Oprettet:

Receiver valg? Marantz vs onkyo vs Harman {{forumTopicSubject}}

Hej alle..
Har kigget lidt rundt på ny receiver..
Pt er mit setup..
Sa mantra 60
Sa mantra 10av
Sa aura 1
Xtz 10.16
Harman avr 265

Jeg leder efter lidt ekstra krafter..
Og ønsker ikke nogen effekt henover!
Har kigget en del på marantz sr7007, da jeg har fået den anbefalet...
Men studser lidt over at det er topmodellen, også vejer den ikke andet end 13 kilo ca..
Den skulle bruge ved fuld styrke 650 watt..
Og yde 7 gange 125 watt i 8 ohm..
Er der nogen der kan fortælle mig, om den er pengene værd? Har den flere krafter end min Harman avr 265?

Mvh Stefan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Receiver valg? Marantz vs onkyo vs Harman
  • #1   28. mar 2013 Min H/K avr 247 bruger 540 watt max så det er ikke meget mere den marantz bruger i forhold til min. Min yder 7x50 watt rms i 8 ohm.

  • #2   28. mar 2013 De 7x50W er med alle kanaler i drift. Det er ikke sådan Marantz måler ud. De 125W er enten med 1 eller 2 kanaler i drift. Så i kan ikke sammenligne tallene.

  • #3   28. mar 2013 Thomas, er godt klar over at mange andre måler på den måde men han søger flere kræfter hvilket jeg tvivler på at han får ud af den marantz smiley

  • #4   28. mar 2013 I stereo yder hans AVR 265 2x95W i 8ohm 20-20khz 0,07%THD.
    Marantz'en laver 2x125W i 8ohm 20-20khz 0,08%THD.

    Så jo der er ca 30 watt mere pr kanal i stereo. Derudover er det en 420W strømforsyning i AVR265 vs 670W i Marantz'en.


  • #5   28. mar 2013 Dette er for hans H/K Power consumption: 840W maximum/420W rated så ja der er en forskel

  • #6   28. mar 2013 Jeg hakker på ingen måder ned på marantz ( har du heller ikke sagt men nævner det alligevel) og jeg kan selv godt li mærket men han får ikke noget ud af skifte over til den.

  • #7   28. mar 2013 Nej ikke udover 30w mere pr. kanal og en langt bedre rumkalibrering smiley
    Det er meget naivt og tro en receiver til 4500.- kan hamle op med en til 9000.-


  • #8   28. mar 2013 Watt er langt fra alt. Hvis du selv ejer en marantz som omtalt så inviterer jeg dig gerne til kaffe og så kan vi sætte min 2x60watts jvc reciver op mod den og se om de 65 watt den har mere så også kan levere mere saft end min jvc. Langt bedre rumkalibrering. Hmm tja det har den måske nok og såden en har min H/K vist også men har eksempelvis ikke brugt min så hvis han heller ikke bruger det så kan jeg heller ikke se dette som nogen plus smiley Ubrugt ekstra udstyr er ekstra penge ud af vinduet smiley

  • #9   28. mar 2013 Bedre komponenter, spiller virkelig godt i surround og i stereo. Virkelig en lækker reciever, kan klart anbefaldes.

    Vil dog at den sagtens kan slå din jvc reciever rene. Sandt at watt ikke er alt, men jo flere watt jo bedre og så plejer strømforsyning også at være bygget til at lever den strøm som skal til det antal watt. Jeg har selv haft en jvc reciever og da jeg gik over til marantz, oplevede jeg en kæmpe forskel, marantz har overskud, kontrol, virkelig god lyd og masser af detaljer i lyden


  • #10   28. mar 2013 Vil give dig fuldstændigt ret i det ville være fuldstændig hul i hovedet og bruge penge på noget man ikke bruger. Havde din Harman Kardon haft en bedre rumkalibrering havde det nok også været aktiveret. Hvis jeg eksempelvis slår det fra på min, er resultatet noget der minder om lyden i et telefonrør i forhold.

    Pris og kvalitet hænger sammen, sådan har det alle dage været. Selvfølgelig er der nogen der leverer lidt mere for pengene end andre, men og sammenligne en mellemklasse Harman Kardon med topmodellen fra Marantz, det holder sku ikke helt.


  • #11   28. mar 2013 Jeg har lige kigget på din profil rene, dine 2x60 watt er i 4ohm, det vil sige at hvis vi omregnet til samme ohm tal som marantz, så yder din jvc kun 2x30 watt i 8ohm hvor marantz yder 2x125watt i 8ohm, så marantz har altså 95 mere pr. Kanal end din jvc.

  • #12   28. mar 2013 Lyden i marantz kan jeg ikke udtale mig om men jeg er til gengæld godt klar over at de spiller godt.

