{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.826 visninger | Oprettet:

Martin P
Martin P
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Valg af begynder-receiver {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har besluttet mig for, at købe min første receiver. Den skal bruges til musik og lille hjemmebio (5.1 er fint til mig).
Da jeg er HiFi-nybegynder kunne jeg godt bruge et par råd.

Jeg har kigget på følgende 3 receivere:

DENON AVR-1713 - pris: 2700 kr.
http://www.denon.co.uk/uk/Product/Pages/Product-Detail.aspx?Catid=HomeTheatre&SubId=AVReceivers&ProductId=AVR1713

Pioneer VSX-827-K - pris: 2200 kr.
http://www.pioneer.eu/dk/products/42/98/405/VSX-827-K/page.html

Pioneer VSX-922-K - pris: 2668 kr.
http://www.pioneer.eu/dk/products/42/98/405/VSX-922-K/page.html

Når prisen tages i betragtning, hvilken er så det bedste køb? (Og hvorfor?)
Jeg regner som sagt ikke med at bruge mere end et 5.1-setup, så de ekstra kanaler tæller ikke særligt meget i sig selv for mig.

Jeg har fået at vide, at Denon 1713'eren ikke egner sig til gulvhøjtalere men kun til kompakt-højtalere. Kan I bekræfte det, og er det samme så også gældende for 827'eren?

Jeg siger mange tak på forhånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle lounge sæt 270 kr.
  • Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af begynder-receiver
  • #1   13. mar 2013 Tror at det vil være en stor fordel at skrive hvilke højtalere der bruges eller skal bruges smiley

• #3   13. mar 2013 André må vi hører din begrundelse hvorfor du mener det?

• Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    mar 2013

#4   13. mar 2013 Altså lige nu har jeg nogle billige Philips kompakthøjtalere, som er en del af et meget billigt Philips surround-system, men som skal udskiftes på et tidspunkt. Jeg har dog slet ikke besluttet mig for, hvilke højtalere jeg skal have, når jeg på et tidspunkt får råd. Det eneste jeg kan sige på forhånd er, at god lyd er vigtigere end høj lyd, men jeg ved at rigtig god lyd koster - derfor søger jeg råd omkring det bedste til pengene smiley

Det eneste jeg mere eller mindre har besluttet mig for, er at investere i en XTZ 99 W8.16 SUB så snart jeg har købt en receiver.

• #6   13. mar 2013 Okay andré, ud fra de overnævnte ville jeg lige efter en hurtig kiggen, vælge p 922 da den teoretisk burde være stærkest men har ikke studeret det nøje på nogen af dem så vil ingen anbefale og kender ikke rigtigt de nye modeller smiley

• #7   13. mar 2013 Glem ikke Yamaha RX-V673 den har fået mange gode reviews smiley

• #8   13. mar 2013 Denon 1713 kan godt trække gulvhøjttaler, for jeg havde en gang en Marantz SR4500 som ydet 7x80watt i 8ohm og havde en strømforsyning på 388watt, den kunne godt trække gulvhøjttaler, da jeg havde Monitor Audio B6 gulvhøjttaler på den. Dog ville de optimale være at anskaffe sige en stærker surround reciever, for at kunne trække højttalerne mere optimalt.

Men ville nok vælge Pioneer VSX-922 da den er stærkes af de tre. ellers ville jeg anbefalde dig at spare lidt flere penge sammen og købe noget større

• #9   14. mar 2013 Jeg havde en 827 hjemme på besøg fra elgiganten.. Fik den hjem fredag, og mandag afleverede jeg den igen.. Fesen og skinger lyd.. Bestillingen landede på en marantz, med klasse lyd til sammenligning. Dog os en del dyrere..

Tænk dig godt om inden du smider penge efter en receiver. Det er hjertet i dit system. Personligt ville jeg ikke bruge under 5000kr på receiveren.

• Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    mar 2013

#10   14. mar 2013 Hej alle. Mange tak for responsen.

René E og DV:
    Som sagt er jeg helt klar over, at god lyd koster. Men som tingene står (både nu og det næste lange stykke tid fremover) kan jeg ikke bruge mere end max 3000 kr. på en receiver.
    Så valget for mig står mellem en receiver i det prisleje, eller slet ingen receiver smiley

• #11   14. mar 2013 Så ville jeg gå "brugt vejen".. Der kan du få en kvalitets maskine, til lavere budget.

Den jeg linker til her, har han godt nok sat prisen til 4500kr, men måske han er til at handle med..
    http://www.dba.dk/receiver-denon-avr-3808/id-90151239/

• #12   14. mar 2013 Tag et check her
    http://www.dba.dk/marantz-sr4003-71-kanaler/id-90433970/

Det er sku en god pris og kan klart sige god for kvaliteten på Marantz

• #13   14. mar 2013 Enig!^

Og den har præ, med mulighed for effektforstærker senere hen.

• #14   14. mar 2013 Helt klart brugt

• Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    mar 2013

#15   14. mar 2013 Ok, jeg vil kigge på det. Tak for forslagene smiley

Jeg må dog sige, at internet-radio og AirPlay virker rigtigt tiltalende for mig, og disse to features har desuden også været med til at sælge idéen om en receiver til kæresten smiley

• #17   14. mar 2013 Min AirPlay fejler absolut intet!
    Jeg har en synology server stående med al musik på, og med min ipad som dirigent, kører det bare! :0)

• #18   14. mar 2013 Min 7007 fungere også perfekt med airplay og alt det der og der kommer tit opdateringer af firmware så hvis der er et problem et sted så får de det også rettet =)

• #20   16. mar 2013 er rigtig glad for min pioneer vsx-921k nemt at bruge og trækker snildt alle mine højtalere jamo c809

Kommentér på:
Valg af begynder-receiver

Annonce