    Du siger ja men uden test kan ingen være sikker og tog nu ikke fejl af den jvc. Her mener jeg ikke det at levere det klareste lydbillede (selvom jvc'en nu ikke lyder dårlig) men det at have krafter. Jeg har ikke selv haft marantz men kigger vi på specs omkring hvad de yder og hvor stor strømforsygning der sidder i så vælger jeg h/k over marantz.

    Har prøvet lidt yamaha, min h/k samt pa og alle var opgivet til at levere mere end min jvc men jeg hopper heletiden tilbage til den jvc ( som nu kører som effekt gennem min h/k) da den bare giver en stærkere og bedre bund. Lydbilledet er så til gengæld bedre i h/k men når der skal skrues op så er det min jvc der arbejder.


  • #13   28. mar 2013 Tak for svarene smiley
    Er bare bange for om jeg kan høre eller mærke en forskel??
    Kan ikke lade være med og tænke på vægten?? Nu når det er en topmodel..
    Har hørt godt om den.. Men kan den levere en fornuftig strømstyrke??
    Mvh Stefan


  • #14   28. mar 2013 Nemlig, men okay nu mangler der også lidt mere indput fra trådstarter om hvad han ellers har af krav end mere kræft for hvis han bruger rumkalibrering så er det selvfølgelig noget som han kan gå efter også smiley Jeg tvivler men det kan godt være. Skal en dag have det testet af men syntes charmen falder lidt væk i forhold til at bruge en hygge dag på at indstille det som man finder bedst.

    Jeps det plejer som regel at hænge sammen med få undtagelser. Og ja jeg betvivler på ingen måde at den marantz er god ud men nu skal vi f.eks også kigge på at han køre 5.1 setup så det at den yder mere i stereo er ikke nok da det skal bruges i et 5.1 smiley

    Dv. Jeps det har du helt ret i men kaffen er sat over og jeg er klar til en test smiley


  • #15   28. mar 2013 Hvis ikke Marantz's topmoddeller kunne hamle op med konkurrenterne's melleklasse modeller, var de højest sandsynligt gået nedenom og hjem for længst skal du se smiley

  • #16   28. mar 2013 Jeg har ikke hørt at den skulle have problemer med strømmen, kun hvis man virkelig har nogle store krævende højttaler. Jeg har haft marantz i mange år nu og er aldrig blevet skuffet på nogen måde, de gør det godt og har endelig aldrig hørt at de har tabt pusten.

    Jeg har dog ikke selv denne marantz sr7005 men har marantz av7005 som ligner sr7005 på alle punkter bare uden forstærkeren. Hvor jeg bruger en audiolab 8000x7 som bruger max 1500 watt og yder 7x100 watt i 8 ohm.

    Rene det er i orden. Men som sagt har jeg selv haft jvc en gang og de gør det godt men marantz gør det bare det bedre på alle punkter.


  • #17   28. mar 2013 Thomas, undersøgte selv lidt om den marantz nu her og ingen steder står der at de 670 watt strømforbrug er max watt så ud fra det så kan den godt have en større strømforsyning end antaget så hvis dette er tilfældet så har du ret at den vil have flere kræfter men ingen steder kan jeg se hvor meget den yder med 5 kanaler i drift samt der står heller max strømforbrug nogen steder. Jeg tog blot udgangs punkt i at der blev skrevet at de 670 watt var max strømforbrug.

    Dv, det som jeg lige har skrevet til thomas kan svare på de tvivl som jeg havde. Hvis det ikke var fordi at jeg længe har øje på nogle effektblokke som jeg vil bruge sammen med min h/k så kunne jeg sagtens overveje marantz og kunne stadig godt tænke mig at teste samt sammenligne h/k og marantz i samme prisklasse.

    Den audiolab lyder til at kunne klare det meste smiley

    Som sagt har ikke hørt marantz og siger ikke min er bedre, blot at den er stærk og at jeg godt kunne tænke mig at teste dem mod hinanden da jeg netop syntes der er mange forstærkere i dag der mangler bund smiley


  • #18   29. mar 2013 Man vil altid være i trivl , når man skal købe nyt
    Men lige netop med Marantz, som jeg går udfra at du køber gennem hififreaks?
    Så er det flere gange nævnt herinde ,at hififreaks gerne kommer forbi hjemme ved dig, med grejet samt hjælper med opsætning, så du har mulighed for at høre Deni dit rum med dine højtaler , så vidt jeg ved koster det ikke noget
    Marantz lyder noget anderledes end Harman kardon , så det er slet ikke sikkeret
    at du synes at den spiller godt på Sa


  • #19   29. mar 2013 Hvis du ikke vil effektvejen men alligevel vil have en del power kunne en Onkyo 5010 være en mulighed smiley

Kommentér på:
Receiver valg? Marantz vs onkyo vs Harman

Annonce